12 dôvodov, prečo využiť služby profesionálneho copywritera

Copywriting nie je hobby, kratochvíľa ani doplnková profesia. Je to už pevná súčasť každého podnikania. Tí úspešní už na to prišli. Aké dôvody by vás mali viesť k tomu, aby ste s profesionálnym copywriterom spolupracovali? Poďte sa inšpirovať a uvidíte, že sa vám to oplatí!

copywriting

Ak začínate s podnikaním, posúvate sa v kariére alebo prijímate nových ľudí, potrebujete sa obklopiť profesionálmi. Rovnako ako pri stavbe domu, si najmete dobrého architekta, renomovanú stavebnú firmu a profesionálneho dizajnéra. Podobne je to aj v online marketingu. Viete predsa, že výsledok bude taký dobrý, aký pomer odborníkov na ňom pracuje.

1. Úspora času

Aj napriek tomu, že sme sa v škole všetci učili čítať a písať, nemôžeme vyhlásiť, že by sme sa tým mohli živiť. Nebolo by to fér voči ostatným profesiám. Navyše ušetríte veľmi veľa času tým, že ku tvorbe textu budete pristupovať ako k pokusu. Vo väčšine prípadov to skončí omylom. Výsledkom je amatérsky text, chybná štylistika, nesprávna gramatika a slovosled a častokrát chýbajúca pointa.

2. Perspektíva inak

Veľmi často sa stáva, že začínajúci, ale aj skúsený podnikateľ nemá odstup. Buď vníma svoje produkty alebo služby bez potrebnej objektívnej rezervy, alebo naopak pozerá až príliš zblízka bez kritického oka zákazníka. Stáva sa veľmi často, že firmy nevidia realitu takú, aká je a častokrát neberú do úvahy spätnú väzbu od zákazníkov. Od toho je copywriter oslobodený.

3. Obsah na mieru

Služba šitá na mieru je v dnešnej dobe mierne sprofanované slovné spojenie. Aj napriek tomu je pravdivé. Dobrý copywriter negeneruje všeobecné texty. Zostaví vám taký obsah, ktorý zodpovedá vášmu typu podnikania, vašim potrebám a očakávaniam vašich zákazníkov. Tvorí, alebo zohľadňuje content stratégiu pre všetky textové formáty, ako sú newslettre, príspevky na sociálne siete, blogy, odborné články, aj texty na web stránku.

4. Dokonalá gramatika

Aj majster tesár sa môže utnúť, preto je vhodné text prekontrolovať po všetkých stránkach. Priemerná presnosť textu bežného človeka je zhruba 92 %. Rozdiel 8 % je dosť veľa na to, aby ste text dali radšej napísať profesionálovi. Ten sa vyhne nielen hrúbkam, chýbajúcim čiarkam, nespisovným slovám, ale aj obyčajným preklepom. Tie oko často nevidí.

5. Rovnaký obsah – mnohé spôsoby

Pri copywritingu platí pravidlo užitočnosti. Keď už tvoríte text, nemal by byť záležitosťou iba jednej, dobre mierenej rany. Z kvalitného a hodnotného obsahu copywriter vytvorí ďalšie užitočné texty, ako sú príspevky na sociálne siete, okruhy otázok do podcastu, rozhovor do externého média, ako aj predajný newsletter.

6. Konzistentná komunikácia

Častokrát sa stáva, že majitelia firiem menia štýl komunikácie, prípadne menia odborníkov, s ktorými spolupracujú. Profesionálny copywriter dokáže zjednotiť komunikáciu, nastaviť jednotný tone of voice, ako aj vytvoriť jednu content stratégiu. Potom sa nestane, že zákazník po prečítaní blogu nájde iné informácie ako pri popise produktov. Bude mať jednoducho pocit, že číta jednotnú komunikáciu od jednej firmy a tá sa vzájomne dopĺňa naprieč všetkými komunikačnými kanálmi.

7. Organické vyhľadávanie

Copywriter sleduje trendy. Majiteľ firmy nemusí. Copywriter presne vie, čo ľudia vyhľadávajú na Google alebo na iných platformách, preto dokáže prispôsobiť obsah práve tým kľúčovým slovám, ktoré sú aktuálne v kurze. Zohľadňuje princípy SEO, postará sa o tvorbu pravidelného obsahu pre vašu webovú stránku, ako sú blogy a sociálne médiá a zvýši vašu organickú návštevnosť.

8. Pútavý obsah

Umenie copywritingu spočíva aj v tom, že dokáže premeniť nie príliš zaujímavý produkt na veľmi lákavý. Profesionálny copywriter disponuje bohatou slovnou zásobou, ktorá sa odrazí na kvalite textu, pri popisoch príspevkov, ako aj pri blogoch, či charakteristike produktov alebo služieb. Copywriter je kreatívny a častokrát dokáže zachytiť objekt veľmi dôvtipne.

9. Nezameniteľné skúsenosti

Copywriting je remeslo, ktoré sa prispôsobí rôznym druhom podnikania a mnohým potrebám. Preto sa aj väčšina copywriterov venuje rôznym klientom z jednej alebo viacerých oblastí. Práve preto majú prehľad o trhu, poznajú konkurenciu, stretli sa s mnohými situáciami, ktorých princípy sa dajú aplikovať na ďalších klientov.

10. Maximalizácia ROI

V konečnom dôsledku copywriterské výstupy pomáhajú úspešnému biznisu. Profesionálne zvládnuté texty oslovia vašich zákazníkov, pomôžu rozvoju značky, zvýši sa brand awareness a v konečnom dôsledku sa to odrazí aj na lepšom predaji. Jedným dychom dodávame, že to nefunguje osobitne, ide o komplexnú súhru všetkých služieb v online marketingu. Tak, ako sme uviedli na začiatku príklad pri stavbe domu.

11. Expanzia na zahraničné trhy

Ak nepoznáte dokonale jazyk danej krajiny, prevádzkujete napríklad e-shop na Slovensku a expandujete aj do Českej republiky, odporúčame, aby texty prešiel lokálny copywriter. Text pôsobí prirodzene iba vtedy, ak hovorí bežným jazykom danej krajiny. Niektoré frázy sa v iných jazykoch nepoužívjaú. Dajte si preto pozor na správny a výstižný preklad.

12. Autentickosť textu

Ak chcete dosiahnuť autenticitu v obsahu, text musí byť originálny, neprebraný a vierohodný. Nemal by sa nachádzať na žiadnom inom zdroji, ani médiu. Najmä majitelia e-shopov často využívajú texty od dodávateľov tovaru a text nie je originálny, ani autentický. Zároveň si tým znehodnocujú vlastnú web stránku, keďže z hľadiska SEO v nej nemusia mať použité správne kľúčové slová, meta texty a popisy. Tento princíp autentickosti platí pri všetkých formách a typoch textov – od bannerovej reklamy, cez texty na webe až po samotné blogové články.

Copywriting je umenie. Rovnako ako nadizajnovať úžasný dom a potom mu vybrať perfektné zariadenie. Profesionálny copywriter by pri stavbe domu, e-shopu alebo web stránky rozhodne nemal chýbať.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov