Nákup na splátky ponúka v určitej forme takmer každý väčší e-shop. Ide o možnosť, ktorou oslovíte širšiu skupinu zákazníkov a umožníte im zaplatiť za tovar postupne. Tento spôsob nakupovania stále má svojich skalných priaznivcov. Oplatí sa nákup na splátky aj v prípade menších e-shopov a kedy by ste nad ňou mali uvažovať?
Možnosť zaplatiť za tovar postupne sa spolu so stúpajúcou popularitou online nákupov prirodzene rozšírila aj medzi e-shopy.
Túto možnosť sa oplatí ponúkať najmä vtedy, ak predávate drahší tovar a chcete umožniť jeho nákup aj tým zákazníkom, ktorí práve nemajú dostatok peňazí, prípadne z akéhokoľvek iného dôvodu si jeho nákupnú cenu želajú splácať. Zvlášť obľúbená je táto forma nakupovania pri spotrebnej elektronike – nákup televízora alebo notebooku na splátky online nie je dnes ničím nezvyčajným. Oplatí sa tiež vedieť, že až približne 5 % z realizovaných online nákupov je práve na splátky.
Pre vás to znamená, že umožnením nákupu na splátky môžete osloviť širšiu skupinu zákazníkov a tým pádom získať aj viac objednávok. Štatistiky tiež ukazujú, že možnosť nákupu na splátky zvyšuje priemernú hodnotu košíka, ľudia, ktorí už sú klientmi spoločností poskytujúcich úvery majú tendenciu nakupovať viac. Pozreli sme sa na to, ako umožniť nákup na splátky v e-shope a čo by ste si ako majiteľ e-shopu pred zavedením tejto možnosti mali rozmyslieť.
Trendu online nákupov na splátky sa veľmi rýchlo prispôsobili aj poskytovatelia spotrebiteľských úverov. Pre majiteľov e-shopov ponúkajú rôzne možnosti spolupráce a preto je veľmi dôležité naštudovať si konkrétne podmienky.
Zaujímajte sa o to, kedy vám bude preplatená nákupná cena tovaru, ako rýchlo prebieha schvaľovanie a tiež, aké sú jeho podmienky. Ak sa iba rozhodujete, s ktorou spoločnosťou spolupracovať, odporúčame vybrať takú, ktorá podporuje integráciu s vaším e-shopom a zároveň je dostatočne známa. Zákazníci, ktorí chcú nakupovať na splátky už zrejme majú s týmto spôsobom nákupu skúsenosti a ak už patria medzi klientov určitého poskytovateľa financovania, takýto nákup aj samotné schválenie úveru bude veľmi rýchle.
Po uzavretí zmluvy je potrebné platobnú metódu „Na splátky“ integrovať do e-shopu. Zákazník, ktorý si takto nakúpi bude presmerovaný na stránku poskytovateľa spotrebiteľského úveru, kde si už zvolí dĺžku splácania, prípadne bude vyzvaný na doloženie dokladov. Väčšina známych poskytovateľov, medzi ktorých patrí napríklad aj Home Credit, ponúka pre svojich klientov možnosť rýchleho nákupu na splátky, kedy už nevyžaduje opätovné uzavretie zmluvy.
Po schválení úveru môžete odoslať tovar a následne zaň dostanete zaplatené. Všetko ostatné si už preberie poskytovateľ úveru, čiže vy ako prevádzkovateľ e-shopu sa nemusíte starať o to, či zákazník spláca včas a v riadnej výške.
Ako sme už vyššie spomenuli, dajte si pozor predovšetkým na rýchlosť schvaľovania úverov – dnes je štandardom, že úver je schválený/zamietnutý v priebehu pár desiatok minút, maximálne hodín. Ak by zákazník čakal dlhšie, je možné, že si nákup napokon rozmyslí, prípadne, že na pár dní zarezervujete tovar pre niekoho, komu napokon úver ani nebude schválený.
Overte si tiež, ako prebieha vyplácanie za tovar od poskytovateľa úveru – či po jednotlivých objednávkach, na konci určitého obdobia alebo napríklad po prvej splátke zákazníka. Dobrým príkladom je doplnok Home Credit pre nákupy na splátky. Jeho integráciou do e-shopu sa vám ku každému produktu s cenou nad 40 eur (minimálna suma pre nákup na splátky) pridá možnosť nákupu na splátky aj spolu s kalkulačkou, kde záujemca hneď uvidí, v akých splátkach by za tovar mohol platiť.
Umožnenie nákupu na splátky vám teda môže slušne rozšíriť zákaznícku základňu. Ak ste navyše viackrát dostali od návštevníkov vášho e-shopu otázku, či umožňujete aj nákup na splátky, je to jasný signál, že o tejto možnosti by ste mali určite uvažovať. Na strane druhej si treba uvedomiť, že táto možnosť priťahuje aj menej bonitných zákazníkov, ktorým bude možno ťažšie predať rôzne doplnkové produkty, či spraviť z nich lojálnych zákazníkov. Určite však ide o zaujímavú možnosť využitia potenciálu vášho e-shopu, ktorú by ste nemali ignorovať.
Napísať komentár