Chcete mať radi svoju stránku „404 page not found“?

Máme pre vás dobrú správu. S novou funkciou si môžete chybovú stránku „obsah sa nenašiel“ vo svojom e-shope upraviť presne tak, ako chcete a tak aby ladila s vaším brandom. Mrknite na to, prečo a ako to urobiť, a tiež na tipy s inšpiráciou, čo na ňu dať.

Čo je to Chyba 404 – Stránka nenájdená?

Error 404 – Page not found je stránka, kam sa užívateľ dostane potom, čo klikne na link, v ktorom je chyba. Alebo ktorý odkazuje na už zmazanú alebo na neexistujúce stránku. (Niečo o jej histórii si môžete prečítať v článku na blogu nášho partnera, Tomáša Zahálky.) Skrátka je to miesto, kam nechcete, aby sa návštevník vášho webu dostal, pretože značí, že je niečo „pokazené“. Určité percento užívateľov sa na nej ale nakoniec ocitne, či už chcete alebo nie.

Stačí preklep alebo napríklad presun/zmazanie nejakej stránky a opomenutie presmerovanie. S tým vám môže pomôcť návod na presmerovanie url adries z našej nápovede. Pre zaujímavosť sa môžete pozrieť do svojich Google Analytics, koľko návštev na 404 máte vy a aká je miera opustenia.

Našťastie môžete stránku 404 Not found naopak využiť pre svoj prospech. A to jednoducho pridaním nejakého obsahu, ktorý zablúdeného používateľa pobaví, poteší a zvýši pozitívny dojem z vášho e-shopu. Niekedy totiž aj maličkosť urobí veľa. Ostatne sa aj jedná o vec, o ktorej často píšete do našej roadmapy. Môžete sa pozrieť na príklady 404 chybových stránok ďalej v článku a sami uvidíte, akú emóciu vo vás vyvolajú z pohľadu návštevníka webu.

Obsah chybovej stránky 404

Táto stránka je miesto, kde sa môžete dostatočne kreatívne vyblázniť. Aj „seriózny“ e-shop si tu môže zavtipkovať a celú situáciu odľahčiť. Alebo ponúknuť pekný rozcestník, tipy, kam pokračovať ďalej, vyhľadávacie políčko, materiály na stiahnutie a podobne. Vychytaná chybová stránka vám môže pomôcť vyhrať pár bitiek vo vojne s konkurenciou alebo prinútiť zostať náhodných okoloidúcich z vyhľadávačov.

Osobité štyristoštvorky

Čo by to bolo za článok o chybových 404 stránkach bez niekoľkých príkladov? A tak prikladáme pár tých, ktoré zaujali nás. Ak sami máte nejaké svoje obľúbené, pokojne ich napíšte do komentára, nech sa tiež zabavíme alebo inšpirujeme.

Slack

Populárnu chybovú stránku má na svojom webe Slack. Ocitnete sa vďaka nej doslova „v lese“ plnom kvetov a motýľov. Obrázok je pohyblivý a niekoľko zvieratiek môžete dokonca poškrabkať.

National Museum of Funeral History

Ďaľšou chybovou stránkou, ktorá sa neberie vážne, je tá od National Museum of Funeral History. Voľne preložené: „Urobili ste životnú chybu! Stránka, ktorú hľadáte, už si žije svojím posmrtným životom „.

Pilulka

Na humor stavili aj v internetovej lekárni Pilulka. Ich cieľová skupina je veľmi široká, a tak siahli po vtipnom obrázku, ktorému porozumejú všetci.

Foxentry

Ak chcete niečo roztomilého, mrknite na chybovú stránku tvorcov doplnku Foxentry, ktorá prehráva video s hrajúcimi sa líškami. Teda vlastne vyťaženými chlpatými špecialistami.

Metallica

Na svojej chybovej stránke nemusíte byť len slniečko, ak to ladí so štýlom vášho e-shopu, pokojne to rozbaľte. Príklad si môžete vziať z webu skupiny Metallica.

Wayfarer

V obchode Wayfarer nájdete príklad 404, ktorá je dokonale zladená so zameraním e-shopu: „Prinášame vám istotu, že sa na nás môžete spoľahnúť, nech ste na svojej ceste životom kdekoľvek“.

Ako upravovať chybovú stránku?

Inšpiráciu už nejakú máte, ako ale nápad previesť do reality? Chybovú stránku si jednoducho môžete upraviť priamo v administrácii svojho e-shopu v editore WYSIWYG (What You See Is What You Get), ktorý už poznáte napríklad z popisov produktov. Nájdete tu: Vzhľad a obsah> Editor> Ostatné nastavenia. Vďaka editoru môžete vložiť v podstate akýkoľvek druh obsahu. Záleží len na vás, či to bude text, obrázok, gif, video, infografika, odkazy alebo napríklad nejaké materiály na prevzatie.

Pomocou vlastnej úpravy 404 stránky môžete svojho zákazníka nasmerovať tam, kam potrebujete. Aj z takéhoto „nepríjemného“ miesta, ako je chybová stránka, môžete urobiť niečo milé alebo vtipné, ​​čo bude korešpondovať s vaším brandom a bude v súlade so štýlom komunikácie, ktorú vo svojom e-shope používate.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov