Ako optimalizovať obrázky v e-shope

Optimalizácia obrázkov je dôležitá pre väčšinu webov. Zvlášť pre e-shopy, ktorým obrázky pomáhajú predávať ich tovar. Ako správne optimalizovať, aby produktové fotografie vo vašom e-shope od Shoptetu boli vyhľadateľné vo vyhľadávačoch a zaujali zákazníkov?

Toho, čo by ste mali pre nárast návštevnosti z Image Search (obrázkové vyhľadávanie) urobiť, nie je zas toľko. Myslite len na pár základných vecí. Výsledkom potom bude lepšia viditeľnosť obrázkov vo vyhľadávaní a aj viac záujemcov o váš tovar.

Popisy obrázkov u produktu

Po pridaní produktu je ďalším krokom nahrať jeho fotografie. Tie by mali byť kvalitné a zákazníkom pomôcť v rozhodovaní, či si tovar zakúpi. Za predpokladu, že takéto fotky máte nahrané, je potrebné pracovať na tom, aby ich vyhľadali vyhľadávače a zobrazovali ich vo výsledkoch vyhľadávania.

V administrácii máte možnosť pridať Popis obrázka. Hodnota v kolónke sa do zdrojového kódu prepisuje ako tzv. ALT tag (alternatívny text). Týmto textom hovoríme vyhľadávačom, ale napríklad aj nevidiacim užívateľom, čo sa na obrázku nachádza. ALT tag by mal byť unikátny a niesť hodnotnú informáciu.

Veľkosť a formát obrázkov

Nahrávajte obrázky v správnej veľkosti a formáte. Veľkosť významne ovplyvňuje rýchlosť načítania webu. Súbory s veľkosťou niekoľkých megabajtov sú dátovo dosť náročné. Ako to zmeniť? Do úvahy prichádza zmenšenie a kompresie obrázkov.

Pre testovanie určite vyskúšajte nástroj Google PageSpeed ​​Insights. Vďaka nemu prídete na to, aké obrázky je potrebné optimalizovať. Pre samotnú úpravu môžete využiť najrôznejšie online služby, napríklad ShortPixel, TinyPNG či ImageCompressor.

Veľkosť obrázka udržte pod 1 MB, najlepšie v nižších stovkách KB. Na weboch sa stretneme výhradne s tromi formátmi obrázkov – JPEG, PNG a GIF. Každý má svoje pre a proti a každý sa hodí na niečo iné.

Formát PNG (.png)

PNG používa bezstratovú kompresiu, čo sa odráža na veľkosti súboru. Umožňuje aj priehľadnosť (alfa kanál). Nie je vhodný pre fotografie. Hodí sa skôr pre screenshoty, ikony alebo loga, teda jednoduché obrázky, ktoré vyžadujú transparentnosť.

Formát JPEG (.jpg)

JPEG je možné nahrať v prijateľnej kvalite, ale vyznačuje sa stratovou kompresiou. Menšia veľkosť však zaručuje menšiu dátovú náročnosť a rýchlejšie načítanie fotografií a obrázkov, preto ho odporúčame používať u produktových obrázkov.

Formát GIF (.gif)

GIF možno použiť pre logá, ikony či grafy a vie bezstratovú kompresiu. Nevýhodou je, že vie len 256 farieb. Preto by sa nemal využívať pre fotografie. Na rozdiel od formátov uvedených vyššie sa ale dá použiť pre animácie.

Založte si vlastný e-shop na Shoptete bez záväzkov

Nevyplňujte toto pole:

Obsah stránky s obrázkom

Roboti prechádzajú vaše stránky a všímajú si obrázky, ktoré sa na nich nachádzajú. Nestačí tak mať dobre vybavené obrázky, ale aj stránku, kde sa zobrazujú. Všetky texty na stránke pomáhajú robotom lepšie pochopiť obsah a správne ho zaradiť.

V prípade e-shopu je kľúčová stránka produktu. Obrázok máte relevantným a vhodne vyplneným ALT textom. Čo ďalej? Okrem meta titulku a nadpisu H1 stránky by mal byť relevantný a kvalitný popis produktu. Nezabudnite ani na kategórie e-shopu, prípadne články z vášho blogu. Pokiaľ si na vybavení všetkých stránok dáte záležať, môžete pomôcť pozíciám v obrázkovom vyhľadávaní.

Myslite aj na sociálne siete

Ste aktívny na sociálnych sieťach? Potom potrebujete Open Graph značky. Ide o štruktúrované dáta, ktoré majú vplyv na podobu Vašich príspevkov (napr. na Facebooku). Užívateľa určite viac zaujme prepracovaný príspevok, ako rozbitý post s náhodnými znakmi a nevhodným náhľadovým obrázkom. Na Shoptete sa vám OG značky vypĺňajú automaticky, takže sa o ich implementáciu nemusíte starať.

A aké OG značky používame?

  1. og: type – typ stránky
  2. og: site_name – názov webu
  3. og: url – URL adresa stránky
  4. og: title – Titulok stránky
  5. og: image – URL obrázku
  6. og: description – krátky popis stránky

Dôležitý je pre vás „og: image“. Ide o obrázok, ktorý sa zobrazí vo facebookovom poste. Okrem produktov takto môžete zdieľať celé kategórie, čo je pre vás a aj vašich potenciálnych zákazníkov určite prínosnejšie.

Štandardne sa ako obrázok zobrazuje ten, ktorý ste nahrali ako obrázok kategórie. Niekedy však môže byť nevyhovujúci, a tak máte možnosť si v administrácii nahrať vlastný náhľadový obrázok pre sociálne siete. Odporúčame nahrávať obrázky o rozmere 1200 × 628 px, čo je optimálna veľkosť pre Facebook.

Aký je prínos vlastného náhľadového obrázku pre kategórie? Väčšia preklikovosť. To znamená, že vaše kategórie produktov, respektíve podoba ich prezentácie, užívateľov zaujme a pritiahne na váš internetový obchod. Viac o Open Graphu nájdete tu.

Produkt zo všetkých stran

Vyskúšajte 360 ​​° fotografie! Vďaka nim si zákazníci môžu tovar prezrieť v reálne pôsobiacej animácii a uvidia detaily, ktoré na klasickej produktovej fotografii ani tak nevyniknú. Tuto výbornú vychytávku si môžu vyskúšať aj v e-shopári, ktorí fungujú na Shoptete.

Návštevníci vášho e-shopu si budú môcť pozrieť tovar z viacerých strán a urobia si tak veľmi dobrú predstavu ako produkt reálne vyzerá. Nebudú sa musieť prehrýzať množstvom fotiek, zdĺhavo medzi nimi preklikávať a prezerať jednu po druhej. Naopak, všetko hneď uvidia v jednej animácii, v ktorej sa na produkt pozrú zhora, prípadne zdola.

Pre vytvorenie 360 ° fotografií potrebujete použiť niekoľko statických fotografií, z ktorých sa výsledný obrázok poskladá po nahraní do administrácie. Fotografií môže byť len pár, pre pekný efekt odporúčame 24/48/100, maximálne však 365 snímok.

Fotografie nahráte v administrácii produktu do špeciálnej fotogalérie, ktorú nájdete hneď pod tou klasickou. Nahranie fotografií síce chvíľu trvá, ale potom sa 360 ° fotografia zobrazí v detaile produktu a to hneď ako prvá. Ak si ju zákazník zväčší, otvorí sa v samostatnom okne. Ukážte svojim zákazníkom tovar zo všetkých (ne)možných uhlov!

Mohlo by vás zaujímať:

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov