Ako prebieha tvorba grafiky pre váš e-shop na Shoptete?

Hľadáte ideálny a originálny dizajn pre váš e-shop? Každý klient má na výber šablóny e-shopov, ktoré si však môže upraviť tak, aby to vyhovovalo potrebám jeho značky. Prejdime si spolu krok po kroku, ako to z mojej skúsenosti grafičky funguje najčastejšie a na čo by ste sa mali pripraviť. 

Čo znamená tvorba grafiky na mieru pre váš e-shop na Shoptete?
Vyberiete si jednu zo šablón (Samba, Disco, Apollo, Classic, atď…), ktorá najviac vyhovuje vašim produktom. Oslovíte grafika a požiadate ho o vami preferované úpravy. 

Najčastejšie sa chcú klienti odlíšiť od konkurencie a prispôsobiť dizajn svojho e-shopu tak, aby zodpovedal predávanému sortimentu – napr. pre detské e-shopy kreslím detské ilustrácie, pre kvetinárstva vytváram napríklad ikonky kvetín na mieru alebo obohacujem už existujúci dizajn o výraznejšie prvky, ktoré pritiahnu pozornosť zákazníka. Šablóny poskytujú neutrálny, základný dizajn, grafik vytvára úpravy na mieru, aby sa každý klient cítil na svojom e-shope ako doma.

Aké sú najčastejšie úpravy, ktoré klienti vyžadujú? 

Najčastejšie ma klienti oslovujú kvôli redizajnu e-shopu, ktorý už majú alebo úprave existujúcej šablóny. Väčšinou ide o zmenu fontu (druhu písma), vytvorenie ikoniek na mieru, zladenie s farebnou škálou alebo o vytvorenie nových bannerov. Často si však klienti prajú upraviť všetko – od produktovej položky, cez nový detail produktu, podstránku s kontaktnými informáciami alebo sekciu O nás.

Ako dlho trvá grafická úprava e-shopu? 

Pri novom e-shope, kde sa trebárs iba vyberá šablóna a vytvára sa logo, celkové farebné dolaďovanie trvá aj mesiac, ak je klient náročný alebo nerozhodný, môže to trvať aj dlhšie. Pri tvorbe redizajnu stránky to trvá cca 2 týždne. Ak hovoríme o drobných úpravách ako sú ikony či bannery, je dodanie do 1 – 3 dní. V závislosti od toho, čo všetko klient chce, portfólio doplnkov je obrovské aj pri šablónach, takže každý web vyzerá inak a má iné funkcie. 

Aké podklady by si mal klient pripraviť pre grafika, aby bol proces čo najviac plynulý?

Keby som žila v rozprávkovom svete s jednorožcami, tak by som asi povedala, že ideálne je, keď klient presne vie, čo chce. Ale to sa nedeje – z veľmi jednoduchého dôvodu. Na svete sú len dva druhy ľudí – tí, ktorí rozumejú autám a vedia presne, čo im tečie, keď idú do servisu. A potom tí, ktorí prídu a povedia “niečo sa pokazilo, opravte to”. Pri tvorbe webstránok je to rovnaké. Väčšina ľudí, ktorí sa nepohybujú v IT alebo marketingu, nemajú tušenia, čo všetko obnáša výroba webu, preto značnú časť mojej práce tvorí vysvetľovanie toho, čo vlastne idem robiť, ako dlho to bude trvať a aké informácie od klienta k tomu budem potrebovať. 

Ideálne, samozrejme, je, ak má klient hotové texty, popisky k produktom, vlastné fotografie, hotový dizajn manuál a pripravené referencie na iné e-shopy, ktoré sa mu páčia. Lenže ani to sa nedeje. Ak staviate e-shop a chcete proces urýchliť, dodajte vášmu dizajnérovi týchto pár vecí: 

  • Copywriting: Či už si texty vytvoríte vy alebo to za vás urobí nejaký šikovný copywriter, je len na vás. Dodajte príklady produktového popisu, texty na hlavnú stránku, bannery, popis O vás a kontakty. Čím viac informácií, tým lepšie.  Dodajte však všetky texty a popisy produktov ideálne naraz.
  • Fotografie: Ak máte svoje fotky a videá, je to skvelé. Ak ich nemáte, môžete sa vybrať dvoma cestami – buď nájdete dobrého fotografa, ktorý pre vás produkty alebo iné fotografie nafotí a môžete ich používať akokoľvek dlho vo vašej propagácii alebo si urobte účet vo fotobanke a prihlasovacie údaje pošlite grafikovi. 
  • Dizajn manuál: Každá značka by ho mala mať. Definuje, aké používate farby, fonty, odsadenia, ikony a ako sa má grafik správať k vašej značke. Všetky tieto informácie sú dôležité pre grafika, aby vedel vytvoriť najlepší dizajn, ktorý bude korešpondovať s vašim brandom. Ak nemáte dizajn manuál, nezúfajte. Šikovný dizajnér vám ho rád vytvorí na mieru.
  • Referencie: Našli ste niekde web, ktorý sa vám páči? Pošlite ho vášmu grafikovi ako referenciu, vždy to ocení. 

Najčastejšie mylné predstavy klientov, ktorí chcú e-shop

Niektoré veci vyzerajú pre klientov veľmi jednoducho, no realita je taká, že za hodinu vám nikto nevytvorí kvalitné logo. Najčastejšími mylnými predstavami, s ktorými sa stýkam, sú: 

Vždy ma poteší, keď mi klient nechá v návrhoch voľnú ruku. Je predsa aj v mojom najlepšom záujme, aby weby, ktoré vytvorím, pôsobili moderne, esteticky a predajne. Dôverujte ľuďom, ktorých si vyberiete na spoluprácu a nechajte ich robiť to, čo vedia najlepšie. Verím, že budete aj vďaka týmto odborníkom z vášho podnikania nadšení :) 

Mia Murín
Autor článku

Mia Murín

Som Mia Murín - grafička, dizajnérka, ilustrátorka a vášnivá milovníčka farieb a krásy v digitálnom svete. Spolupracujem so spoločnosťami aj jednotlivcami pri vytváraní webov, grafického dizajnu, brandingu, marketingových výstupov či ručných kresieb. Pre Shoptet tvorím grafické dizajny e-shopov na mieru. Viac o mne sa dozviete na mojom webe.
Som Mia Murín - grafička, dizajnérka, ilustrátorka a vášnivá milovníčka farieb a krásy v digitálnom svete. Spolupracujem so spoločnosťami aj jednotlivcami pri vytváraní webov, grafického dizajnu, brandingu, marketingových výstupov či ručných kresieb. Pre Shoptet tvorím grafické dizajny e-shopov na mieru. Viac o mne sa dozviete na mojom webe.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov