Zaujíma vás automatizovaná personalizácia toho, čo sa konkrétnemu zákazníkovi zobrazí v ponuke produktov? Pozrite sa na prípadovú štúdiu, ktorá názorne ukazuje, ako celá vec funguje a ako ovplyvňuje správanie návštevníkov e-shopu.
Prevádzkovanie e-shopu nie je jednoduchá vec a trh e-commerce nám neustále prináša nové výzvy. Preto stojí za to aplikovať moderné riešenie. Cieľom personalizovanej automatizácie je pomôcť internetovým obchodom dosiahnuť lepšie výsledky pomocou práve takýchto riešení využívajúcich umelú inteligenciu a algoritmy strojového učenia.
Personalizácia ponuky produktov je jedným z najrýchlejšie vyvíjajúcich sa trendov v tomto odbore. Umožní vám optimalizovať ponuku na stránkach obchodu a zvýšiť zapojenie užívateľov. Čo to pre e-shopy znamená? Zníženie počtu neúspešných nákupných rozhodnutí a zvýšenie šance udržať zákazníkov v obchode a ich vedenie k uskutočneniu transakcií.
Ciele případovky
Ako všetko funguje v praxi si môžeme overiť na prípade internetového obchodu Lunzo.cz, na ktorý bol nasadený doplnok QuarticOn. Tento e-shop ponúka širokú škálu produktov, od dámskeho a pánskeho oblečenia cez športové doplnky až po šperky a hodinky. Spoločným cieľom boli tieto body:
optimalizácia ponuky produktov dostupných v obchode,
lepšie porozumenie potrebám zákazníkov,
zvýšenie obratu,
prispôsobenie ponuky zákazníkovi.
Ukázať zákazníkom produkty, ktoré zodpovedajú ich záujmom, aktuálnym potrebám a očakávaniam je možné vďaka zaznamenávaniu behaviorálnych dát každého návštevníka daného obchodu, obnovovaní ich nákupných ciest a predvídanie ich ďalších akcií, čo zase umožňuje vytvárať jednotlivé nákupné profily.
Aké widgety odporúčaní boli zvolené?
1. Hlavná stránka
Vybrané pre Teba – každý užívateľ dostane ponuku produktov prispôsobenú jeho aktuálnym potrebám na základe jeho správania na webe obchodu, tzn. podľa histórie produktov prehliadaných a hľadaných počas posledných relácií na stránke. Domovská stránka je na danom webe prvým miestom, kam zákazník ide. Ak okamžite dostane ponuku produktov, ktoré zodpovedajú jeho aktuálnym potrebám, ušetrí čas strávený prezeraním jednotlivých kariet a hľadaním správneho produktu.
Bestsellery – predajné hity, ktoré inšpirujú zákazníka k ďalšiemu nákupu. Pokiaľ zákazník okamžite dostane na hlavnej stránke ponuku produktov, ktoré sa najlepšie predávajú, môže ju rovno využiť, čo mu ušetrí čas.
2. Stránka kategórie
Vybrané pre Vás – widget zobrazí každému zákazníkovi produkty prispôsobené jeho aktuálnym potrebám na základe jeho predchádzajúcich volieb a správanie v obchode, napr. podľa toho, aké karty produktu prezeral a čo vložil do košíka.
Naposledy prezerané – widget ukáže zákazníkovi produkty, ktoré nedávno prezeral. Vo fáze hľadania správneho produktu zákazník dostane okamžitú ponuku produktov, ktoré zodpovedajú jeho aktuálnym potrebám.
3. Stránka produktu
Produkty podobné – widget zobrazí zákazníkovi produkty, ktoré si užívatelia najčastejšie prezerajú spoločne s aktuálne zobrazenými produktami; odporúčania sú ukázané na základe skutočných rozhodnutí zákazníka, takže sa môže stať, že podobnosť produktov nie je intuitívna. Pokiaľ zákazník prezerá nedostupný produkt, widget ho udrží v obchode tým, že mu zobrazí alternatívny produkt k nákupu. V prípade zobrazovania podobných produktov za nižšiu cenu u zákazníka, ktorý si môže dovoliť kúpiť drahý výrobok, rovnako si ho kúpi a ostatní si tiež vyberú podobné, lacnejšie výrobky.
Cross-selling – widget zobrazí zákazníkovi doplnkové produkty, ktoré boli najčastejšie pridané do košíka spolu so zakúpeným produktom; jedná sa o produkty prispôsobené tovaru, ktorý si zákazník práve prezerá. Stránka produktu je miestom, kde užívateľ stále posudzuje ponuku a rozhoduje sa; automaticky vybrané doplnkové produkty sú prispôsobené sledovanému obsahu obchodu, vďaka čomu inšpirujeme zákazníka k nákupu ďalších produktov.
Naposledy prezerané – produkty, ktoré si užívateľ nedávno prezeral. Je to pripomienka produktov, o ktoré sa zákazník už zaujímal, ktorá zvyšuje šancu, že sa ich rozhodne kúpiť.
4. Stránka košíku
Cross-sell košík – produkty doplnkové k tomu, čo je v košíku, ktoré dokonale dopĺňajú objednávku a len nepatrne zvyšujú jej hodnotu. Účelom tohto widgetu je navýšiť hodnotu košíka a ponúknuť zákazníkovi ďalšie produkty, ktoré zodpovedajú jeho potrebám. Na stránke košíka je dôležité vyvolať u zákazníka rýchly nákupný impulz, takže odporúčané produkty nemôžu byť príliš drahé – ich cena musí zodpovedať hodnote aktuálneho košíka zákazníka.
Prečo stojí to za to používať riešenie QuarticOn?
Účelom widgetu odporúčaní je:
zníženie neúspešných nákupných rozhodnutí zákazníkov,
zníženie miery opustenia stránky,
optimalizácia ponuky produktu na webe obchodu,
optimalizácia nákupného zážitku,
väčšie interakcie užívateľov,
zvýšený záujem o nakupovanie v obchode.
Aké sú výsledky použitých riešení?
Zákazníkom internetového obchodu Lunzo.cz sa zobrazovali produkty, ktoré zodpovedali ich záujmom, súčasným potrebám a očakávaniam, čo vo výsledku viedlo k zvýšeniu ukazovateľov a k zlepšeniu nákupného procesu. Po implementácii riešenia navrhnutých spoločnosťou QuarticOn zaznamenávajú internetové obchody nárast predaja až o 15% a trojnásobné zapojenie zákazníkov. Vďaka použitiu algoritmov umelej inteligencie a strojového učenia systém presne zodpovedá potrebám každého užívateľa. To sa zase premieta do efektivity, dosiahnutia cieľov a výsledkov e-shopu.
Napísať komentár