Ako vytvárať na svoj e-shop články a texty, ktoré zaujmú nielen ľudí, ale aj Google? Ako postupovať pri písaní článku, ak s ním chcete získať pravidelnú návštevnosť z Google vyhľadávania?
Vedeli ste, že užitočný obsah môže dostať v Google vyhľadávaní aj nekvalitný web pred gigantov svojho odboru? Neveríte?
Pozrite si túto prípadovú štúdiu o postupoch a výsledkoch, ktoré sme využili pri vytváraní návodu o tom, ako napísať motivačný list. Tento návod sme publikovali na novom nekvalitnom a málo relevantnom webe.
Dodnes sme s týmto článkom oslovili viac ako 90 000 ľudí, bez akejkoľvek propagácie. Článok sa dlhodobo zobrazoval na TOP pozíciach v Google vyhľadávaní pred gigantmi vo svojom odbore – a pritom nebol pre túto tému ani dostatočne relevantný.
Zdá sa, že článok je pre ľudí dostatočne užitočný – v porovnaní s tým, čo ponúkajú iné weby – a táto užitočnosť umožnila webu preklenúť aj technické a kvalitatívne nedostatky webu.
Zdroj: Ahrefs
Stačí to ako motivácia k tomu, aby ste sa snažili pre svoj web písať užitočné, najlepšie články, aké dokážete?
Ak sa vám podarí vyriešiť problém, ktorí riešia vaši potenciálni zákazníci, môžete ich oveľa jednoduchšie premeniť na svojich zákazníkov – ako?
K vyriešeniu zákazníkovho problému väčšinou potrebujete kvalitný a spoľahlivý produkt, či službu.
Ak máte v ponuke produkt, o ktorom nevedia ani samotní zákazníci, a nevedia, ako by im mohol pomôcť alebo dokonca nie sú dostatočne informovaní o probléme, ktorý rieši, pravdepodobne sa s vašou ponukou nebudú zaoberať.
Ak však ľuďom ponúknete nielen kvalitný produkt a službu, ale im aj vysvetlíte problematiku okolo nich – s pomocou užitočného obsahu – tak môžete výrazne zvýšiť svoje šance na úspešné získavanie nových návštevníkov a ich premieňanie na zákazníkov.
Venujte sa textom v popise produktu, kategórie alebo článkom a systematicky spracujte dôležité témy a fázy marketingového lieviku vo vašom odbore
S vhodne spracovaným užitočným obsahom môžete zároveň začať cieliť na zaujímavé vyhľadávané témy v Google vyhľadávaní. A môžete tak získať pravidelnú organickú návštevnosť.
Výhod užitočných článkov je oveľa viac – stačili by nielen na samostatný článok, ale aj na samostatnú knihu. (koniec koncov, môžete si pre inšpiráciu prečítať knihu od Arnolda Schwarzeneggera, Buďte užitoční).
Hneď na začiatok je dôležité upozorniť na to, že nie každý článok by mal byť tým najlepším, aký dokážete vytvoriť.
V tomto návode sa venujeme článkom, s ktorými chceme získavať TOP pozície v Google vyhľadávaní – ide teda o články, ktoré vyžadujú najviac pozornosti, energie a úsilia. Zároveň existuje množstvo ďalších typov podporných článkov, ktoré si ale rovnakú pozornosť nevyžadujú.
Kvalitu článku je vhodné prispôsobovať aj jeho účelu a umiestneniu.
Laicky to môžeme prirovnať k tomuto príkladu: Predstavte si, že by sa ženy v normálnom živote mali každý deň líčiť, obliekať, stylovať ako v nejaký najslávnostnejší deň ich života, napríklad na svadbu. A pritom pôjdu len do obchodu, na prechádzku do parku, alebo sa celý deň nepohnú z domu a nestretnú nikoho, kto by ich snahu mohol oceniť. Môžu to síce robiť len pre seba, ale aj tak, to by nerobili v živote nič iné, iba by sa venovali kozmetike a obliekaniu.
Podobné to môže byť s článkami.
S niektorými článkami chceme s ľuďmi len zdieľať nejakú informáciu – ale neočakávame, že na danú tému budeme cieliť v Google vyhľadávaní. Napríklad eventové informácie, doplňujúce informácie, prípadne nejaká podporná vstupná stránka atď.
Pri publikovaní článku by sme mali zvážiť jeho kvalitu, ak publikujeme:
Pointa je tá, že môže byť vhodné prispôsobovať kvalitu obsahu aj podľa zámeru, účelu a umiestnenia článku.
Ako ale vytvoriť obsah, ktorý skutočne rezonuje s vaším publikom a navyše ich podnecuje k akcii? Ako písať články, ktoré nielenže pritiahnu pozornosť, ale aj presvedčia a konvertujú návštevníkov na platiacich zákazníkov?
Áno, môže to byť dlhá cesta – ale aj tá najdlhšia cesta začína prvým krokom.
Nebojte sa, pretože v tomto podrobnom sprievodcovi vám prezradíme osvedčené stratégie, tipy a triky pre písanie pútavých a efektívnych článkov pre váš e-shop. Od výberu vašej témy až po optimalizáciu pre vyhľadávače – pokúsime sa pokryť čo najviac z toho, čo potrebujete vedieť, aby ste sa mohli stať samostatným majstrom tvorby obsahu, ktorý predáva.
Či už ste skúsený copywriter alebo úplný nováčik, tento sprievodca vám môže pomôcť zdokonaliť vaše zručnosti písania článkov a pozdvihnúť váš e-shop na novú úroveň.
UPOZORNENIE: Ľudia články na internete väčšinou nečítajú, ale ich iba scrolujú – práve preto je dôležitá štruktúra, logika, prehľadnosť a zrozumiteľnosť článku. O tom všetkom si povieme nižšie.
Základom úspešného a pútavého článku je dobre zvolená téma. Správna téma by mala byť relevantná pre váš e-shop, zaujímavá pre vašich čitateľov a zároveň by mala byť zameraná na tému, ktorú vaši potenciálni zákazníci vyhľadávajú.
Poďme sa pozrieť, ako zvoliť tú najlepšiu tému pre váš článok.
Prvým krokom pri výbere témy je identifikácia vašej cieľovej skupiny.
Keď budete poznať svoju cieľovú skupinu, bude pre vás ľahšie zvoliť tému, ktorá ich zaujme a pritiahne na váš e-shop.
Predstavte si napríklad, že predávate ekologické pleťové krémy. Vaša cieľová skupina sú pravdepodobne ženy vo veku 25-45 rokov, ktoré sa zaujímajú o zdravý životný štýl a udržateľnosť. Budú ich teda zaujímať témy ako starostlivosť o pleť, prírodné ingrediencie, tipy na zdravú pokožku a podobne.
UPOZORNENIE: Pri výbere témy je veľmi dôležité vedieť, akú vyhľadávanosť majú jednotlivé frázy, tzv. kľúčové slová. Pretože je rozdiel, či chcete cieliť na tému, ktorú si myslíte, že ľudia vyhľadávajú – a pritom ju vyhľadáva len pár desiatok ľudí mesačne – ako cieliť na tému, ktorú mesačne vyhľadávajú tisíce ľudí. Tieto informácie môžete zistiť s pomocou analýzy kľúčových slov.
Mnoho ľudí používa na písanie článkov umelú inteligenciu. To však nie je zrovna prípad, ktorý by sme vám chceli odporúčať.
Umelá inteligencia nemá ešte takú úroveň, aby dokázala vytvárať skutočne užitočný a unikátny obsah. Môže vám však výrazne uľahčiť prácu a pomáhať vytvárať takýto obsah.
Umelá inteligencia môže byť skvelým pomocníkom, ale nie pánom. Na to nezabúdajte. Používajte ju najmä na vyhľadávanie inšpirácii, tipov, vylepšovania textov atď. Ale nenechávajte ju písať za vás články.
Viac informácii o tom, ako využívať umelú inteligenciu pri písaní článkov môžete nájsť tu.
Ďalším krokom je analýza kľúčových slov a fráz, ktoré vaši potenciálni zákazníci vyhľadávajú na internete.
Zistiť vyhľadávanosť kľúčových slov môže byť najjednoduchšie s profesionálnymi nástrojmi – napríklad s Ahrefs, Moz, Semrush, prípadne s Marketing Miner, Collabim, Spotibo.
Bezplatné nástroje majú väčšinou rôzne obmedzenia či nedostatok dát, alebo nepresností. Na základnú analýzu by však v mnohých prípadoch mohli stačiť – tu nájdete zoznam najpoužívanejších bezplatných SEO nástrojov pre analýzu kľúčových slov.
Prípadne ďalšou možnosťou je využiť trial verziu (verzia programu, ktorú je možné používať zadarmo, ale len po určitú dobu) nejakého profesionálneho nástroja, alebo si zaplatiť len nejaké krátke obdobie, napríklad jeden mesiac.
Zo všetkých návodov, ktoré sme sa snažili pre vás vybrať sa nám zdá tento najužitočnejší:
Ahrefs je veľmi efektívny SEO nástroj. Okrem obrovského množstva kvalitných dát je aj pomerne veľmi intuitívny a prehľadný.
Ak napríklad chcete zistiť, na aké frázy cieli v Google vyhľadávaní nejaký web, stačí zadať URL adresu daného webu do Site Explorera v Ahrefse, stlačiť Enter a okrem ďalších užitočných informácii sa vám zobrazí zoznam kľúčových slov, ktorými táto URL cieli v Google vyhľadávaní.
Takýmto spôsobom môžete zistiť, na aké frázy cieli akýkoľvek web či jeho konkrétna podstránka.
Návod na analýzu kľúčových slov s pomocou Ahrefs nájdete tu. Bohužiaľ, tento návod nie je aktuálny, medzitým Ahrefs nahradil ich trial verziu s pomocou Ahrefs Webmasters Tools – a tento nástroj vám pomôže v obmedzenejšom režime. Ak napríklad váš web necieli na žiadne vyhľadávané frázy, tak vám nezobrazí žiadne kľúčové slová a ani ich vyhľadávanosti.
Cena Ahrefsu sa pohybuje od 89 Eur Mesačne.
Vráťme sa k nášmu príkladu s ekologickými pleťovými krémami. Pomocou analýzy kľúčových slov zistíte, že frázy, ktoré sú pre vás dôležité, a ktoré ste si mysleli, že sú vyhľadávané, že ľudia ich hľadajú veľmi minimálne.
Napríklad nízko vyhľadávané konkrétne frázy typu: „prírodná starostlivosť o pleť“, „ako sa zbaviť akné“, „tipy na suchú pokožku“ a podobne majú vyhľadávanosť len niekoľko desiatok ľudí mesačne.
Síce vám tieto kľúčové slová môžu poslúžiť ako inšpirácia pre ďalšie kroky, ak chcete osloviť viac ľudí, potrebujete sa zamerať aj na všeobecnejšie vyhľadávanejšie frázy.
Napríklad frázu “akne” vyhľadáva cca 1600 ľudí mesačne, a frázu “starostlivosť o pleť” cca 200 ľudí mesačne.
Praktický príklad:
Názorne si to môžete pozrieť na inom príklade – na téme menštruácia. Jednou z možností, ako túto tému riešiť je, že vytvoríte viacero článkov, ktoré sa zameriavajú na jednu oblasť tejto témy a jednotlivé frázy – napríklad “nevoľnosť pri menštruácii” (vyhľadávanosť cca 60 mesačne), “menštruačné kŕče” (vyhľadávanosť cca 50 mesačne), “bolestiva menstruacia” (vyhľadávanosť cca 300 mesačne).
Aj takýto prístup môže mať svoje opodstatnenie – no je tu aj iný spôsob – ktorý môže byť v niečom oveľa efektívnejší a jednoduchší: Vytvorenie jedného komplexného článku na tému menštruácia celkovo (všeobecná fráza menštruácia má vyhľadávanosť niekoľko tisíc ľudí mesačne).
Pre názornú predstavu si pozrite článok: Všetko čo potrebujete vedieť o menštruácii, na jednom mieste. Pravdepodobne v ňom môžete nájsť veľa odpovedí na dôležité otázky v tejto téme. V tomto komplexnom článku môžete nájsť veľa dôležitých informácii – nielen čiastkové informácie o nejakom fakte, ale spracovanie do hĺbky, doplnené o rôzne tipy, inšpirácie a detailné vysvetlenie problematiky.
Porovnajte si to napríklad s týmto úzko zameraným článkom o menopauze – takýto článok môže mať oveľa nižšiu pravdepodobnosť, že bude cieliť v Google vyhľadávaní na všeobecnú frázu “menopauza” – pretože túto tému dostatočne nevysvetľuje. No možno môže ľahšie cieliť na menej vyhľadávanú frázu “ako bojovať s príznakmi menopauzy” – ak poskytuje dostatočné dobré odpovede, lepšie ako iné weby.
Pointa je tá, že sa nemusíte obmedzovať len na váš odbor a riešiť problémy ľudí, s ktorými im vedia pomôcť iba vaše produkty.
Môžete sa zamerať na danú tému komplexnejšie – zobrať ju zo šírky aj do hĺbky a snažiť sa v prvom rade pomôcť ľuďom vyriešiť daný problém celkovo. A nielen riešiť tú časť problému, v ktorej hrá nejakú rolu váš produkt.
Praktická ukážka takéhoto prístupu môže byť napríklad tento článok o BOZP: síce sa daný eshop venuje len certifikovanému pracovnému oblečeniu a z oblasti BOZP ho zaujíma len časť o ochrannom pracovnom oblečení a ochranných pracovných pomôckach – dáva veľký zmysel, ak tento eshop pomôže svojim potenciálnym zákazníkom zorientovať sa v problematike BOZP celkovo.
Pretože firmy, ktoré si od nich nakupujú tovar sú zároveň firmy, ktoré z legislatívnych povinností musia riešiť záležitosti okolo BOZP.
A keď budú zodpovední pracovníci týchto firiem hľadať informácie o BOZP – ako riešiť najrôznejšie BOZP situácie, ak im tento eshop skutočne pomôže zorientovať sa v tejto téme a vyrieši ich problém, je vyššia pravdepodobnosť, že si neskôr rovno u nich zakúpia aj potrebný tovar.
Pretože okrem toho, že im daný eshop pomohol, automaticky môžu mať vyššiu dôveru k tomu, že dané produkty budú spĺňať všetky potrebné normy.
Užitočný obsah a riešenie problémov môže vo výsledku priniesť viacero výhod a benefitov:
Ukážky z praxe:
Príklad 1.
Porovnajte si tento účelovo zameraný článok na tému, ako vybrať darček pre školáka, s článkom na tému Školské outfity na každý deň, od stužkovej po promócie.
Každý z týchto článkov sa síce snaží vyriešiť nejaký problém, avšak ten prvý článok to robí dosť účelovo – jeho zámerom je najmä predať. Kdežto druhý článok v podstate ľudom nič nepredáva, skôr ich edukuje.
Oba tieto prístupy môžeme skombinovať a vytvoriť napríklad článok na tému: Ako vybrať vhodné detské rozprávky, vrátane ich vplyvu na vývoj a výchovu alebo ako napísať narodeninové prianie a aký darček vybrať.
Príklad 2.
Ak potrebujeme vytvoriť popis pre produkty či kategórie, môžeme vytvoriť popis, ktorý bude nielen predávať, ale najmä edukovať a podávať komplexné informácie o danom produkte a probléme, ktorý rieši – napríklad ako to je tu pri doplnkoch pre vysávače v ich dôležitej kategórii hepa filtre, či v servisných dieloch pre mobily v kategórie lcd displej (vysvetľuje tu všetky možné typy LCD displejov, ktoré mobily, modely ich používajú, výhody, nevýhody, atď).
Príklad 3.
Ďalší príklad ako naplniť vyhľadávací zámer: Porovnajte si tento článok o erekcii – ktorý je skôr vstupnou stránkou pre iné marketingové kanály – s komplexným SEO článkom na tému Erekcia komplexne – ktorý sa snaží túto tému do hĺbky “vyriešiť”. Ktorý z nich podľa vás má lepšie šance získať TOP pozície v Google vyhľadávaní?
Samozrejme komplexný článok.
Príklad 4.
Ďalším príkladom môžu byť tieto články o strechách: pozrite si článok o tom, ako izolovať plechovú strechu. Dokáže na základe tohto článku nejaký laik sám svojpomocne zaizolovať strechu, alebo aspoň zistiť, ako má postupovať?
Porovnajte to s článkom o porovnaní typoch striech – dokáže aj laik na základe tohto článku zvážiť, aký typ strechy bude pre jeho prípad najlepšou voľbou?
Článok nemusí vyriešiť problém úplne tak, aby aj laik bol schopný svojpomocne s jeho návodom vyriešiť problém – ale mohol by laika aspoň naviesť, ako postupovať, ktoré kroky riešiť a na čo nezabudnúť.
Príklad 5.
Ako napríklad článok na tému – Čo potrebujete vedieť predtým, ako sa rozhodnete pre oplotenie pozemku, alebo vysvetlenie stavebnej problematiky – čo sú stavebné púzdra pre posuvné dvere.
Príklad 6.
Zaujímavým príkladom môže byť aj porovnanie týchto dvoch článkov: Rekonštrukcia kúpeľne – ako natrieť obkladačky vs komplexný návod ako na rekonštrukciu kúpeľne.
Prvý článok má takisto väčší rozsah – avšak zameriava sa na rekonštrukciu len z pohľadu natierania obkladačiek. A túto tému spracúvava detailne, odborne, názorne.
Môže tak v Google cieliť na tému natierania, ale ťažšie na tému rekonštrukcie všeobecne.
Naopak, druhý článok môže ľahšie cieliť na všeobecnú tému rekonštrukcia kúpeľne – aj keď neposkytuje až tak detailné a odborne spracované postupy, ale detailne rozpisuje všetky možné kroky, s čím počítať a na čo sa pripraviť pri rekonštrukcii kúpeľne.
Príklad 7.
Posledným inšpirujúcim príkladom môže byť porovnanie článkov zameraných na podporu eshopu so sklenenými pohármi, výrobkami a riadom. Prvý článok sa zameriava na výber skla pre dezerty. Robí to jednoducho, stručne s úzkym zameraním.
Dané frázy nebudú mať až takú vyhľadávanosť, no článok môže pomôcť ľuďom, ktorí hľadajú informácie o vhodnom prestieraní stola a stolovaní. Túto tému umenie a etiketa stolovania rieši kompexne tento článok. Oba články je možné vzájomne prepojiť a využiť tak silu oboch prístupov. Zároveň etiketa stolovania má oveľa vyššiu vyhľadávanosť, a môže osloviť aj ľudí, ktorí zatiaľ nič nechcú kúpiť, len hľadajú informácie.
Príklad 8.
Ak máte na webe dôležitú vstupnú stránku, dbajte na to, aby bola najmä prehľadná, mala pútavé call to action prvky a poskytovala dôležité informácie, ktoré môžu rozhodovať o tom, či si zákazník vyberie vašu službu alebo nie. Tento príklad s gravírovaním reklamných predmetov je ukážkou toho, že nie je nutné písať popis na X strán – ale dôležité je poskytnúť odpovede na kľúčové otázky, prípadne dať dobré dôvody, prečo by si ľudia mali zvoliť práve vašu možnosť.
UPOZORNENIE: Ľudia sa často pýtajú, aký dlhý má byť ich článok. Aký rozsah má mať popis kategórie. Je lepší dlhý, či kratší článok? Stačí ako popis produktu pár viet, niekoľko odstavcov, alebo musí mať niekoľko strán?
Pri vytváraní užitočného obsahu – či už je to popis pre kategóriu, alebo článok – myslite hlavne na jedno. Na naplnenie vyhľadávacieho zámeru.
Rozsah textu nie je až tak dôležitý. Dôležité je to, či daný text splní to, čo má – napríklad naplniť vyhľadávací zámer. To znamená, poskytnúť dostatočnú odpoveď na otázku, ktorú v Google niekto hľadá, a vo výsledkoch vyhľadávania mu zobrazí váš text. Vcíťte sa do kože vyhľadávajúceho človeka. Pomôže mu tento váš obsah zodpovedať jeho otázky, ktoré hľadá?
Názorná ukážka: Predstavte si, že niekto vyhľadáva v Google brzdovú kvapalinu a ďalšie komponenty brzdového systému. Ktorý z týchto popisov kategórie, mu pomôže viac? Tento pre brzdové kvapaliny, alebo tento o brzdovom systéme?
Otázky, ktoré ľudia často vyhľadávajú môžete nájsť s pomocou analýzy kľúčových slov.
Teraz, keď poznáte svoju cieľovú skupinu a máte zoznam relevantných kľúčových slov, je čas vybrať konkrétnu tému pre váš článok. Dobrá téma by mala spĺňať tri kritériá:
Pokračujeme s príkladom ekologických krémov. Relevantná a zaujímavá téma by mohla byť napríklad „Ako vyliečiť akné“ alebo „Ako si vybrať správny pleťový krém pre vašu pokožku“. Tieto témy sa týkajú vašich produktov, riešia problémy vašej cieľovej skupiny a obsahujú relevantné kľúčové slová.
INŠPIRÁCIA: (nielen) z pohľadu SEO môže byť niekedy užitočnejšie spracovať jeden komplexný článok ako viacero čiastkových článkov bez úplnej informácie či pridanej hodnoty.
Ak však iné marketingové kanály potrebujú konkrétnu vstupnú stránku, je dobré oba prístupy kombinovať.
Napríklad web so zubnými implantátmi potreboval rôzne vstupné stránky o implantátoch: čo je zubný implantát, koľko stojí zubný implantát atď. Zároveň by sa mu hodilo mať k dispozícii aj všetky informácie pokope na jednom mieste – no aby si nevytváral zbytočne duplicitu, jedným z riešení je využiť hosťovský článok. Takto môže mať komplexné spracovanie témy zubných implantátov na jednom mieste, a ešte z tohto článku odkazuje na svoj web – čím môže podporiť svoje SEO aktivity.
Výhoda jedného komplexného článku môže byť v efektívnejšom SEO využití.
Vďaka tomu môže takýto článok jednoduchšie cieliť na náročnejšie všeobecnejšie vysoko vyhľadávané frázy a rovnako tak aj na široké množstvo menej vyhľadávaných konkrétnejších (longtailových) fráz.
Naopak, viacero článkov v rovnakej téme (ak navyše tieto články nie sú ani systematicky prepojené do content hubu) – tak oveľa ťažšie môžu cieliť nielen na vysokú vyhľadávané všeobecné ale aj longailtové frázy.
K tomu často tieto frázy “preskakujú” v Google vyhľadávaní z jedného článku na druhý (raz zobrazí Google vo vyhľadávaní jeden článok daného webu v tejto téme, inokedy zas tento článok padne, stratí pozície aj návštevnosť, a Google tam hodí druhý článok v tejto téme daného webu)
Tu je niekoľko príkladov zvolených tém pre rôzne typy e-shopov:
Pre e-shop s fitness oblečením: „Cviky na ploché brucho, ktoré fungujú“ alebo „Ako si vybrať správnu športovú podprsenku“, „Tajomstvo perfektného zadku: Viete ako si vyformovať perfektný sexi zadok – vrátane cvikov a životosprávy?“
Pre e-shop so zdravou výživou: „Odborné porovnanie – potraviny vs výživové doplnky“ alebo „Zdravé raňajkové recepty (nielen) pre zaneprázdnených ľudí“, „Pitný režim a jeho vplyv na zdravie – ako na to?”
Pre e-shop s detskými hračkami: „Vývinové hračky pre deti od 0 do 3 rokov“ alebo „Ako vybrať bezpečnú hračku pre vaše dieťa“, „Sprievodca rozvojom detskej motoriky – od výberu hračiek po výchovu“, „Prehľadný návod, ako vybrať vhodnú rozprávku pre deti – od animovaných, audio, knižných – pre každý vek dieťaťa“
Pre e-shop s doplnkami do domácnosti: „Ako zariadiť obývaciu izbu v škandinávskom štýle“ alebo „Jednoduchý návod, ako udržiavať svoju domácnosť čistú a upratanú“.
Nadpis je prvá vec, ktorú čitatelia uvidia, keď natrafia na váš článok. Je to vaša šanca zaujať ich pozornosť a presvedčiť ich, aby si prečítali zvyšok článku. Silný a pútavý nadpis môže znamenať rozdiel medzi tým, či niekto klikne na váš článok alebo ho prejde bez povšimnutia.
Poďme sa teda pozrieť, ako vytvoriť nadpis, ktorý zaujme a pritiahne čitateľov.
Predstavte si nadpis ako reklamný billboard pre váš článok. Má len niekoľko sekúnd na to, aby zaujal pozornosť potenciálneho čitateľa a presvedčil ho, aby venoval čas čítaniu vášho článku.
Dobrý nadpis by mal byť zrozumiteľný, pútavý, jednoznačný a mal by sľubovať hodnotu či úžitok pre čitateľa.
Podľa niektorých tvrdení, 80% ľudí si prečíta nadpis, ale len 20% pokračuje v čítaní celého článku. To znamená, že silný nadpis je kľúčový pre prilákanie návštevníkov na váš e-shop a ich premenu na čitateľov vášho obsahu.
Tu je niekoľko tipov, ako vytvoriť nadpis, ktorý zaujme pozornosť a poskytne čitateľom dôvod pokračovať v čítaní:
Tu je niekoľko inšpirácií na pútavé nadpisy pre rôzne typy e-shopov:
Pre e-shop s módou: „7 must-have kúskov do vášho letného šatníka“ alebo „Ako sa obliecť na pracovný pohovor: Kompletný sprievodca“, „Ako sa obliecť na pláž“
Pre e-shop s kozmetikou: „5 prírodných ingrediencií, ktoré premenia vašu pleť“ alebo „Tajomstvo dokonalých vlasov: 10 tipov od profesionálnych kaderníkov“, „Akné: Príčiny jeho vzniku a ako mu predchádzať“
Pre e-shop s elektronikou: „Recenzia: Je nový iPhone naozaj najlepší smartphone na trhu?“ alebo „10 skrytých funkcií vášho laptopu, o ktorých ste nevedeli“
Pre e-shop s domácimi potrebami: „Ako si vytvoriť dokonalú domácu kanceláriu: Sprievodca krok za krokom“ alebo „10 geniálnych organizačných hackov pre vašu kuchyňu“, „Ako si zariadiť obývačku – prehľad najobľúbenejších štýlov“
Pamätajte, že skvelý nadpis je len začiatok. Musíte ho podporiť kvalitným a hodnotným obsahom, ktorý splní sľub nadpisu a poskytne čitateľom to, čo hľadajú.
Teraz, keď máte pútavý nadpis a skvelú tému, je čas organizovať svoje myšlienky a informácie do jasnej a logickej štruktúry. Dobre štruktúrovaný článok uľahčuje čitateľom orientáciu, udržuje ich pozornosť a efektívne odovzdáva vašu správu.
POZOR: Zároveň je dobré myslieť na to, že ľudia na internete články nečítajú – články len „scenujú“ – prechádzajú nimi, scrolujú nimi a zastavia sa pri častiach, ktoré ich zaujmú a tie si prečítajú. Preto je dôležité vytvárať články s prehľadnou logickou štruktúrou, ktorú prelínajú rôzne pútavé prvky – napríklad zoznamy, obrázky, videá atď.
Poďme sa pozrieť na kľúčové prvky štruktúry článku a ako ich využiť vo svoj prospech.
Úvod je hneď po nadpise druhá najdôležitejšia časť váš článku. Jeho úlohou je vtiahnuť čitateľa do deja, predstaviť tému a presvedčiť ho, aby pokračoval v čítaní.
Nielen nadpis, ale aj úvod by ste mali vytvárať až nakoniec, po napísaní článku – vtedy lepšie viete, čo môžete sľúbiť, čo sa vám v článku podarilo dosiahnuť.
Dobrý úvod by mal začínať silnou „háčikovou“ vetou, ktorá zaujme pozornosť čitateľa, napríklad otázkou, štatistikou alebo zaujímavým faktom. Taktiež by mal poskytnúť kontext a základné informácie o téme, aby čitateľ vedel, čo môže očakávať.
Naznačte, akú hodnotu alebo úžitok článok prinesie, t.j. prečo by mal čitateľ venovať čas jeho čítaniu. V úvode buďte stručný a výstižný, ideálne 3-5 viet.
A hlavne dajte čitateľom dobrý dôvod, záruku toho, že článok písal niekto, kto danému problému rozumie, má s ním skúsenosť a dané riešenie si sám vyskúšal – ak je to samozrejme pravda.
Príklad úvodu so zárukou kompetencie z článku s názvom „Návod pre začínajúcich i skúsených copywriterov: Stratégia ako písať pútavý a optimalizovaný obsah na svoj web“:
„Môže úplný laik napísať pútavé články pre svoj web tak, aby získavali návštevnosť z Google vyhľadávania? Tento článok môže byť toho dôkazom – napísala ho autorka, ktorá pred rokom toho o písaní článkov veľa nevedela. Pozrite sa, či sa jej to podarilo.“
Mimochodom, aj tento článok, ktorý práve čítate pre vás napísala rovnaká autorka.
Hlavná časť článku je miesto, kde rozbalíte svoju tému a poskytnete čitateľom sľúbené informácie a hodnotu. Aby bol váš obsah ľahko stráviteľný a zrozumiteľný, je kľúčové rozdeliť ho do menších logických celkov pomocou podnadpisov.
Podnadpisy slúžia ako orientačné body, ktoré rozdeľujú obsah na menšie, ľahšie stráviteľné časti. Naznačujú hierarchiu a vzťahy medzi rôznymi sekciami a pomáhajú čitateľom rýchlo nájsť informácie, ktoré ich zaujímajú.
S dobre navrhnutými podnadpismi je článok vizuálne atraktívnejším a menej zastrašujúcim, aj ak má ambicióny rozsah.
Pri písaní hlavnej časti dbajte na to, aby:
Záver je vaša posledná šanca zanechať dojem a inšpirovať čitateľov k akcii.
Dobrý záver by mal zosumarizovať hlavné body a kľúčové poznatky z článku. Poskytnite čitateľom niečo hodnotné, nad čím sa môžu zamyslieť alebo čo si môžu odniesť.
V závere môžete použiť jasnú výzvu k akcii (CTA), ktorá povzbudzuje čitateľov, aby podnikli ďalšie kroky, napríklad navštívili váš e-shop, prihlásili sa na odber newslettera alebo zdieľali článok na sociálnych sieťach.
Príklad efektívneho záveru z komplexného článku, návodu, ako investovať peniaze:
Bodka na záver
Pri investovaní je diverzifikácia kľúčovým princípom pri ochrane majetku pred nepredvídateľnými trhovými výkyvmi. Nie je to o rozhodnutí, či budete investovať iba do akcií, dlhopisov alebo nehnuteľností.
Cestou je rozdelenie investície do viacerých tried aktív – akcie, dlhopisy, nehnuteľnosti, peňažné a možno aj alternatívne investície. Diverzifikácia a uvážené kroky sú kľúčmi k úspešnému investovaniu.
Investovanie ako téma je takmer nekonečná.
Pri písaní tohto článku som čerpal z otázok, ktoré dostávam od klientov, ako aj zo skúseností, ktoré som nadobudol počas svojej 19-ročnej praxe. Aj napriek tomu, že som chcel tému investovania obsiahnuť úplne, som si vedomý toho, že to nie je možné.
Ak teda máte ďalšie otázky, rád na ne odpoviem mailom, telefonicky či osobne.
Chcete nastaviť investičné portfólio na mieru a netrúfate si na to sami? Napíšte mi a môžem vám s tým pomôcť.
Tu je príklad, ako by mohol vyzerať kompletný, dobre štruktúrovaný článok – ktorý aj keď má značný rozsah, tak je prehľadný, spravený pútavo, a viete v ňom nájsť informácie, ktoré potrebujete:
Porovnajte si štruktúru s článkom Návod ako na detailing auta. Tento článok je z pohľadu odbornosti a kvality informácii veľmi dobrý. Takisto by ste v ňom mali vedieť nájsť informácie, ktoré k tejto téme hľadáte.
Avšak štruktúra a prehľadnosť tohto článku nie je dostatočná – odstavce majú veľmi veľa riadkov, až splývajú do jednoliateho textu. Podnadpisy a ďalšie formátovacie možnosti nie sú využívané v takej miere, ako by mohli. A vo výsledku tak článok nepôsobí dostatočne prehľadne, ako by mohol.
S jasnou a logickou štruktúrou bude váš článok ľahšie čitateľný a pútavejší pre vašich čitateľov. Štrukturovaný obsah tiež môže pomáhať pri SEO, keďže vyhľadávače ako Google či Seznam ho môžu ľahšie indexovať a pochopiť.
Teraz, keď máte solídnu štruktúru pre svoj článok, je čas naplniť ju pútavým a užitočným obsahom. Kvalitný obsah je srdcom každého úspešného článku – je to to, čo priťahuje čitateľov, buduje dôveru a autoritu a pomáha dosahovať vaše obchodné ciele. Poďme sa teda pozrieť, ako vytvoriť obsah, ktorý zaujme, obohatí a inšpiruje vašich čitateľov.
Tip: Ako sa naučiť písať články, ktoré zarábajú alebo si pozrite bezplatný kurz blogging for business od Ahrefs, ktorého bežná cena bola cca 800 dolárov.
V dnešnom online svete sú ľudia zahltení informáciami. Aby ste vynikli a získali si pozornosť a lojalitu čitateľov, musíte im poskytnúť obsah, ktorý je nielen pútavý, ale aj užitočný a hodnotný.
Kvalitný obsah rieši problémy, odpovedá na otázky alebo uspokojuje potreby vašich čitateľov. Poskytnite jedinečné pohľady, nápady alebo rady, ktoré čitatelia nenájdu inde.
K tomu, aby ste napísali unikátny obsah nemusíte vymýšľať niečo, čo ešte nebolo vymyslené. Jednoduchý spôsob, ako písať unikátne články je v tom, že môžete danú tému napísať lepšie, zrozumiteľnejšie, komplexnejšie, pútavejšie, ucelenejšie, atď.
Jedným z kľúčov k zrozumiteľnému písaniu je používanie jednoduchého a priameho jazyka. Vyhýbajte sa zložitým slovám, odborným výrazom a žargónu, pokiaľ to nie je absolútne nevyhnutné. Namiesto toho sa zamerajte na bežné, ľahko pochopiteľné slová a frázy, ktoré sú známe väčšine vašich čitateľov.
Jasne a stručne vysvetlite svoje myšlienky bez zbytočných „rečníckych okrás“. Pamätajte, že váš cieľ je komunikovať efektívne, nie zapôsobiť svojim rozsiahlym slovníkom.
Aktívny rod a priame oslovovanie čitateľa môžu výrazne zvýšiť pútavosť a účinnosť vášho textu.
Aktívny (Naneste krém na tvár) je dynamickejší, jasnejší a zaujímavejší ako pasívny rod (Krém by mal byť nanesený na tvár).
Okrem toho, priame oslovovanie čitateľa (vy, váš) vytvára pocit osobného spojenia a konverzácie, ktorý pomáha vtiahnuť čitateľa do deja. Používajte tieto techniky, aby ste svoj text oživili a urobili ho relevantnejším a presvedčivejším pre vašu cieľovú skupinu.
Inšpirácia: Osobne uprednostňujeme písať články v prvej osobe množného čísla (my) namiesto v druhej osobe (vy) a už vôbec nie v druhej osobe jednotného čísla (ty). Články v podobe „my” môžu pôsobiť osobnejšie, jemnejšie. Naopak pri tykaní alebo pri osobe „vy” môže článok pôsobiť povýšeneckým dojmom.
Niekedy je potrebné vysvetliť zložitejšie myšlienky alebo koncepty vo vašom článku. takýchto prípadoch môžu byť príklady, príbehy a analógie mocnými nástrojmi na objasnenie a ilustráciu vášho bodu.
Príklad môže ukázať, ako sa teoretický koncept uplatňuje v praxi, ako to môžete vidieť na mnohých príkladoch, ktoré v tomto článku uvádzame aj s linkami na konkrétne články.
Príbeh môže poskytnúť konkrétny prípad, ktorý demonštruje účinnosť vašej rady: „Keď moja kamarátka Lucia začala používať kokosový olej ako nočný krém, jej pleť sa v priebehu týždňa úplne zmenila…“
Analógia môže prirovnať neznámy koncept k niečomu známemu a ľahko pochopiteľnému:
„Predstavte si, že vaša pleť je ako záhrada. Tak ako záhrada potrebuje pravidelnú starostlivosť, aby ostala zdravá a krásna, aj vaša pleť vyžaduje každodennú pozornosť, aby žiarila. Čistenie pleti je ako zalievanie záhrady – odstraňuje nečistoty a dodáva pokožke potrebnú hydratáciu. Peeling je ako odstránenie buriny – zbavuje pleť odumretých buniek a uvoľňuje póry. A hydratácia je ako hnojenie – vyživuje a posilňuje pokožku zvnútra. Takže, rovnako ako starostlivý záhradník, aj vy musíte venovať svojej pleti lásku a pozornosť každý deň, aby ste si udržali jej mladistvý a zdravý vzhľad.“
Použite citáty od expertov alebo spokojných zákazníkov na podporu svojich tvrdení a zvýšenie dôveryhodnosti, napr. „Ako hovorí dermatologička Dr. Nováková, Pravidelné používanie zeleného čaju môže významne spomaliť proces starnutia pleti.“
Pamätajte, že kľúčom je používať tieto prvky strategicky a striedmo, aby podporovali váš obsah bez toho, aby ho zahltili.
V online svete majú ľudia často krátku pozornosť a ľahko sa nechajú rozptýliť. Preto je dôležité štruktúrovať váš text spôsobom, ktorý je ľahko stráviteľný a skenovateľný.
Krátke odseky a vety sú v tomto smere kľúčové.
Snažte sa obmedziť každý odsek na jednu hlavnú myšlienku a udržujte ho v rozsahu 3-5 viet. Rozdeľte dlhšie vety na kratšie, jednoduchšie celky.
Tento prístup nielen uľahčuje čítanie, ale tiež pomáha udržať pozornosť čitateľa tým, že mu poskytuje pravidelné „prestávky“ a míľniky v texte.
Vytváranie skvelého obsahu je len polovica úspechu. Aby ste prilákali viac návštevníkov na svoj e-shop, musíte tiež zaistiť, aby váš článok bol ľahko nájditeľný a dobre hodnotený vyhľadávačmi ako Google. Tu prichádza na scénu optimalizácia pre vyhľadávače (SEO).
Poďme sa pozrieť na niekoľko kľúčových stratégií, ktoré vám pomôžu zlepšiť viditeľnosť a ranking vášho článku.
Kľúčové slová sú základom SEO. Sú to výrazy, ktoré vaša cieľová skupina pravdepodobne použije pri vyhľadávaní informácií súvisiacich s vašou témou. Aby ste zvýšili relevantnosť svojho článku pre tieto vyhľadávania, musíte strategicky zahrnúť kľúčové slová do svojho nadpisu, podnadpisov a hlavného textu.
Pozrite sa ako nastaviť najdôležitejšie SEO faktory vo svojom článku.
V úvodnej časti tohto článku sme sa venovali analýze kľúčových slov, s ktorou môžete objaviť vyhľadávané frázy vo vašej téme. Ako potom s týmito vyhľadávanými frázami pracovať?
Dôležité kľúčové slová vhodným spôsobom používajte v:
S kľúčovými slovami to zbytočne nepreháňajte – používajte ich tam, kde je ich použitie prirodzené.
Odkazy zohrávajú dôležitú úlohu v SEO tým, že pomáhajú vyhľadávačom pochopiť štruktúru a kontext vášho webu. Interné odkazy smerujú na iné stránky v rámci vášho e-shopu a pomáhajú vytvoriť prepojenia medzi súvisiacim obsahom.
Ak napíšete nejaký podporný článok na svojom webe, rozhodne z tohto článku odkazujte na dôležité súvisiace produkty, kategórie, či články.
Ak s týmto článkom získate nejakú „SEO silu” (napríklad tým, že iné weby odkážu na tento váš článok), tak s pomocou interných odkazov sa získaná „SEO sila” prerozdelí medzi stránky, na ktoré z článku odkazujete – preto môže byť efektívne, ak z článku odkazujete aj na svoje produkty, či kategórie.
Externé odkazy smerujú na relevantné a dôveryhodné zdroje mimo vášho webu a ukazujú vyhľadávačom, že váš obsah je hodnoverný a dobre podložený. Pri vytváraní odkazov používajte vhodné opisné anchor texty (klikateľná časť odkazu), ktoré obsahujú relevantné kľúčové slová, a uistite sa, že odkazujete len na kvalitné a spoľahlivé stránky.
Obrázky môžu výrazne vylepšiť príťažlivosť a pútavosť vášho článku, ale tiež predstavujú príležitosť pre SEO. Vždy používajte zmysluplné názvy súborov a alt texty (alternatívne texty), ktoré popisujú obsah obrázku a obsahujú relevantné kľúčové slová. (vyhnite sa používaniu obrázkov s názvom img5.jpg, ale pomenujte obrázok relevantne, napr “o-com-je-obrazok.jpg”).
Alt texty nielen pomáhajú vyhľadávačom zistiť, o čom sú vaše obrázky, ale tiež zlepšujú prístupnosť pre zrakovo postihnutých používateľov. Okrem toho optimalizujte veľkosť a formát svojich obrázkov, aby sa rýchlo načítavali a negatívne neovplyvňovali rýchlosť vašej stránky, čo je ďalší dôležitý faktor SEO.
Aj keď meta popis a titulok stránky nie sú priamo SEO faktormi, stále zohrávajú kľúčovú rolu v SEO tým, že môžu ovplyvňovať mieru preklikov (CTR) z výsledkov vyhľadávania.
Meta popis je krátky súhrn obsahu vášho článku, ktorý sa zobrazuje pod titulkom v SERP (stránke s výsledkami vyhľadávania). Mal by byť pútavý, relevantný a obsahovať hlavné kľúčové slová, aby povzbudil používateľov ku kliknutiu.
Titulok stránky by mal tiež obsahovať vaše hlavné kľúčové slovo a presne popisovať obsah článku. Uistite sa, že je dostatočne krátky (menej ako 60 znakov), aby sa zobrazil celý v SERP.
Pamätajte, že SEO je behom na dlhú trať a neustále sa vyvíja. Preto je dôležité pravidelne monitorovať výkonnosť svojho článku, sledovať najnovšie trendy a podľa potreby prispôsobovať svoju stratégiu.
Pozrite sa čo je SEO a ako ho využiť vo svoj prospech.
V dnešnom rýchlom digitálnom svete je čoraz ťažšie zaujať a udržať pozornosť čitateľov. Preto je dôležité obohatiť vaše články pútavým vizuálnym obsahom, ktorý pritiahne zrak, oživí text a pomôže lepšie sprostredkovať vaše myšlienky.
Poďme sa pozrieť, prečo môžu byť obrázky, grafy a videá účinné a ako ich môžete využiť vo svoj prospech.
Ľudský mozog spracováva vizuálne informácie oveľa rýchlejšie a efektívnejšie ako obyčajný text. Pridanie relevantných obrázkov, grafov a videí do vašich článkov môže zvýšiť atraktivitu a čitateľnosť vášho obsahu.
Vhodnými obrázkami môžete ilustrovať a objasniť zložité koncepty a údaje.
Grafika spestrí dlhé bloky textu a udrží pozornosť čitateľa. Môže tiež vyvolať emócie a vytvoriť silnejšie spojenie s publikom. V neposlednom rade zvýšite potenciál na zlepšenie celkovej SEO a zdieľateľnosť vášho článku.
Štúdie ukazujú, že články s obrázkami získavajú v priemere o 94% viac pozornosti ako články bez nich. Navyše, ľudia si pamätajú až 65% vizuálnych informácií aj tri dni po ich konzumácii, v porovnaní s 10% pri počutých informáciách a 35% pri prečítaných informáciách.
Zdroj: kniha Brain Rules: 12 Principles for Surviving and Thriving at Work, Home, and School od Johna Medinu, vydavateľstvo Pear Press, 2008.
Aby bol váš vizuálny obsah efektívny, musí byť starostlivo vybraný a vhodne umiestnený. Tu je niekoľko praktických rád:
Pozrime sa na niekoľko skvelých príkladov z rôznych odvetví, kde vizuálny obsah skutočne vyniká:
Pamätajte, že účelom vizuálneho obsahu je dopĺňať a vylepšovať váš text, nie ho nahrádzať. Strategická kombinácia slov a obrazov dokáže vytvoriť skutočne pútavý, hodnotný a nezabudnuteľný článok, ktorý zaujme vašu cieľovú skupinu a zanechá trvalý dojem. Takže smelo experimentujte a nájdite vizuálny štýl, ktorý rezonuje s vaším publikom a posilňuje vaše posolstvo.
Písanie skvelých článkov nie je jednorázová záležitosť, ale kontinuálny proces zlepšovania a rastu. Aj keď ste vytvorili pútavý a hodnotný obsah, vždy existuje priestor na ďalšie zdokonaľovanie.
Monitorovaním výkonnosti vašich článkov, zbieraním spätnej väzby od čitateľov a neustálym interagovaním môžete v priebehu času vybudovať skutočne výnimočný a efektívny content marketing. Poďme preskúmať niekoľko kľúčových stratégií, ako sa stať majstrom svojho remesla.
Prvým krokom k zlepšeniu je porozumenie tomu, čo funguje a čo nie. Sledujte kľúčové metriky výkonnosti vašich článkov, ako sú:
Čítanosť: Koľko ľudí číta váš článok? Ktoré témy a formáty sú najpopulárnejšie?
POZOR: Ak o vašom článku nik nevie, tak ho samozrejme ani nik nečíta – to ale neznamená, že článok „nefunguje”.
Po napísaní článku je vašou povinnosťou zabezpečiť, aby sa o článku mohli ľudia dozvedieť – či už s pomocou SEO techník (tu sa treba obrniť trpezlivosťou, získanie návštevníkov z Google vyhľadávania môže trvať aj niekoľko mesiacov), alebo iných propagačných spôsobov – napríklad s pomocou PPC reklám.
Inak môže byť všetko úsilie venované tvorbe článku zbytočnou stratou času. Na čo by ste v prvom rade vytvárali článok, ak by ste ho nechceli propagovať a dostať medzi ľudí?
Čas strávený na stránke: Ako dlho sa čitatelia zdržia na vašom článku? Ktoré články ich dokážu najdlhšie zaujať?
Miera odchodov: Aké percento čitateľov opustí váš web po prečítaní jedného článku? Ktoré články ich motivujú zostať a preskúmať viac?
Analyzujte tieto údaje a hľadajte trendy či vzorce správania ľudí na vašom webe. Identifikujte svoje najúspešnejšie články a zamyslite sa, čo ich robí tak efektívnymi. Zároveň sa pozrite na články s nižšou výkonnosťou a uvažujte, ako by ste ich mohli vylepšiť. Možno potrebujú zaujímavejší nadpis, pútavejší úvod alebo viac vizuálneho obsahu?
Alebo sa len jednoducho snažte každý ďalší článok spraviť lepšie, ako ten predchádzajúci. Prirodzene sa tak môžete postupne zlepšovať. A keď sa po nejakom čase vrátite k svojmu prvému článku, pravdepodobne si poviete, že aký to je “trápny” článoček – a na prvý pohľad budete vidieť, že by ste ho mohli vylepšiť X spôsobmi.
To sa stane vtedy, ak ste sa v písaní článkov skutočne zlepšili
Okrem surových dát je tiež dôležité dostávať priamu spätnú väzbu od vášho publika. Aktívne sa pýtajte čitateľov a zákazníkov na ich názory a skúsenosti s vaším obsahom. Môžete to urobiť viacerými spôsobmi:
Využite tieto cenné informácie na informovanie svojej obsahovej stratégie a neustále sa prispôsobujte potrebám svojho publika.
POZOR na triezvu hlavu a zlatú strednú cestu: Myslite na to, že väčšina reakcií môže byť z pohľadu laika – takže nemusí rozumieť vašej stratégii či tomu, prečo niečo robíte tak, ako to robíte. Navyše na internete sa nudí kopa “hejterov”, tak by bolo nezmyselné riadiť sa podľa ich komentárov. Získané informácie berte ako ukazovateľ ale nie ako niečo dogmatické, podľa čoho by ste sa mali na 100% riadiť. Ak vám však niekto povie, že váš článok sa ťažko číta, je dobré to vziať do úvahy.
Váš obsah by nemal zostať statický ako text vytesaný do kameňa ani po publikovaní. Po čase môže byť užitočné aktualizovať a vylepšovať existujúce články – napríklad keď sa naučíte nové techniky písania, zlepšíte svoje znalosti o SEO, alebo jednoducho objavíte hodnotnejšie zdroje informácii, ktoré môžete zahrnúť do svojich článkov.
Tento prístup vám nielen pomôže zlepšiť kvalitu a výkonnosť vašich existujúcich článkov, ale tiež vám ušetrí čas a úsilie v porovnaní s vytváraním úplne nového obsahu pri každej príležitosti.
Písanie skvelých článkov je cesta, nie cieľ.
Prijatím prístupu neustáleho zlepšovania, založeného na údajoch, spätnej väzbe a iterakciách, môžete postupne vylepšovať svoj obsah, prilákať viac čitateľov a zákazníkov a vybudovať si povesť popredného odborníka vo svojej oblasti.
Pri písaní článkov myslite na to, že nesiete osobnú zodpovednosť za čokoľvek, čo publikujete online. Akonáhle dáte online akýkoľvek článok, môže si ho ktokoľvek prečítať – a vy teda môžete potenciálne ovplyvňovať jeho život.
Dávajte si preto veľký pozor, aby ste s článkami nezavádzali, aby ste sa vyhli akýmkoľvek dezinformáciám, skresľujúcim relativizujúcim informáciám atď.
Odporúčame vám vždy a za každých okolností písať pravdivo, používať len overené fakty a informácie, spolupracovať s odborníkmi v daných odboroch.
Nie nadarmo Google posudzuje oveľa prísnejšie témy, ktoré môžu ovplyňovať kvalitu života:
EEAT algoritmus od Google sa pri takýchto témach sústredí na to, či daný článok spĺňa:
Myslite tiež na to, že pravdivosť článku môžete ovplyvňovať aj slovami, ktoré používate – ak používate príliš silné, tvrdé, jednoznačné vyjadrenia, je vyššia pravdepodobnosť, že skĺznete k zavádzaniu, ako keby ste používali jemnejšie vyjadrenia zamerané na možnosť a pravdepodobnosť.
Príklad:
Tento darček zaručene ohúri každého muža.
Namiesto toho danú vetu môžete napísať:
S týmto darčekom môžete potešiť takmer každého muža.
alebo
Tento darček môže potešiť mužov, ktorí majú radi…
Písanie pútavých a efektívnych článkov pre váš e-shop môže byť náročné, ale nesmierne dôležité pre prilákanie návštevníkov, budovanie dôvery a zvyšovanie predaja. V tomto sprievodcovi sme preskúmali kľúčové stratégie a techniky pre vytvorenie obsahu, ktorý zaujme, obohatí a inšpiruje vaše publikum.
Od výberu správnej témy a vytvorenia pútavých nadpisov, cez štrukturálne a pútavo písaný text, až po optimalizáciu pre vyhľadávače – každý krok procesu písania článku hrá dôležitú úlohu v celkovom úspechu.
Nezabudli sme ani na silu vizuálneho obsahu a dôležitosť neustáleho zlepšovania sa na základe analytických dát a spätnej väzby čitateľov. Tým, že tieto prvky strategicky skombinujete, môžete vytvárať články, ktoré nielen pritiahnu pozornosť, ale aj presvedčia a konvertujú vašich čitateľov na lojálnych zákazníkov.
Pamätajte však, že písanie skvelých článkov nie je jednorazový trik, ale kontinuálny proces rastu a zdokonaľovania. Vyžaduje si čas, úsilie a vytrvalosť, ale odmeny v podobe zvýšenej návštevnosti, angažovanosti a predaja rozhodne stoja za to.
Dobré je zmieniť silu násobenia návštevnosti z článkov – ak sa vám podarí vytvoriť úspešný článok, ktorý získa top pozície v Google vyhľadávaní a bude prinášať na váš web návštevnosť – tak keď postup replikujete a vytvoríte obdobný článok na ďalšiu vyhľadávanú tému, môžete takto násobiť návštevnosť svojho webu.
Pri písaní článkov myslite aj na zodpovednosť a vytvárajte len pravdivé a užitočné články. Nezabúdajte na to, že náš svet a spoločnosť v ktorej žijeme si vytvárame všetci spoločne s našim dennodenným správaním. S pravdivým a užitočným obsahom sa môže žiť lepšie ako s účelovým, prázdnym obsahom bez hodnoty, a už vôbec nie s nejakým zavádzaním či zámerným klamaním.
Dúfame, že vám tento sprievodca poskytol cenné poznatky, tipy a inšpiráciu pre vašu vlastnú tvorbu obsahu. Teraz je rad na vás – chopte sa klávesnice a začnite tvoriť pútavé, hodnotné a nezabudnuteľné články, ktoré pozdvihnú váš e-shop na novú úroveň. Veľa šťastia a šťastné písanie.
A ak by ste mali nejaké otázky, neváhajte nás kontaktovať – ak budeme môcť, radi vám pomôžeme.
Článok sme pre vás pripravili v spolupráci s:
Editor: Mgr. Martin Balko
Napísať komentár