Black Friday a Vianoce: Ako z e-mailingu počas sezóny dostať maximum

Prípravy na Vianoce aj na Black Friday sú v plnom prúde. Čo o tomto najsilnejšom e-commerce období hovoria dáta od špecialistov z Leadhubu? Ako môžete z e-mailingu vyťažiť čo najviac práve vy a ako by mal vyzerať e-shopárov e-mailingový plán?

Ešte predtým, než vám ponúkneme tipy, ako pripraviť čo najlepšie e-mailingové kampane pre predvianočnú sezónu 2024, pozrieme sa, čo prezradili dáta Leadhubu o sezóne 2023. 

Black Friday je najsilnejší e-commerce event. V Leadhube, ktorý je obľúbeným e-mailingovým nástrojom aj u e-shopárov na Shoptete, počas posledných rokov registrujeme:

Čísla hovoria jasne – dáva maximálny zmysel zviesť sa na tejto vlne. Poďte na to ale rozumne a bez chýb, nech z tejto sezóny vyťažíte naozaj maximum. Zákazníci na tieto zľavové akcie čakajú a veľká časť z nich ich využije aj na nákup vianočných darčekov.

V e-mail marketingu sa môžete neustále zlepšovať a vylepšovať stratégiu. V nasledujúcich týždňoch ale budete mať málo času, predsa len je to najvyťaženejšie obdobie každého e-shopára. Preto sa zamerajte na 5 bodov, ktoré nazveme Checkistom e-shopára. To vám zaručí maximálny úspech vášho e-mailingu počas Black Friday a Vianoc a zároveň to bude rýchlokurz e-mailingu.

E-shopárov checklist:

  1. Pripravte si plán
  2. Zvoľte správne segmenty príjemcov
  3. Nezapadnite v preplnených inboxoch
  4. Využite zvýšený traffic na vašom webe
  5. Posielajte remindery

1. Pripravte si strategický a obsahový plán

Ako na to? Je to jednoduchšie, než by ste si mysleli, proste si napíšte odpovede na otázky uvedené nižšie. Na základe odpovedí si následne vytvorte harmonogram jednotlivých mailov. K príprave plánu nemusíte používať žiadne sofistikované nástroje. Stačí vám obyčajná tabuľka.

Náš tip:

Premyslite si otázky:

EXTRA TIP: Pridajte do plánu pripomienky akcií, upozornenie na ich blížiaci sa koniec. Napríklad “Posledných 24 hodín”.

2. Segmentujte

Vaša akcia nebude mať väčší zásah, ak ju pošlete plošne na celú svoju databázu. Naopak, môže vám to uškodiť, mnohým ľuďom zapadne vaša správa do spamu a zhorší sa vaša doménová reputácia. 

Pre e-mailové kampane s Black Friday a vianočnou tématikou zvážte hlavne tieto aspekty:

Nezabudnite – vykašlite sa na neaktívne kontakty. Okamžite sa vám zvýši open rate. 

3. Buďte viditeľný v preplnených schránkach

E-mailové schránky zákazníkov sú v tomto období úplne preplnené, a preto nesmiete urobiť zbytočné chyby, nezapadnúť medzi ostatnými správami a byť na očiach.

Príjemcovi musí byť už na prvý pohľad jasné, aká značka mu e-mail posiela a aký asi bude jeho obsah.

Pokiaľ e-mail príjemca otvorí, máte zhruba 8 sekúnd na to, aby ste zaujali skôr, než ho opäť zavrie.

4. Využite zvýšený traffic na vašom webe

Počas nasledujúcich týždňov pravdepodobne zaznamenáte nadpriemernú návštevnosť vášho e-shopu, pretože zainvestujete do všetkých možných marketingových kanálov.

Váš web navštívi mnoho ľudí úplne prvýkrát, nenechajte nikoho odísť ako anonymného návštevníka!

Pripravte pop-upy

Pop up okno na zber nových kontaktov by ste mali mať spustené celoročne, ale v tomto období je ešte dôležitejšie, pretože môžete nazbierať oveľa viac kontaktov, s ktorými môžete ďalej pracovať.

V Leadhube máte základný pop-up na zber kontaktov s nadväznou e-mailovou automatizáciou predpripravený a je možné ho aj ďalej dizajnovať a upravovať podľa vášho brandu.

Získali ste nový kontakt? E-mailová adresa, ideálne aspoň s krstným menom kontaktu, je váš zlatý poklad.

Ako pracovať s novým kontaktom

Týmto témam sa venujeme v seriáli o e-mailingu, ktorý sme pripravili pre Shoptet Univerzitu. Tieto edukačné články majú e-shopári Shoptetu dostupné iba cez administráciu svojho e-shopu (v sekcii Univerzita / Marketingové kanály).

5. Posielajte remindery

Čo to vlastne je? Je to tzv. pripomienka akcie. Znie to ako banalita, ale väčšina e-shopov na remindery zabúda. To je veľký chyba, pretože často dokážu vygenerovať porovnateľné tržby, ako pôvodná kampaň.

Môžete si vybrať z niekoľkých scenárov, každý z nich vám vygeneruje výsledky.

EXTRA TIP: Podporte kampaň SMSkou

Počas tohto obdobia dáva zmysel zapojiť všetky kanály, ktoré máme k dispozícii. SMSky sú jedným z tých najnákladnejších, preto je dobré k nim pristupovať s rozvahou a jasnou stratégiou. Avšak, môžu dobre zafungovať ako finálny reminder.

Teraz ste pripravení nielen na nasledujúce týždne, ale aj na akékoľvek ďalšie väčšie sezónne príležitosti, ktoré sa počas roka naskytnú.

Majte plán, segmentujte, nezapadnite v inboxe, konvertujte anonymných návštevníkov na známe kontakty a nezabúdajte na pripomienky akcií!

Leadhub
Autor článku

Leadhub

Leadhub je český nástroj na e-mailing a marketingové automatizácie a pomáha e-shopom maximalizovať zisk pomocou vhodnej komunikácie so zákazníkom v ten správny moment. Markéta Kryštůfková je špecialistka, ktorá klientom Leadhubu stavať a zlepšovať e-mailingové stratégie. O e-mail marketingu píše na blogu a tiež pravidelne školí a prednáša.
Leadhub je český nástroj na e-mailing a marketingové automatizácie a pomáha e-shopom maximalizovať zisk pomocou vhodnej komunikácie so zákazníkom v ten správny moment. Markéta Kryštůfková je špecialistka, ktorá klientom Leadhubu stavať a zlepšovať e-mailingové stratégie. O e-mail marketingu píše na blogu a tiež pravidelne školí a prednáša.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov