Novinky zo Shoptetu: Apríl až jún 2025. Na čom sme pracovali?

Aj v druhom štvrťroku 2025 sme v Shoptete pripravili množstvo užitočných vylepšení a prinášame ich prehľadne v tomto článku. 

Najdôležitejšie novinky v skratke: 

Zaujíma vás prehľad noviniek a zmien, na ktorých sme pracovali od začiatku roka? Prečítajte si aj produktové novinky za január – marec 2025. 

Legislatívne novinky 

Posledné mesiace priniesli mnoho legislatívnych noviniek, ktoré sa týkajú aj e-shopárov. Zhrnutie najdôležitejších zmien a webinár, kde ich vysvetľuje advokátka Petra Dolejšová, nájdete v článku Máte jasno v GPSR, DSA a prístupnosti? 

GPSR 

Pridali sme vylepšenia, ktoré pomôžu vášmu e-shopu byť v súlade s novou európskou legislatívou GPSR: 

Prístupnosť 

Prečítajte si, čo prináša zákon o prístupnosti a koho sa týka. 

Postupne vydávame zmeny týkajúce sa novej európskej legislatívy o prístupnosti webov. Doposiaľ sme nasadili nasledujúce vylepšenia: 

Ovládateľnosť klávesnicou – Postupne sprístupňujeme šablóny tak, aby boli ovládateľné len pomocou klávesnice. Podarilo sa nám takto odladiť napr. hlavné menu alebo tlačidlá na úpravu množstva v košíku, náhľad košíka alebo cookie lištu. 

Zjednotenie indikátora aktívneho prvku (fokus ring). Rámček, ktorý sa objaví okolo aktívneho prvku (napr. tlačidla), keď ho užívateľ ovláda klávesnicou. Pomáha teda tým, ktorí nepoužívajú myš, aby vedeli, ktorý prvok práve ovládajú. 

Cookie lišta bude teraz prvý fokusovaný prvok na stránke pri ovládaní klávesnicou a sprístupnili sme ju pre čítačky. 

Tlačidlo Do košíka – pri používaní čítačky prečíta tlačidlo nielen samotnú akciu, ale aj názov produktu, ktorý je do košíka pridaný. Užívateľ e-shopu, ktorý používa čítačku, tak bude mať vždy istotu, aký produkt si práve pridal do košíka. 

Nové farebné schémy pri šablóne Classic – je dôležité, aby farby mali dostatočný kontrast a v spojení s písmom boli čitateľné aj pre užívateľov s poruchami zraku. Preto sme pripravili nové farebné schémy pre šablónu Classic, z ktorých si teraz môžete v Návrhári šablón vyberať. Aj naďalej platí, že si farby šablóny môžete nastaviť aj vlastné. 

Označenie odkazov v textoch na šablóne Classic – odkazy, ktoré sú súčasťou textov, by mali byť označené najmenej dvoma spôsobmi. Okrem zmeny farby teda pridávame na označenie odkazov aj ich podčiarknutie. 

Skrytý nadpis v pätičke – do pätičky e-shopov sme pridali nadpis, ktorý je viditeľný iba pre čítačky a informuje používateľa o tom, že sa nachádza v sekcii päty. 

Sprístupnili sme aj ovládacie šípky vo fotogalérii, odstránili nadbytočné alt texty pri obrázkoch kategórií a upravili kontaktné telefónne číslo podpory pre lepšiu čitateľnosť. 

Pridali sme odkaz na preskočenie obsahu (skip link) – skrytý odkaz, ktorý sa zobrazí pri ovládaní klávesnicou a umožní preskočiť opakujúce sa časti (napr. Menu) a dostať sa rovno k hlavnému obsahu stránky. 

Zásadné zmeny v šablónach vydávame prostredníctvom Odložených aktualizácií šablón. 

Pokiaľ máte na svojom e-shope vlastné úpravy kódom, odporúčame Odložené aktualizácie zapnúť, aby ste predišli nechcenému rozbitiu kódu. Viac o tejto funkcii nájdete v pomocníkovi. https://podpora.shoptet.sk/odlozene-aktualizacie-sablon/ 

Optimalizácia e-shopov v spolupráci s PageSpeed  

Zamerali sme sa na optimalizáciu rýchlosti e-shopov podľa metrík Core Web Vitals. Výsledky pred a po boli porovnávané na e-shopoch ako cistedrevo.sk, konopnytata.sk, lepsinalada.sk (Lihovar Žufánek), deNatura.cz a na Shoptet Premium e-shopoch AngryBeards.sk a BrainMarket.sk. Zlepšenie sa ale prejavilo na všetkých e-shopoch na našej platforme. 

INP, metrika, ktorá udáva rýchlosť webu na akciu užívateľa, sa zlepšila v priemere o 30 %, zlepšili sa aj metriky LCP (doba, po ktorej sa užívateľovi načíta najväčší viditeľný element na stránke) a CLS (vizuálna stabilita webu počas načítania). 

Weby teraz spĺňajú všetky metriky Core Web Vitals, ktoré majú pozitívny vplyv na radenie stránok vo vyhľadávači Google. 

Shoptet Kampane aj na Slovensku! 

Pokiaľ máte slovenský e-shop, môžete teraz tiež využívať Shoptet Kampane, službu pre jednoduchú inzerciu na Googli priamo z administrácie e-shopu, ktorú si e-shopári v Česku obľúbili. Či už máte český, alebo slovenský e-shop, viac informácií nájdete v administrácii v záložke Marketing. 

Fakturácia a dane 

Automatizácia pri stornovaných objednávkach 

Spúšťame vylepšenia, ktoré vám výrazne uľahčia prácu so stornovanými objednávkami – automatické vystavovanie Dobropisov na vydané Daňové doklady zmenou stavu Objednávky do stavu Stornovaná. 

V nastavení tohto stavu si môžete zvoliť, že chcete automaticky vystavovať Dobropis. Zároveň môžete nechať systém automaticky naskladniť stornované položky späť do skladu. 

Ako na to? 

  1. Automatické vystavenie Dobropisu môžete zapnúť v Nastavenia – Objednávky – Stavy zaškrtnutím voľby „Vytvoriť dobropis“. 
  1. Automatické naskladnenie položiek sa potom zapína v Nastavenia – Objednávky – Doklady v sekcii Dobropisy zaškrtnutím boxu „Automaticky naskladniť položky“. 
  1. Odosielanie dobropisu e-mailom pri zmene stavu nájdete v Nastavenia – E-maily – Automatické zasielanie – Šablóny e-mailov pre zmenu stavu objednávok, kde v šablóne Stornovaná zaškrtnete voľbu „Dobropis“. 

Vylepšenia v administrácii 

Návrhár šablón 

Editor už nie je v beta verzii a pridali sme niekoľko noviniek a vylepšení. 

Ďalšie vylepšenia v administrácii 

Ukončenie podpory Množstevných zliav a Zľavy X+Y na starších šablónach 

Z dôvodu technickej neudržateľnosti k 1.9. 2025 ukončujeme podporu dvoch vyššie spomínaných doplnkov na šablónach staršej generácie – (Echo, Soul, Rock, Pop). Pokiaľ niektorú z týchto šablón využívate, odporúčame čo najrýchlejšie začať prechod na šablónu novej generácie. Pokiaľ tak neurobíte do 1.9., zľavy už nebude možné vytvárať, upravovať, ani sa nebudú aplikovať zákazníkom. Po prechode na novú šablónu sa opäť obnoví. Všetky dotknuté e-shopy budú informované aj prostredníctvom e-mailu. 

Neviete, akú šablónu si vybrať? Pripravili sme pre vás ich porovnanie. 

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov