Čo je nové v Shoptete? Pozrite si produktové novinky z uplynulého polroka (júl-december 2024)

Ani v druhej polovici roka 2024 sme nelenili a priniesli sme vám množstvo noviniek, ktoré posunú váš biznis opäť o krok vpred. Či už ide o čoraz dôležitejšiu kyberbezpečnosť, vylepšenia uľahčujúce prácu s e-shopom alebo funkcie, ktoré ocenia koncoví zákazníci. Pozrite si ich kompletný prehľad.

V tomto článku prinášame súhrn najdôležitejších novinek, na kterých jsme v Shoptetu vyvinuli, či už na základe vašej spätnej väzby alebo v spolupráci so Shoptet Partnermi.

Zvyšujeme bezpečnosť

Teraz môžete svoj účet v e-shope zabezpečiť dvojfaktorovým overením (2FA). Po aktivácii funkcie budete pri prihlásení okrem hesla zadávať aj jednorazový kód, ktorý generuje špeciálna aplikácia. 

Zabezpečenie môžete aktivovať v sekcii Nastavenie účtu po kliknutí na užívateľský účet vpravo hore v administrácii. 

Prečo si 2FA aktivovať? Ochránite svoj e-shop a zákaznícke dáta pred zneužitím, získate istotu, že vaše podnikanie je v bezpečí a navyše, všetko nastavíte veľmi jednoducho v priebehu niekoľkých minút. 

Na správu 2FA kódov môžete využiť aplikácie ako Google Authenticator alebo nástroje na správu hesiel, napríklad 1Password. Správcovia hesiel v prehliadači často kód automaticky predvyplnia, takže vás opisovanie kódu nebude zdržiavať pri práci. 

Kontrola hesiel

Spustili sme taktiež funkciu kontroly hesiel, ktorá upozorní na slabé heslá priamo v administrácii. Pri zmene hesla prebehne automatická kontrola, a pokiaľ nové heslo nebude dostatočne bezpečné, zobrazí sa upozornenie a zmena nebude možná, pokiaľ nezvolíte iné, silnejšie heslo. Viac informácií nájdete v Pomocníkovi. 

Prihlásenie z neznámeho zariadenia

Po novom vás budeme e-mailom informovať o prihlásení z neznámeho zariadenia. Môžete tak ľahko overiť, či išlo o vašu akciu alebo potenciálnu bezpečnostnú hrozbu. 

Množstevné zľavy 

Dlho očakávaná novinka je tu. Aktualizovaný modul množstevných zliav umožňuje: 

Odložené aktualizácie šablón 

Pokiaľ máte svoju e-shopovú šablónu upravenú vlastným HTML kódom, máme pre vás spôsob, ako mať nami vydávané aktualizácie pod kontrolou – a to vďaka funkcii odloženej aktualizácie šablón. 

Pri kritických zmenách, ktoré môžu ovplyvniť vaše individuálne úpravy, budete mať nový čas si ich najprv sami prezrieť a pozrieť sa na ich dopad na váš e-shop. Po prípadnej úprave vášho individuálneho kódu potom budete môcť aktualizácie prijať, čím sa zmeny prejavia na e-shope aj vašim zákazníkom. 

Správu odložených aktualizácií šablón nájdete v sekcii Vzhľad a obsah – Šablóny. Odporúčame zveriť ju do rúk Shoptet Partnerovi alebo vlastnému kodérovi. Prístup na túto stránku bude závislý na admin práve, ktoré môže udeliť majiteľ e-shopu. Ako bude novinka fungovať, nájdete prehľadne popísané v Pomocníkovi

Pokiaľ žiadne individuálne úpravy šablóny nemáte, odložené aktualizácie šablón si zapínať nemusíte a nové zmeny budete mať dostupné automaticky ihneď po ich vydaní, tak ako tomu bolo doteraz. 

Ďalšie úpravy v šablónach: 

Úprava systémových príznakov 

Teraz je si môžete upraviť názov a farbu aj pri systémových príznakoch Akcia, Novinka a Tip.

Stránkovanie pri diskusiách pri produkte 

Pridali sme možnosť nastaviť si pri diskusiách produktu, koľko diskusií sa má zobrazovať na jednu stránku, v rozmedzí 1–120. Po novom teda nebudeme načítavať všetky, čo pri produktoch s mnohými diskusiami mohlo spôsobovať dlhé načítanie a scrollovanie. 

Vylepšenie zarovnania náhľadov článkov na homepage 

Upravili sme zobrazenie náhľadov článkov na úvodnej stránke tak, aby pôsobili kompaktnejšie. Na šablónach Step, Classic, Tango a Techno pri zobrazení 1-4 článkov budú všetky články umiestnené na jednom riadku ak si bude používateľ prezerať web na veľkom monitore. Pri zobrazení 5 a viac článkov, alebo pri prezeraní na menších monitoroch, budú články rozložené do viacerých riadkov. Pri šablóne Disco, Samba a Waltz sa články zobrazujú po dvoch na jeden riadok.

Vylepšenie klientskeho centra 

Upravili sme vzhľad, vylepšili responzivitu a prehľadnosť údajov v tabuľkách v klientskom centre (Administrácia účtu pre koncového zákazníka vo vašom e-shope) pri šablónach novšej generácie (Samba, Disco, Step, Classic, Step, Waltz, Tango, Techno). 

Medzinárodný predaj a DPH: 

OSS a Reverse charge 

Aj naďalej na základe vašich podnetov vylepšujeme predaj v špeciálnych daňových režimoch. Aby sme reagovali na vaše individuálne potreby, prichádzame s funkciou po nevykonanej validácii (overenie platnosti) IČ DPH, ktorá upraví, ako sa má systém v prípade neovereného IČ DPH zachovať. 

Pre overovanie DIČ využívame služby TaxID Pro a VIES, ktoré sú spoľahlivé, ale nemusia byť vždy 100% dostupné. Ak nastane ich nedostupnosť, môžete si vybrať, ako sa bude váš e-shop správať pri objednávkach, kde nemohla byť platnosť DIČ overená.

Na výber máte z nasledujúcich možností: 

Funkciu nájdete v administrácii v sekcii Nastavenia – Základné nastavenia – Dane – Základné nastavenia – sekcia Medzinárodný predaj a DPH. Predvolenou možnosťou bude dokončenie objednávky v režime RCH. 

Pridanie ceny s DPH k doprave a platbe v košíku

V prípade, že máte predvolene nastavené zobrazenie cien bez DPH, budeme v 2. a 3. kroku košíka v časti Súhrn objednávky zobrazovať aj cenu s DPH pre dopravu a platbu. 

Novinky v rámci Shoptet Doplnkov 

Okrem Množstevných zliav došlo k vylepšeniam aj pri iných doplnkoch:

Cudzie jazyky 

Pri všetkých platených tarifách sme zrušili limit počtu ďalších jazykov. Teraz si tak môžete vo svojom e-shope pridať všetky dostupné jazyky bez obmedzenia! Tarif Free zostáva bez zmeny a naďalej Cudzie jazyky nepodporuje. 

Diskusia 

V septembri sme možnosť diskusií pri produktoch rozšírili o diskusie pri stránkach a článkoch. 

Diskusie sú predvolene aktivované, teraz však máte možnosť ich bez úpravy kódom deaktivovať, a to pri stránkach, článkoch aj produktoch. Tieto dve zmeny sa netýkajú starších šablón – Echo, Soul, Rock a Pop.

Po novom je doplnok Diskusia súčasťou všetkých platených taríf (predtým bol súčasťou až od tarify Profi). Klientom, ktorí si doplnok doteraz predplácali nad rámec svojej tarify, sme fakturáciu ukončili a od nasledujúceho obdobia pre nich bude zadarmo.  

Vylepšený helpdesk a chatbot 

A máme aj novinky od nášho oddelenia zákazníckej starostlivosti!  

Odteraz v administrácii pod ikonkou otáznika nájdete vylepšený Helpdesk.

Ak používate AdBlocker blokujúci aplikácie 3. strán, nemusí sa nový helpdesk zobrazovať správne. Preto odporúčame v nastavení AdBlockeru udeliť výnimku pre Shoptet administráciu. 

Premenou prešiel aj Pomocník – weby podpora.shoptet.sk a podpora.shoptet.cz dostali nový vzhľad a zjednodušili sme štruktúru článkov, aby pre vás bola prehľadnejšia a našli ste tak vždy odpoveď na to, čo práve hľadáte. 

Na weboch shoptet.sk a shoptet.cz nájdete aj chatbota, ktorý vám rýchlo pomôže so základnými otázkami ohľadom nastavenia e-shopu, produktov či marketingu. Dostanete sa k nemu jednoducho, kliknutím na modrú ikonu v pravom dolnom rohu.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov