Svätý Valentín žehná podnikaniu… a láske

Milujete Valentín alebo ho radšej ignorujete? Nech už je váš vzťah k sviatku zamilovaných akýkoľvek, určite by ste mu mali venovať pozornosť. Valentín vám totiž ponúka ďalšie možnosti, ako dostať vaše konverzie do ružových zelených čísel.

Najprv sa vrátime trochu do histórie. Práve 14. februára bol rímsky kňaz Valentín popravený, pretože v tajnosti oddával rímskych vojakov, ktorí sa namiesto boja chceli usadiť s rodinou.

Dnes je to sviatok, počas ktorého si ľudia odovzdajú darčeky z lásky a ako je trendom v poslednej dobe, vzniká aj opačné hnutie, ktoré sviatok ignoruje. Faktom však ostáva, že po vianočných sviatkoch a Silvestri ide o prvý sviatok nového roku, ktorý môžete využiť pre navýšenie vašich tržieb.

Valentín nie je len o kvetoch

Ak to chcete vzdať hneď v úvode, pretože na vašom e-shope nemáte spomínané kvety, ešte nehádžte Valentín do žita. Možno budete prekvapený, ale na Valentína kvety nie sú jediným darčekom, ktorý dominuje predajom. Podľa picodi.com ženy najviac chcú na Valentína: 

Ale Valentín je vždy o dvoch a netreba zabúdať ani na mužov. Muži majú najväčší záujem o: 

Aké sú trendy

Na Slovensku plánuje pre svoju polovičku nakúpiť až 69 % Slovákov a 41 % z nich tento nákup urobí na internete. Takže sa nebojte, že váš e-shop bude zívať prázdnotou, kým pred kvetinárstvom v susedstve bude dlhý rad ako kedysi na pomaranče. Slováci na Valentína minú priemerne za darčeky až 65 eur. Muži kupujú svojim polovičkám darčeky v priemere za 70 eur a ženy v priemere minú za darčeky 60 eur.

A ešte sa trochu vrátime späť. Povedali sme si, čo muži a ženy chcú. Ale ako to už býva aj na Vianoce, je rozdiel čo niekto chce, a čo dostane:

Valentín nie je len o párikoch a poctivej príprave

Máte už predstavu, čo by ste návštevníkom vášho e-shopu ponúkli. Myslite ale aj na to, že kým niekto si darček na Valentína plánuje starostlivo už dva týždne dopredu, sú tu aj oneskorenci, ktorí si doslova nechajú nákup darčeku na poslednú chvíľu.

Ak je to v kapacitách vášho e-shopu, mali by ste garantovať poslanie tovaru do 14.2. Nie je nič horšie ako oneskorený darček. Pri poctivcoch myslite aj na to, že darček síce môžu kupovať dopredu, ale nechcú ho skrývať a chcú si vybrať doručenie vo vybraný deň. A ak sa bojíte valentínskeho náporu, alebo chcete potešiť aj oneskorencov, môžete cez Valentína ponúkať dopravu so zľavou alebo zadarmo.

Valentín je aj o tých, ktorí sú sami. Môžete dať možnosť svojim zákazníkom pri poslednom kroku nákupu obdarovať tých, ktorí nikoho nemajú alebo pomôcť charitatívnej organizácií. Buďte kreatívny a oslovte aj tých, ktorý žiadnu zaľúbenú polovičku nemajú. A čo tí ktorí Valentína neznášajú? Osloviť môžete aj ich. Ale nepreháňajte to, láska predáva vždy viac ako nenávisť :)

Snažte sa zákazníkom uľahčiť nakupovanie

Pripravte si vopred skupiny produktov a vytvorte darčekové sady. Darčekové sady využívajú aj zákazníci, ktorí preferujú viac lacnejších darčekov pred jedným za vyššiu sumu. Potešíte tým aj nerozhodných zákazníkov, ktorým týmto spôsobom pripravíte špeciálne valentínske balíčky. A ako to už pri takýchto darčekoch býva, dajte im na výber a ponúknite im alternatívu.

Zákazníkov môžete obdarovať aj vy

Lásku môžete ukázať vašim zákazníkom aj vy a uľahčiť im nakupovanie. Ak aj váš sortiment neroztápa srdcia na počkanie, vždy môžete vaše produkty ponúknuť v zľave a vašich zákazníkov poteší aj poštovné zadarmo. A potešiť ich môže aj malý darček k objednávke. Potešiť svojich zákazníkov môžete aj:

A pri príprave darčekov, balíčkov, alebo návrhu produktov, nezabúdajte na vašu cieľovku a na rozdelenie darčekov a balíčkov podľa pohlavia. 

Oblečte sa do valentínskych farieb

Respektíve oblečte do ružova váš e-shop a vašu komunikáciu. Všetko závisí od vášho sortimentu a kým obchod s plyšovými hračkami bude vyzerať dobre v ružovej farbe, pri obchode s elektronikou (do 18 rokov) to nemusí byť najlepší nápad. Ukázať, že Valentín je sviatok lásky a máte pre vašich zákazníkov zľavy a darčeky nemusíte len e-shopom zaplaveným srdiečkami, ale aj tematickým bannerom alebo pop up oknom.

A nezabudnite zákazníkov o tom, že sa láska a zľavy na vašom e-shope rozdávajú aj informovať. Napríklad newsletterom, ktorý štylizujte do zaľúbenej tematiky. Alebo napíšte blog, kde ukážete, že aj vaše produkty sú tým správnym darčekom, napíšete o histórií Valentína, alebo použite napríklad zábavné komentáre zo súťaže, ktorú ste pripravili. Fantázií sa medze nekladú.

Nech už využijete akúkoľvek stratégiu, myslite vždy na to, kto sú vaši zákazníci a a aký sortiment im viete ponúknuť a tento deň pre vás dopadne dobre, ako rande na 14. februára.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov