Prečo zvoliť Shoptet Pay? Ondřej Buben o platobnej bráne od Shoptetu

Platobná brána, ktorú spustíte priamo v administrácii vášho shoptetu a na druhý deň už prijímate platby za objednávky? To je Shoptet Pay. Čo táto novinka prináša e-shopom a pre koho je určená, približuje Ondřej Buben, ktorý vedie tím Shoptet Pay.

Čo je Shoptet Pay?  

Shoptet Pay je platobná brána pre všetky e-shopy, ktoré bežia na Shoptete. Stačí si ju jednoducho aktivovať v administrácii a už na druhý deň vám môžu zákazníci cez Shoptet Pay zaplatiť. Objednávku brány totiž urobíte priamo z administrácie Shoptetu na pár kliknutí. Hneď do druhého dňa potom dochádza k schváleniu a aktivácii služby. 

Ako to funguje ďalej?  

Následne kontrolujeme pravidlá stanovené kartovými spoločnosťami a poskytovateľom platobného riešenia. Pokiaľ je všetko v poriadku, tak do druhého dňa má e-shop aktivovanú možnosť prijímať platby kartou, vrátane všetkých nastavení v Shoptete. Naši e-shopári sa tak nemusia zaoberať nastavovaním platobnej metódy, všetko je pripravené. A prvú platbu cez Shoptet Pay dostanú možno skôr, než si prečítajú e-mail informujúci o konečnej aktivácii. 

Akékoľvek dodatočné nastavenia, vrátane nastavenia účtu pre vyplácanie peňažných prostriedkov, ale aj ohľadom pravidiel pre zmeny stavov objednávky či stavu zaplatené, prebiehajú v administrácii e-shopu a všetko je tak možné riešiť na jednom mieste. 

So Shoptet Pay chceme reagovať na dopyt našich e-shopárov po platbách bez presmerovania na platobnú bránu. Priamo v administrácii Shoptetu im tak dávame možnosť riešiť nastavenia a iné prevádzkové úkony, ktoré sú spojené práve s platbami a objednávkami.

Od marca aj na Slovensku

Službu testovali desiatky e-shopov. Je už dostupná pre všetkých záujemcov? 

Na konci minulého roku sme službu testovali s desiatkami e-shopov a od januára je platobná brána dostupná pre českých e-shopárov. A od 1. 3. 2022 je spustená aj pre slovenských podnikateľov a firmy. Ešte by som upresnil, že web môžu mať e-shopári zameraný aj na inú krajinu, ale je pre nás dôležité, aby to boli subjekty z ČR alebo SR.

Prečo si mám ako e-shopár od Shoptetu zvoliť Shoptet Pay? V čom sú najväčšie výhody? 

Rýchla aktivácia sužby –  jednou z najväčších výhod je rýchlosť a jednoduchosť sprevádzkovania. Priamo v administrácii na pár kliknutí odošlete objednávku služby a hneď do druhého dňa dôjde k schváleniu a aktivácii služby, vrátane všetkých nastavení v administrácii. Pri platobných bránach sa pritom stáva, že sa na sprevádzkovanie čaká niekoľko dní či týždňov.

Riešenie cez jednu zákaznícku linku (SPOC) – Shoptet podpora je jediný kontakt, ktorý e-shop potrebuje. Vyriešime spoločne všetko, od bežných záležitostí cez otázky k platbám. Výhoda oproti iným riešeniam teda je, že klient odbaví všetko priamo v Shoptete, a nemusí komunikovať s poskytovateľom platobnej brány. Sme schopní riešiť celé flow objednávky, od jej vytvorenia po načítanie platobnej brány, zadanie údajov z karty alebo aj z akého dôvodu nebola dokončená transakcia.

Všetko na jednom mieste – celé riešenie sa snažíme maximálne integrovať do súčasnej administrácie Shoptetu, aby e-shopár nemusel chodiť na iný web, mať ďalšie prihlasovacie údaje a riešiť veci na niekoľkých miestach zároveň a napríklad aj viackrát. 

Veľké veci aj pre malé e-shopy – cieľom Shoptet Pay je aj prinášať možnosti, ktoré v tejto chvíli riešia prevažne veľké e-shopy s vlastným integrovaným riešením. Pre menšie e-shopy nedáva zmysel integrovať napríklad spoplatnenie B2B (neregulovaných) kariet, ktoré zaviedla Alza.cz. Aj preto vždy hľadáme partnera, ktorý patrí medzi špičku na trhu, aby sme takéto riešenia mohli ponúknuť všetkým e-shopom na Shoptete. 

Transparentnosť – trh s platobnými riešeniami nie je vždy úplne transparentný ohľadom toho, ako fungujú platby, ako sa tvoria ceny, akú úlohu tu zohrávajú kartové spoločnosti a atď. Z toho občas vznikajú nedorozumenia preto by sme chceli lepšie komunikovať a edukovať trh, ako jednotlivé platobné riešenia fungujú.  

Koľko Shoptet Pay stojí? 

Platí sa iba transakčný poplatok, tzn. z platieb, ktoré reálne prebehnú. Za vedenie platobnej brány ani za neúspešné transakcie nie sú žiadne poplatky. Pokiaľ teda na e-shope nebude za mesiac žiadna objednávka, napríklad keď sa e-shop dočasne vypne z dôvodu redizajnu, tak za Shoptet Pay nezaplatí používateľ ani korunu. Pokiaľ nemáte obraty, neplatíte. Ak áno, tak za to spracovanie prislúcha odmena – pokrytie nákladov a drobná marža. 

E-shopy oceňujú rýchlu aktiváciu

Čo na Shoptet Pay oceňujú e-shopy, ktoré službu už majú? 

Zatiaľ vnímame prevažne pozitívne ohlasy, klientom sa najviac páči rýchla aktivácia a že je všetko prehľadne uvedené priamo v administrácii. Stále je pred nami kus práce a roadmapu produktu máme plnú, čím chceme docieliť ešte väčšiu spokojnosť a osloviť tak aj klientov, ktorí zatiaľ váhajú.

Je to služba pre zabehnuté e-shopy, alebo sa hodí aj pre tie začínajúce? 

Vhodná je pre začínajúce aj rozbehnuté shopy. Pre začínajúcich je tu bezpochyby výhoda, že bez ohľadu na obrat môžu dosiahnuť na lepšie ceny už iba podľa variantu svojej tarify. E-shop sa tak vyhne situácii, keď od poskytovateľa platobného riešenia dostane vysoké poplatky a za pár mesiacov alebo za rok rieši prepočítanie sadzby. Tu má jasno bez ohľadu na objem transakcií. Začínajúce e-shopy ocenia rovnako jednoduchosť integrácie a rýchlosť objednania. 

Aj pre rozbehnuté e-shopy je riešenie vhodné. Práve tým, že majú veľké množstvo objednávok, bolo by neefektívne riešiť objednávky v jednom systéme a platby za objednávky v druhom. Vďaka Shoptet Pay majú všetko na jednom mieste v administrácii e-shopu, na otázky majú k dispozícii jednu podporu a môžu sa obrátiť aj Shoptet Pay Poradňu na Facebooku.

Chceme zlepšovať zážitok

Aké sú plány so Shoptet Pay v najbližších mesiacoch alebo napríklad do konca roka??  

Za tie roky skúseností vieme, aké jdôležité je počúvať e-shopárov. Aktívne preto zbierame spätnú väzbu a chceme našim e-shopom ponúknuť to najlepšie riešenie, ktoré naplní ich potreby aj očakávania. Už dnes máme množstvo nápadov, ako ľuďom uľahčiť online podnikanie. 

Plánov teda máme skutočne veľa. Chceme ďalej zlepšovať zážitok z platby kartou a doplnkových služieb. V lete chceme prísť s našimi shoptetími tlačidlami. Tie sú obdobou klasických bankových tlačidiel, ktoré sú na trhu už niekoľko rokov, ale naše tlačidlá budú vychádzať z princípu PSD2 a bude dochádzať naozaj k prevodom z účtu na účet bez finančného prechodu cez niekoho iného. 

Okrem tlačidiel princípy PSD2 využijeme aj pre prepojenie na lokálne banky, a tak umožníme e-shopom na Shoptete automatizovať prepojenie platieb s objednávkami v ich administrácii. Už čoskoro si e-shopy budú môcť konfigurovať množstvo prvkov, ako sú možnosť platenia bez presmerovania z e-shopu, možnosť spoplatnenia B2B kariet a pridáme ešte veľa ďalších prvkov o ktorých budeme pravidelne prinášať informácie.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov