Home Pond: po prechode na Shoptet rastieme, expandujeme a stali sme se jednotkou na trhu

Keď si v Home Pond uvedomili, že ich pôvodný systém prestáva stíhať tempo ich obchodných ambícií, škálovania a marketingových aktivít, rozhodli sa pre zásadnú zmenu. Kompletnú migráciu na platformu Shoptet, kde dnes fungujúe slovenská, česká, nemecká aj maďarská verzia e-shopu. A počet objednávok medziročne rastie takmer dvojnásobne.

Home Pond je český výrobca a líder na trhu so zameraním na záhradné jazierka, rybníčky a všetky problémy, ktoré môžu s vodou nastať. Aj keď bol na pôvodnom technickom riešení e-shop úspešný, pôvodný redakčný systém tento projekt prerástol.

Namiesto rýchlej výmeny e-shopového riešenia alebo zmeny šablóny ale Home Pond zvolil profesionálnu cestu: prepracovaný redizajn a dôkladnú migráciu na platformu Shoptet.

Migrácia zabehnutého e-shopu nie je úplne jednoduchý proces, a preto sa konateľ Miroslav Hanák spojil s UX dizajnérom Lukášom Dubinom a SEO / PPC špecialistom Tomášom Zahálkom. Ich úlohou bolo najskôr otestovať Shoptet na slovenskej mutácii, a až potom previesť na Shoptet ich vlajkovú loď – českú mutáciu.

Pozrime sa na konkrétny príklad toho, ako správny výber e-shopového riešenia a premyslený redizajn môžu priniesť nielen krajší web, ale aj dvojnásobný rast objednávok, vstup na nové trhy a posilnenie značky.

Shoptet je konečne to riešenie, ktoré nám umožnilo prispôsobiť si grafiku aj funkcie presne podľa našich potrieb, a to bez toho, aby sme museli čokoľvek zložito vyjednávať s prevádzkovateľom platformy.

Miroslav Hanák, konateľ

Home Pond má dnes na Shoptete nielen českú a slovenskú mutáciu, ale rok po prechode expandoval do Nemecka a v druhom kvartáli 2025 spustil aj maďarskú mutáciu.

Hlavné problémy, s ktorými sa Home Pond pred redizajnom potýkal:

Prechod na nové technické riešenie nemá byť len o zmene poskytovateľa a šablóny webu. Cieľom by malo byť posunúť e-shop ďalej a zvýšiť počet objednávok.

K tomu je kľúčové poznať nedostatky starého riešenia a mať prieskumy správania používateľov, ktoré zásadne pomôžu s návrhom dizajnu a zostavením marketingovej stratégie.

Ako prebiehala spolupráca UX a SEO externistov

Prechod na nové technické riešenie nie je len o migrácii dát – kľúčom k úspechu bola medziodborová spolupráca. Lukáš Dubina ako UX dizajnér a Tomáš Zahálka ako SEO / PPC špecialista vytvorili zohraný tím, ktorý dokázal prepojiť technické, používateľské aj marketingové požiadavky do jedného funkčného celku.

Lukáš Dubina zabezpečil projektové riadenie, používateľský výskum, návrh e-shopu, implementáciu na Shoptet, kompletný obsah a storytelling pre produktové stránky.

Tomáš Zahálka prevzal PPC reklamu, realizáciu informačnej architektúry, migráciu historických vstupných stránok zo starého riešenia a ich implementáciu cez doplnok Pokročilé SEO.

Vďaka tomu sa podarilo zachovať (a neskôr aj zlepšiť) pozície vo vyhľadávaní aj návštevnosť z vyhľadávačov.

Bolo nutné spojiť vstupné dáta od SEO špecialistu, UX dizajnéra, majiteľa a zákazníkov, ktoré sme pretavili do čiastkových úloh „Pred spustením“ a „Po spustení“. Na komunikáciu a delegovanie práce sme tak pri prechode, ako aj pri budúcom rozvoji využívali projektový nástroj Freelo.

Cesta od návrhu po hotový e-shop

Redizajn začal vstupnou analýzou – najskôr bolo potrebné dôkladne porozumieť zákazníkom, biznis cieľom a možnostiam platformy Shoptet. Na základe týchto zistení vytvoril Lukáš Dubina detailné wireframy kľúčových stránok. Tie slúžili nielen ako základný stavebný plán, ale aj ako testovacie prostredie pre funkčnú logiku webu, navigáciu a usporiadanie obsahu. V tejto fáze sa zároveň ladili detaily informačnej architektúry, používateľské cesty a možnosti filtrov či parametrických kategórií.

Po dokončení wireframov nasledovala fáza vizuálneho návrhu, do ktorej sa zapojil grafik. Cieľom bolo vytvoriť prívetivé a zároveň vizuálne odlíšiteľné prostredie — vznikol tak e-shop s unikátnou „kreslenou“ identitou, ktorá korešponduje s obalmi (ktoré už existovali) a s prírodným zameraním značky Home Pond a pôsobí dôveryhodne aj hravo zároveň.

Celý proces návrhu bol iteratívny. Návrhy sa priebežne testovali, revidovali a upravovali tak, aby e-shop nielen dobre vyzeral, ale hlavne fungoval pre zákazníkov – a to na všetkých zariadeniach. Výsledkom je štruktúrovaný, prehľadný a obsahovo vyladený e-shop, ktorý nielen predáva, ale aj buduje značku.

SEO, PPC a technická migrácia

Kým sa dolaďoval nový dizajn e-shopu, začali práce na testovacej verzii Shoptetu, kde bolo potrebné vystavať novú architektúru webu (kategórie a parametrické kategórie) a na nej urobiť presmerovanie URL adries pomocou 301, ktoré generovalo predchádzajúce e-shopové riešenie.

PPC reklamu bolo možné začať riešiť až po kompletnej migrácii, preto sme pre fázu pred spustením pripravili meracie kódy pre Seznam Ads / Google Ads a vyhľadávacie kampane.

Migrujeme, meriame a optimalizujeme…

Krátko po spustení je vhodné urobiť menší prieskum a zistiť, ako sú zákazníci s redizajnom spokojní a či nemáme niekde hluché miesta, ktoré by bránili dokončeniu nákupu.

Staré PPC reklamy prerábame na nové, v Google Search Console sledujeme dopady na indexáciu stránok, strážime 404 a začíname kontinuálnu spoluprácu na optimalizácii.

Chceme, aby bol Home Pond obsahovo najlepším webom v danom segmente. Aby vždy dokázal používateľovi poradiť a nájsť riešenie (bez ohľadu na to, či u nás nakúpi).

O 5 rokov neskôr… rast, expanzia a ďalšia značka

Od prvej informatívnej dopytovej správy uplynulo päť rokov. Dnes má Home Pond českú, slovenskú, nemeckú aj maďarskú verziu e-shopu – každú na vlastnej doméne.
Objednávky medziročne rastú takmer dvojnásobne, značka má zjednotenú identitu a na trh vstúpil aj nový brand Zeleko s rozšíreným sortimentom pre dom a záhradu. O návrh, realizáciu a marketing sa rovnako ako pri Home Pond postarala dvojica Lukáš Dubina a Tomáš Zahálka a e-shop beží na Shoptete v dvoch mutáciách.

Zmena platformy? „Spočiatku strach, dnes jasná výhra,“ hovorí majiteľ

Čo o prechode na Shoptet hovorí konateľ Miroslav Hanák?

„Prechodu na inú e-shopovú platformu som sa dlho bránil. Nešlo len o obavy z vyšších nákladov, ale hlavne o strach z možného prepadu v organickej návštevnosti. Ale realita starého riešenia, jeho zastaranosť, zložitosť akýchkoľvek úprav a ťažkopádna správa ma nakoniec presvedčila.

Dnes som rád, že sme prešli na Shoptet. Je to riešenie, ktoré nám konečne umožnilo prispôsobiť si grafiku aj funkcie presne podľa našich potrieb, a to bez toho, aby sme museli čokoľvek zložito vyjednávať s prevádzkovateľom platformy.

Značku Home Pond sa nám podarilo nielen etablovať, ale aj pevne zakoreniť u českých aj slovenských milovníkov záhradných jazierok. A čo viac, posledné roky sa snažíme preraziť aj na náročný nemecký trh. Nie je to jednoduché, ale vytrvalosť a kvalita našich produktov už začínajú prinášať prvé ovocie.“




Tomáš Záhalka
Autor článku

Tomáš Záhalka

Tomáš Zahálka je zlatý Shoptet Partner, ktorý sa špecializuje predovšetkým na linkbuilding, PPC a SEO. Pracoval na projektoch ako Čokoládovňa Janek, Damano, Počítárna, BigHobby a od roku 2019 aj na vlastnom e-shope – Dudlu, o ktorom píše seriál: Ako sa stavia e-shop Dudlu.cz
Tomáš Zahálka je zlatý Shoptet Partner, ktorý sa špecializuje predovšetkým na linkbuilding, PPC a SEO. Pracoval na projektoch ako Čokoládovňa Janek, Damano, Počítárna, BigHobby a od roku 2019 aj na vlastnom e-shope – Dudlu, o ktorom píše seriál: Ako sa stavia e-shop Dudlu.cz

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov