360° fotografie pre e-shop: predveďte produkty v celej svojej kráse

Hovorí sa, že jedna dobrá fotografia vydá aj za tisíc slov. Potom platí, že 360° fotografie sú doslova na nezaplatenie. Akým spôsobom môžete tento typ fotografií pridať do svojho e-shopu, pri akom tovare sa to naozaj oplatí a čo môžete od nasadenia 360° fotografií očakávať?

Ak často nakupujete online, určite nepotrebujete presviedčať o tom, aké dôležité sú poriadne produktové fotografie. Mnohí ľudia doslova „nakupujú očami“ a nech by bol v skutočnosti produkt akokoľvek pekný, nekvalitné fotografie môžu ľahko odradiť. Ak je teda reč o vylaďovaní ponuky tovaru do dokonalosti, nestačí sa zamerať iba na pútavé popisy či presnosť parametrov, ale aj na samotné produktové fotografie.

Kvalitné produktové fotografie sú veľkým lákadlom

Vo všeobecnosti platí, že nároky nakupujúcich v online prostredí z roka na rok rastú. Kým pred 10-12 rokmi stačil krátky textový popis a jedna či dve fotografie, dnes už je to žalostne málo. Svedčia o tom aj rôzne štúdie. V jednej z nich sa uvádza, že dnes očakáva návštevník až 8 fotografií pri každom produkte. Treba si uvedomiť, že kvalitné a detailné fotografie sú výborným spôsobom, ktorým ľahko prekonáte bariéru medzi vami a zákazníkom spočívajúcu v nemožnosti prezrieť si tovar naživo a prípadne ho aj vyskúšať.

Cesta ku kvalitným produktovým fotografiám môže byť pomerne zložitá, najmä ak s produktovou fotografiou nemáte skúsenosti a rovnako vám chýba aj adekvátne vybavenie. Pri troche šikovnosti a kreativity si viete samozrejme poradiť, no aj tak je potrebné počítať s časom, ktorý vám zaberie nielen samotné fotenie, ale aj následná postprodukcianasadzovanie fotografií do e-shopu. Ďalšou možnosťou je prebrať fotografie od dodávateľa, no treba počítať s tým, že ich zrejme nebude veľa a tiež možno budete mať rovnaké fotografie ako vaša konkurencia, ktorá tovar nakupuje u rovnakého distribútora.

Prečo sú 360° výborným doplnkom ku klasickým produktovým fotografiám?

Ako sme už v úvode naznačili, trendom posledných rokov sú 360° produktové fotografie, ktoré môžu byť perfektným doplnkom ku statickým fotografiám. O doplnku nehovoríme náhodou, ak sa rozhodnete, že vo vašom e-shope nasadíte 360° fotografie, nezabudnite na to, že stále sú ľudia, ktorí radšej uprednostnia statické fotky a preto by ste mali mať v e-shope oba typy fotografií. Prehliadanie 360° fotografií môže byť totiž problematické na telefónoch s menším displejom alebo v prípade technicky menej zdatných používateľov.

360° produktové fotografie umožnia vašim návštevníkom prehliadnuť si tovar rovnako, ako keby ho mali pred sebou v obchode. Zhora, zdola, sprava, zľava, skrátka skoro ako naživo. „Skoro“ preto, lebo v porovnaní s realitou chýba iba možnosť tovar si poťažkať. Na strane druhej, vďaka 360° fotografii zákazník ľahšie získa predstavu o farebnom vyhotovení, proporciách a niektorých ďalších detailoch, ktoré by na obyčajnej statickej fotografii zostali skryté.

360° produktové fotografie pomáhajú zvyšovať konverzie

Tak ako ponúkajú 360° fotografie jasné výhody pre vašich návštevníkov, tak pomáhajú aj prevádzkovateľom e-shopov. Najdôležitejšou motiváciou je zvyšovanie konverzií, v prípade niektorých e-shopov je dokonca možné hovoriť aj o vyše 10% zvýšení predajov len vďaka nasadeniu 360° fotografií. Návštevník jednoducho získa lepšiu predstavu o produkte a skôr sa rozhodne pre kúpu. Aké sú ďalšie výhody 360° fotografií?

Popri zvýšení konverzného pomeru netreba zabudnúť ani na to, že 360° fotografie jednoznačne znižujú počet vratiek. Platí to najmä v prípade online predaja šperkov a módnych doplnkov, teda pri produktoch, kde tou najdôležitejšou vlastnosťou je práve vzhľad. Do tretice nemôžeme zabudnúť ani na to, že 360° fotografie sú veľmi atraktívnym vizuálnym prvkom, ktorý môžete použiť nielen na samotnej podstránke s produktom, ale aj na sociálnych sieťach či v e-mailových newsletteroch. Skrátka, rotujúce fotografie priťahujú pozornosť a bola by ich teda škoda nevyužiť ako lákadlo na preklik do vášho e-shopu.

Kedy sa 360° fotografie nehodia?

Keď sme už spomenuli hlavné výhody 360° fotografií v e-shope, bolo by fér jedným dychom dodať aj to, že ich tvorba je nákladnejšiakomplikovanejšia ako v prípade bežných statických fotografií. Takéto fotografie si môžete vyhotoviť buď svojpomocne pomocou softvéru a rotujúceho stojanu, prípadne takúto tvorbu zveriť profesionálnym štúdiám. S týmto súvisí aj fakt, že 360° sa nehodia úplne pre každý e-shop, resp. pre každú kategóriu tovaru.

Ako príklad môžeme uviesť príliš lacné položky, pri ktorých nemá 360° fotografia ekonomický ani praktický význam. Rovnako nimi zrejme neohúrite ani pri tovare technického charakteru, pri ktorých dôležitým kritériom pre výber nie je vzhľad ale funkčné vlastnosti. Tvorbu a nasadenie 360° fotografií si treba rozmyslieť aj v prípade, ak predávate produkty s množstvom variantov, ktoré sú prispôsobené konkrétnemu želaniu. V prípade produktov s desiatkami či stovkami možnosťami vyhotovenia, bude zrejme príliš náročné zachytiť všetky možné kombinácie.

Zhotovenie a pridanie 360° fotografií do e-shopu skrátka berte ako investíciu, nepridávajte ich za každú cenu k produktom, pri ktorých to nemá význam.

Ako nasadiť 360° fotografie do e-shopu?

Na to, aby ste mohli v e-shope využívať rotujúce fotografie, je potrebné, aby túto možnosť podporovalo vaše e-shopové riešenie. V prípade e-shopov na platforme Shoptet je situácia veľmi jednoduchá, príslušné fotky produktu rôznych uhlov stačí nahrať do 360° fotogalérie a následne už iba skontrolovať správne poradie jednotlivých fotografií. Na dosiahnutie toho najlepšieho výsledku sa odporúča použiť približne 36 snímok, platí, že čím ich bude viac, tým bude prechod plynulejší. Viac o nasadzovaní rotujúcich fotografií do e-shopu nájdete tu.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov