Január – marec 2025: Novinky zo Shoptetu, ktoré by vám nemali uniknúť 

Začiatok roku 2025 priniesol mnoho zmien a vylepšení naprieč celou platformou. Už tradične tak prinášame prehľad všetkých, ktoré stoja za vašu pozornosť. 

V prvých troch mesiacoch tohto roku sa nám podarilo implementovať veľké množstvo vylepšení na základe vašej spätnej väzby. Pokiaľ chcete mať prehľad o všetkých, sledujte novinky v administrácii a našu facebookovú Shoptet Poradňu. Prečítať si tiež môžete predchádzajúci súhrn noviniek za júl – december 2024.

Návrhár šablón 

Na uľahčenie úprav vzhľadu šablóny vášho e-shopu sme spustili nový Návrhár šablón. Položky, ktoré boli doteraz na rôznych miestach v administrácii, teraz nájdete všetky spolu v prehľadnom vizuálnom editore. Funkcia zobrazenia prvkov umožňuje ľahký výber toho, čo chcete editovať. Stačí kliknúť priamo v zobrazení šablóny a možnosti úprav sa otvoria v postrannom menu. Nemusíte tak daný prvok hľadať. Sprehľadnili sme aj výber šablóny samotnej. 

Všetky úpravy prebiehajú v uzavretom prostredí, kým ich nezverejníte. Nemusíte sa tak báť, že nechcené zmeny uvidia vaši zákazníci. Všetky zmeny sa priebežne ukladajú. Ak urobíte zmenu, ktorú ste nechceli alebo sa vám nepáči, ľahko sa vrátite tlačidlom Späť v hornej lište. 

Všetky výhody Návrhára môžete využiť aj v editore kódu, ktorý je do Návrhára zahrnutý. 

Pozrite sa na krátke video, ako Návrhár funguje, alebo si prečítajte článok na blogu

Ďalšie drobnejšie zmeny a vylepšenia v šablónach a vzhľade: 

V menuboxe „Informácie pre vás“ v e-shope a v newsletteri je teraz možné použiť preklady odkazov v jazyku mutácie. Doteraz boli iba v hlavnom jazyku. S doplnkom Cudzie jazyky je teraz možné prekladať aj popisné parametre

Po novom môžete pridávať prílohy do e-mailov podľa jazyka e-mailu. Pokiaľ si v Detaile e-mailu systémové akcie aktivujú voľbu „Zasielať individuálne súbory pre rôzne jazykové verzie“, potom si tu môžu nahrať prílohy pre každý jazyk zvlášť. 

Na základe vašej spätnej väzby sme zmenili správanie dokladov, kedy vo fakturačnej adrese dodávateľa uvádzame na 1. mieste meno osoby, a nie názov firmy. Teraz si môžete túto vlastnosť vypnúť v Nastaveniach – Objednávky – Doklady v sekcii Štandardné nastavenie, kde je voľba „Uvádzať kontaktnú osobu na dokladoch“. Tú stačí vypnúť (odškrtnúť) a uložiť. 

Došlo k vylepšeniu zobrazenia Doplnku k názvu produktu (appendixu) a k zjednoteniu HTML tried, čo zaistí jednoduchšie individuálne úpravy naprieč šablónami. 

Upravili sme klikateľnú plochu pri checkboxoch v administrácii na základe vašej spätnej väzby. Teraz sa políčko zaškrtne iba po kliknutí priamo naň, nie po kliknutí v okolí. 

Shoptet Premium: Express checkout a Zrýchlený checkout 

Pre projekty na Shoptet Premium, ktoré využívajú platobnú bránu Shoptet Pay, sme spustili funkciu Express checkoutu a Zrýchleného checkoutu. 

Teraz tak môžete ako jedni z prvých na trhu ponúknuť zákazníkom rýchlejšie nákupy a súčasne zvýšiť svoje konverzie. Stačí si aktivovať Express checkout a Zrýchlený checkout prostredníctvom vášho Premium Account manažéra. 

Čo je Express checkout a ako funguje? 

Express checkout zrýchľuje celý nákupný proces pre neregistrovaných zákazníkov. Umožňuje vytvoriť objednávku jednoducho platbou cez Apple Pay alebo Google Pay, bez potreby vyplňovania akýchkoľvek údajov. Túto službu spúšťame exkluzívne pre našich Premium klientov, ktorí súčasne využívajú aj Shoptet Pay. V detaile produktu vám po aktivácii služby pribudne tlačidlo Kúpiť teraz. 

Po jeho stlačení dostane zákazník 3 možnosti: 

V skratke, menej krokov a absencia nákupného košíka znamená viac objednávok a viac dokončených platieb od vašich zákazníkov. 

A čo je Zrýchlený checkout?  

Ten využijú už vracajúci sa zákazníci, ktorí sa na vašom e-shope registrovali a vďaka tomu majú možnosť využiť zrýchlený nákupný proces. Môžu teda rovno pokračovať k platbe a vytvoreniu objednávky, bez potreby vyplňovania akýchkoľvek údajov. 

Viac o Express a Zrýchlenom checkoute vysvetľuje vo videu Ondřej Buben, riaditeľ strategických projektov Shoptetu: 

Fakturácia a dane 

V oblasti fakturácií a daní sme urobili mnoho drobnejších zmien, ktoré odrážajú najnovšie výklady legislatívy a pomôžu vám pracovať s dokladmi efektívnejšie. 

Spotrebná daň na dokladoch 

Teraz umožňujeme uvádzať na predajných dokladoch informáciu o výške odvedenej spotrebnej dane pri tovare, na ktorý je táto daň uvalená. 

Spotrebná daň je nepriama daň, ktorá sa v Slovenskej republike uplatňuje na konkrétne skupiny výrobkov. Účelom spotrebných daní je najmä regulácia výrobkov, ktorých spotreba má negatívne spoločenské dopady (napr. škodí zdraviu alebo životnému prostrediu). 

Pretože je systém spotrebných daní zložitý, má mnoho špecifík, výnimiek a z nich vyplývajúcich povinností, museli sme pri implementácii do nášho systému pristúpiť k zjednodušeniu. 

Systém umožní zadať výšku odvedenej dane za množstevnú jednotku daného produktu a tú potom vynásobí počtom jednotiek a spočíta pri produktoch s touto daňou na doklade. Výsledok potom uvedie na vydanom doklade. Zodpovednosť za uvedenie správnej výšky dane za množstevnú jednotku je plne na predajcovi. 

Spotrebné dane tiež môžu teraz mať aj hodnotu 0 (nula). Doteraz to boli iba kladné čísla. 

Nové možnosti DPH pri vedľajších nákladoch 

Pribudli nové možnosti, ako pracovať s vedľajšími nákladmi, teda náklady za dopravu, platby alebo zaokrúhľovanie. 

Dôvodom je, že Zákon o DPH nemá v praxi jednotný výklad, a my vám tak dávame možnosť nastaviť si variant, ktorý vám bude najlepšie vyhovovať vo vašom účtovníctve. 

Teraz máte 3 možnosti nastavenia, ktoré nájdete v Nastavenia → Objednávky → Ostatné nastavenia 

Pri nových e-shopoch bude od 1. 4. 2025 predvolené nastavenie „Úplný rozpad podľa všetkých sadzieb v objednávke“. Pri existujúcich e-shopoch zostane nastavenie bez zmeny, ale odporúčame nastavenie upraviť na základe konzultácie s vaším daňovým poradcom

Úprava zaokrúhľovania podľa európskej legislatívy 

Upravili sme vstup rozdielu po zaokrúhlení do základu DPH tak, aby zodpovedal platnej legislatíve EÚ. Pokiaľ bude predaj uskutočnený v inej mene ako EUR, bude do základu DPH vstupovať celý rozdiel po zaokrúhlení. 

Pre platby v CZK bol tento princíp implementovaný už skôr. V týchto prípadoch, ak je rozdiel menší než 1 CZK, do základu DPH nevstupuje. 

Ďalšie drobné zmeny a vylepšenia: 

Odteraz podporujeme ďalšiu menu AED (dirham, používaný v Spojených arabských emirátoch). 

Zmenili sme logiku práce s dokladmi v stave Neplatný a s objednávkami v stave Stornovaná. 

Filtre objednávok – pridali sme možnosť filtrovať objednávky podľa zákazníckych skupín. 

Zálohové faktúry – do exportu vo formátoch csv a xlsx sme pridali stĺpec „priceToPay“, ktorý obsahuje výšku čiastočnej úhrady objednávky. 

Pole DUZP (dátum uskutočnenia zdaniteľného plnenia) sa stalo povinným pre platiteľa DPH na daňových dokladoch a jeho obsah nesmie byť prázdny, tzn. musí vždy obsahovať dátum. Tým zabránime vytváraniu neplatných daňových dokladov. 

Na Dodací list sme pridali možnosť vkladať poznámky rovnako ako na všetkých ostatných dokladoch. 

Exporty a importy 

Automatické importy  

Vykonali sme dve zmeny v automatických importoch produktov, ktoré prinesú zefektívnenie, ale mierne zmenia ich správanie, a preto im prosím venujte pozornosť.  

Ak sa importný súbor nezmenil, import preskočíme. 

Na základe dát sme zistili, že veľká časť sťahovaných súborov sa nijako nelíši od toho predchádzajúceho. Preto teraz ak nedetekujeme v XML súbore žiadnu zmenu, import neprebehne. Toto prinesie zrýchlenie a zefektívnenie importov. 

Pozor, pokiaľ ste menili dáta produktov zároveň importom aj v administrácii, napr. import nahral k produktu názov A, v administrácii ste zmenili názov na B, keď prebehol ďalší import zmenil názov späť na A. Teraz k tejto zmene dôjde až vtedy, ak by sa v importnom súbore zmenil názov na C alebo by došlo k nejakej inej zmene u daného alebo iných produktov (alebo keď sa zmení obsah súboru), do tej doby zostane pri produkte názov B. 

Importy sa už nebudú spúšťať vždy v celú hodinu, ale ich spúšťanie bude rovnomerne rozprestreté naprieč celou hodinou. 

Toto tiež prinesie zrýchlenie importov. Nastavenie času zostáva rovnaké – vyberiete si hodinu, počas ktorej má import prebehnúť. Teraz sa vám ale v zátvorke ukáže, v aký konkrétny čas (minútu) prebehne.

Ďalšie drobné vylepšenia: 

Do exportu objednávok v csv, xlsx a xml pridávame stĺpec s informáciou o zdroji tejto objednávky, napr. že je ním Heureka alebo Glami apod. Budete tak môcť ľahšie vyhodnocovať efektivitu jednotlivých zdrojov svojich objednávok. 

Do exportov a importov sme pridali aj recyklačné príspevky. 

Marketing a analytika 

Rozšírené konverzie v Google Analytics 4 

Rovnako ako v Google Ads, teraz môžete využívať funkciu rozšírených konverzií aj v Google Analytics 4. Ako rozšírené konverzie nastaviť, sa dozviete v pomocníkovi

Rozšírené konverzie priraďujú vaše údaje prvej strany k údajom Google od prihlásených používateľov spoločnosti Google, ktorí poskytli súhlas, a vypĺňajú tak medzery v informáciách o interakciách s reklamami Google Ads, o ktorých by ste sa bez dostupnosti iných identifikátorov nemuseli dozvedieť. Viac informácií nájdete v pomocníkovi Googlu.

Shoptet Premium – Server-side GTM meranie 

V rámci merania do Google Analytics teraz pre klientov Shoptet Premium ponúkame možnosť aktivovať zasielanie dát do serverového GTM na doménu vyplnenú v nastavení, namiesto GA. Vďaka tomu môžete dáta využiť aj pre ďalšie nástroje. Nastavenia nájdete v administrácii pod Prepojenie → Google

Dvojfaktorové overenie 

V logu prihlásenia v administrácii bol pridaný stav „Čaká na 2FA kód“ pre prípad, že prihlásením heslo bolo úspešné, ale dvojfaktorové overenie nie. Pokiaľ ešte dvojfaktorové overenie nemáte vo svojom e-shope nastavené, odporúčame tak urobiť. 

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov