Od módy cez interiér až po kuchynské recepty, Pinterest je sociálna sieť, ktorá ponúka svojim používateľom nekonečné množstvo inšpirácií. Vedeli ste, že podobne ako na Facebooku, môžete inzerovať aj tu? Je Pinterest tou vhodnou sieťou pre váš produkt? Aký obsah tu publikovať? Odpovede na tieto otázky nájdete v našom článku.
Možno ste na Pinterest zavítali, keď ste hľadali inšpiráciu na prerábku kuchyne alebo nejaký recept a ani vás nenapadlo, že by ste túto platformu mohli využiť aj vy na propagáciu vášho e-shopu.
Napriek tomu, že čísla mesačných používateľov nie sú až také zanedbateľné (v Česku je to 1,65 milióna mesačných používateľov a na Slovensku 800 000), o Pintereste ako marketingovom nástroji sa u nás hovorí len okrajovo, ak vôbec.
Napriek tomu má čo ponúknuť a v tomto článku sa dozviete, akým spôsobom ho môžete využiť pre rast vašej značky.
Pinterest je skôr vizuálny vyhľadávač ako sociálna sieť (hoci má funkcionality oboch). Funguje podobne ako napríklad Google. Rozdiel je len v tom, že výsledkom vyhľadávania nie je text, ale pin vo formáte fotografie, grafiky alebo videa.
Návštevník si pin môže uložiť na svoju nástenku (pokiaľ sa k nemu chce opäť vrátiť) alebo sa vďaka url dostane na váš web, kde si môže pozrieť napríklad detail produktu, či prečítať článok z vášho blogu.
📌 Veľkou výhodou Pinterestu v porovnaní so sociálnymi sieťami je životnosť príspevkov. Tá môže byť aj niekoľko mesiacov či rokov (najmä pokiaľ máte evergreenový obsah).
📌 V porovnaní s Instagramom je menej časovo náročný (je určený primárne na vyhľadávanie, nie na interakciu so sledovateľmi).
📌 Nízka konkurencia obsahu a značiek v porovnaní s ostatnými sociálnymi sieťami. Máte teda vyššie šance dostať sa na popredné priečky vo vyhľadávaní.
Neradi by sme budili dojem, že výsledky na Pintereste budú hneď alebo bez práce. Na Pintereste síce nemusíte hodiny vysedávať a interagovať so sledovateľmi, napriek tomu si táto platforma vyžaduje konzistentnosť a čas.
Pokiaľ hovoríme o organike a novom účte, kým Pinterest vaše piny zaindexuje a dostanú sa do obehu, môže to trvať aj 1 – 3 mesiace. Vaše výsledky budú závisieť aj od vyhľadávanosti daného kľúčového slova a sezónnosti obsahu. Zimné bundy ľudia pochopiteľne nebudú vyhľadávať cez leto. ;-). Odporúčame teda, aby ste platforme dali čas.
Ľudia chodia na Pinterest objavovať nové nápady a inšpirácie. A presne tak môžu objaviť aj vašu značku a produkty, ktoré ponúkate. Dokonca 97 % vyhľadávania neobsahuje názov značky (ľudia zadávajú do vyhľadávania skôr “biele tenisky” ako “tenisky Adidas”), čo je výborná správa pre menšie značky.
Vďaka Pinterestu môžete:
📌 Získavať návštevnosť na váš e-shop a blog
📌 Rozšíriť povedomie o vašej značke na lokálnom trhu alebo v zahraničí
📌 Využívať platenú reklamu
📌 Zbierať leady, teda e-mailové kontakty výmenou za nejakú hodnotu
Prinášame vám niekoľko tipov, ako môžete zistiť, či bude pre váš e-shop Pinterest tou správnou platformou.
Zadajte do vyhľadávania kľúčové slová, pomocou ktorých ľudia môžu nájsť vaše produkty alebo blogové články (návody, inšpirácie, atď.). Sledujte, čo vám ponúkne vyhľadávacia lišta a aké piny sa vám zobrazia.
To, že vo výsledkoch nenájdete obsah v lokálnom jazyku ešte neznamená, že vaša téma nie je vyhľadávaná. Môže to byť zapríčinené aj faktom, že práve vo vašom sektore je jednoducho veľmi nízka konkurencia.
Ženy a mileniáli tvoria väčšinu používateľskej základne Pinterestu, preto ak je váš produkt určený práve pre tieto dve skupiny, vaša značka sa na Pinterest môže veľmi dobre hodiť.
Týchto 10 oblastí patrí k najvyhľadávanejšiemu obsahu na platforme:
📌 Jedlo
📌 Bytové doplnky a dekorácie
📌 Cestovanie
📌 Zdravie a fitness
📌 Móda pre ženy
📌 Vlasy, nechty a kozmetika
📌 DIY a ručné práce
📌 Zábava a inšpirácia
📌 Svadby
📌 Sviatky a podujatia
Pinterest Trends je oficiálny a bezplatný nástroj od Pinterestu, ktorý vám ponúkne cenné dáta o popularite tém a kľúčových slov. Pokiaľ chcete vidieť výsledky pre našu lokalitu, nezabudnite si vybrať možnosť “Východná Európa”.
Môžete sa pozrieť na rastúce či celosvetové trendy rozdelené podľa kategórií alebo aj konkrétne kľúčové slová. Tie Pinterest postupne pridáva, takže tam nenájdete všetky. Čo by vaša cieľovka mohla na tejto platforme vyhľadávať?
Výhodou organického obsahu na Pintereste je najmä to, že váš obsah môžu ľudia dohľadať aj dlho po tom, ako ho publikujete. A je zadarmo, resp. stojí vás len váš čas a úsilie, ktoré vkladáte do optimalizácie profilu a tvorby osahu.
Cieľom e-shopu LeList.sk bolo rozšíriť svoje online pôsobenie aj na Pintereste. Vo všeobecnosti je účet veľmi dobre nastavený a optimalizovaný. Nechýbajú nástenky s kľúčovými slovami, brandové prvky v pinoch, kľúčové slová v nadpisoch a popisoch a odkazy na cieľovú stránku.
Pre lepší organický dosah by sme im odporučili zvýšiť pravidelnosť pridávania príspevkov (minimálne 1 pin denne a 1 videopin týždenne). Za vyskúšanie by určite stála aj reklamná kampaň, ktorá by na e-shop priniesla väčšie množstvo návštevníkov z Pinterestu.
Na to, aby sa váš obsah zobrazoval vášmu cieľovému publiku je nutné, aby bol nielen vizuálne atraktívny ale aj SEO optimalizovaný. Ako si správne nastaviť profil, urobiť analýzu kľúčových slov a obsahovú stratégiu a pridať prvé optimalizované piny učíme v našom kurze Pinterest pre začiatočníkov.
Podobne ako na iných platformách, aj na Pintereste funguje platená reklama. Chcete stabilný prílev návštevnosti na váš e-shop alebo optimalizovať reklamu na vloženie produktu do košíka či nákupy? Alebo rýchlo vyskúšať, ako zareaguje na váš produkt nový trh?
Aj toto sú možnosti, ktoré Pinterest reklama ponúka. Dokonca v mnohých prípadoch môže vyjsť v porovnaní so sociálnymi sieťami lacnejšie. Z našich skúseností môžeme povedať, že cena za preklik na web sa môže pohybovať už od 0,05 €.
Ak by ste chceli Pinterest zaradiť do vášho marketingového mixu a nechcete byť na to sami, radi vám s tým pomôžeme. Môžete nás kontaktovať v rámci Shoptet partnerského programu.
Tešíme sa, že môžeme robiť osvetu o našej obľúbenej platforme. Ak vás zaujímajú novinky z Pinterestu alebo máte nejaké otázky, určite sa s nami spojte prostredníctvom nášho Instagramu.
Prajeme veľa úspechov.
Napísať komentár