Ako si vybrať vhodné e-shopové riešenie a aký budget si pripraviť? Podelím sa s vami o pohľad programátora a dizajnéra a spoločne sa pozrieme na to, aké rozmanité môžu byť e-shopy od Shoptetu na jednej šablóne.
Na začiatku vášho online podnikania nepotrebujete e-shop na mieru. Ideálne riešenie je prenájom e-shopu, kde si vzhľad e-shopu vyberiete vďaka ponuke šablón. Šablóny má Shoptet predpripravené, prípadne sú v ponuke aj šablóny od Shoptet Partnerov. Tieto šablóny vám tvorcovia dokážu upraviť podľa vašich predstáv, takže váš e-shop bude vyzerať presne tak, ako chcete, no zaplatíte zaň oveľa menej, pretože nebudete platiť za kompletné programovanie od nuly.
Nízka cena, rýchle riešenia
Ako sme už spomínali v úvode, platformy ponúkajúce prenájom e-shopov sú cenovo dostupné a vhodné pre začínajúcich podnikateľov, ktorí majú obmedzený rozpočet. Implementovať šablónu dokážu tvorcovia (alebo aj vy sami) veľmi rýchlo a jednoducho, pretože je postavená na už hotovom riešení a tak nečakáte na vývoj od nuly. Dôležité pre vás je vedieť, že vďaka tomuto riešeniu môžete začať predávať online rýchlo a bez väčšej finančnej investície.
Pre porovnanie – e-shop si môžete zaobstarať za niekoľko desiatok eur alebo aj úplne zadarmo, kdežto riešenie na mieru by vás vyšlo niekoľko tisíc – nehovoriac o čase, ktorý vaši programátori, dizajnéri a copywriteri budú potrebovať na vývoj e-shopu.
Moja skúsenosť s klientmi jasne hovorí, že začínajúce alebo menšie e-shopy nepotrebujú custom riešenia. Keď som pre klienta implementoval jeho produkty, často sa mi stalo, že sa to klient v tom procese naučil sám a keď videl, aké je to jednoduché, dokázal to následne robiť aj bez pomoci, čo jednoznačne šetrí jeho rozpočet.
Profesionálne riešenie, dokonalý dizajn
Na tvorbe platforiem pracovali skúsení dizajnéri a vývojári, preto vám ponúkajú široký výber profesionálnych dizajnových šablón, ktoré spĺňajú dnešné náročné požiadavky zákazníkov.
Pamätajte, viac ako 70 % ľudí zatvorí stránku, ak nie je responzívna – teda ak sa nezobrazuje správne na všetkých typoch zariadení, (počítač, mobil, tablet) alebo ak dizajn nezodpovedá požiadavkám 21. storočia. Neinvestujte do produktov, ktoré vám odplašia zákazníkov. Tzv. “šablónové riešenia” sú vytvorené profesionálmi, ktorí vám zabezpečia kvalitný vzhľad vášho internetového obchodu a prilákajú viac zákazníkov.
V jednoduchosti je krása – aj funkčnosť
Riešenie od Shoptetu zahŕňa technickú podporu a aktualizácie, nemusíte sa teda starať o komplikované technické aspekty vášho e-shopu.
Na vašom e-shope môžete spustiť platobnú bránu do 24 hodín. Vďaka doplnku Pokladňa môžete prepojiť svoj e-shop s kamenným obchodom. Už pri Basic tarife môžete mať GDPR, pokladničný systém a platobnú bránu len za 13€/mesačne.
Shoptet sa postará o bezpečnostné aktualizácie a tým sa minimalizuje riziko zraniteľnosti vášho internetového obchodu. Vy riešte váš biznis, Shoptet vašu bezpečnosť.
Skvelé je aj to, že ak potrebujete upraviť niektorú z častí e-shopu, nie je to problém. Často sa mi stalo, že moji klienti potrebovali niektorý z modulov upraviť, aby vyhovoval ich požiadavkám a toto sa dá zvládnuť bez väčšej námahy.
Ak napríklad potrebujete zobraziť dva produkty vedľa seba namiesto jedného, je jednoduché vytvoriť novú mriežku priamo na mieru pre váš e-shop. Všetko sa dá dokódovať tak, aby to sedelo na mieru práve vašim požiadavkám a produktom.
Rozšírenia, ktoré zmenia váš e-shop
Shoptet ponúka rozšírenia a pluginy, ktoré môžete jednoducho integrovať do vášho e-shopu a získať tak funkcionalitu, ktorú potrebujete.
Doplnky od Shoptetu vám pomôžu pridať do vášho internetového obchodu rôzne funkcie, ako platby, buttony, marketingové nástroje či analytiku. Doplnky pre váš e-shop stoja doslova pár eur a dokážu zlepšiť funkčnosť vášho webu aj prilákať viac zákazníkov.
Každý klient je iný, preto je aj variabilita doplnkov obrovská. Môžete na váš e-shop pridať rôzne druhy tlačítok, šípok či hlášok, ktoré vašich zákazníkov udržia na webe dlhšie, dokážu ich zaujať a oni vďaka týmto prvkom dokončia nákup.
Ako môžete vidieť na obrázkoch nižšie, prispôsobiteľnosť doplnkov je nekonečná, môžete si vybrať farbu, tvar či font tak, aby ste sa čo najviac priblížili vášmu brandu a váš e-shop vyzeral presne tak, ako si želáte.
Dopĺňajte produkty kedykoľvek
Začal váš biznis rýchlo rásť? To nie je žiaden problém. Škálovateľnosť je veľmi jednoduchá, pretože šablóny sú navrhnuté aj na tieto zmeny. Nemusíte investovať do kompletných riešení na mieru, aby vaše podnikanie mohlo rásť.
Klienti sa na mňa často obracajú s potrebou rozšírenia e-shopu. Poznáte to, začnete s pár produktami ako rodinná firma a po nejakom čase, keď sa vám začne viac dariť, sa rozhodnete, že produktov chcete viac, prípadne, že ich potrebujete rozdeliť do viacerých kategórií. Alebo, že sa chcete v rámci vášho podnikania zamerať na ďalšie cieľové skupiny a to si vyžaduje vytvorenie viacerých obchodov.
E-shopy na jednej platforme nevyzerajú všetky rovnako – príklady z praxe
Pre Shoptet som vytvoril šablónu Apollo a postavil som na nej pre klientov množstvo e-shopov – každý z nich má originálny a nezameniteľný dizajn. Klientov, ktorí využívajú moju šablónu je mnoho, no spomeniem pár konkrétnych príkladov pre lepšiu vizualizáciu.
Pre technologickú spoločnosť Servis Repas som vytváral na externej šablóne grafické zmeny na mieru, zmenu hlavičky, pridanie ďalšieho submenu na e-shop, zvýraznenie a zároveň zjednodušenie hlavičky. Klient si šablónu Apollo vybral na základe väčšieho množstva funkcionalít – zobrazenie produktov vo forme rotujúceho slideru, prehľadná podoba nákupného procesu, zobrazenie hodnotenia obchodu či najnovších článkov na úvodnej stránke – škálovateľnosti a vzhľadu samotnej šablóny.
Detský e-shop Chrústiček zasa potreboval zastrešiť kompletnú grafiku aj programovanie e-shopu. Ako základ som použil šablónu Apollo, ktorú som prispôsobil modernejšej grafike a súčasnému dizajnu, ktorý bol pre klienta s cieľovou skupinou “mamičky” nesmierne dôležitý.
Obchod so zbraňami CID Praha použil šablónu Apollo aj s úpravami na mieru. Klient potreboval rozdeliť stránku na landing page s preklikom na samotný e-shop, vojenský materiál a veľkoobchod. Pri e-shope som takisto upravoval grafiku na mieru podľa požiadaviek klienta.
Značka campingového vybavenia Cacadoo takisto využila šablónu Apollo, úprav však bolo viac. Grafických aj programovacích. S klientom sme prerábali hlavičku, infobannery, zvýrazňovali sme menu stránky, upravovali sme top kategórie, bannery, detaily produktov aj pätičku.
Ako môžete vidieť, 4 rôzne e-shopy na jednej šablóne a každý z nich má iný vizuál aj funkcionalitu. Je to jasným dôkazom, že aj externá šablóna sa dá modifikovať na základe potrieb každého klienta. A rozhodne neplatí, že budú všetky internetové obchody vyzerať rovnako. Je len na vás ako chcete, aby váš e-shop vyzeral – neexistuje žiadne “nedá sa”.
Napísať komentár