Veľký sprievodca chybami v reklamách na Facebooku a Instagrame

Spolu s kolegami z brandže sme dali hlavy dokopy a spísala som 10 opakujúcich sa chýb v reklamách na Facebooku a Instagrame. Možno pripravujú o peniaze aj vás. Pridala som tiež návody, ako si s nimi poradiť. Po prečítaní článku si už nikdy nepôjdete UTMkový freestyle, nespustíte rovnaké reklamy na nových aj budúcich zákazníkov a nebudete reklamu škrtiť rozpočtom 2€/deň. 

Článok som spracovala pre Shoptet Univerzitu, ktorá je dostupná iba v administrácii e-shopu, teraz ho ale pre vás odomykáme aj tu na blogu.

1. Chýbajúce odkazy na produkty v príspevkoch

Problém:

Na sieťach máte niekoľko sekúnd na to, aby ste zaujali zákazníka a doviedli ho na web. Keď nemáte v príspevku odkaz, ako sa k vám zákazník dostane? Jasné, ak bude váš produkt veľmi chcieť, nájde si ho. Ale na to sa nespoliehajte.

Ako to súvisí s reklamou? Keď propagujete príspevok bez odkazu, zdražujete si reklamu. Ľudia sa menej preklikávajú, pretože nenájdu odkaz.

Ukážka príspevku bez odkazu. Pri príspevku sú správne označené produkty, ale chýba odkaz v texte príspevku. Obrázok vytvorený 9. 1. 2023.

Ako problém vyriešiť?

Do textu príspevku pridajte odkaz, z ktorého sa zákazníci prekliknú priamo na detail produktu. Nenechávajte zákazníkov produkty manuálne naháňať po webe.

Ukážka príspevku s odkazom. Obrázok vytvorený 10. 1. 2022

A čo Instagram?

Na Instagrame nie je odkaz pri príspevku preklikávací. Zákazník sa preklikne iba cez bio. To neplatí o reklame. Keď dávate príspevok z Instagramu do reklamy, môžete vložiť odkaz na produkt.

2. Nevyužívate tlačidlo s kliknutím na web pri príspevkoch

Problém:

Dávate často fotku alebo video do príspevku? A vedeli ste, že do neho môžete pridať cez Business Manager tlačidlo s kliknutím na web?

Keď kliknete na príspevok s fotkou alebo videom, len sa zväčší. To znamená, že príspevok neprivedie zákazníka priamo na web ako darkpost. Zákazník má potom dlhšiu cestu na web a môžete o neho prísť.

Príspevok s tlačidlom Objednať. Obrázok vytvorený 13. 1. 2023.

Ako problém vyriešiť?

Choďte do Správcu reklám v Business Manageri. A potom postupujte podľa tohto návodu. Teraz máte 2 odkazy v jednom príspevku (text + tlačidlo) a zvyšujete šancu, že si zákazníci nakúpia.

Pozor! Tlačidlo využijete iba pri príspevku, ktorý obsahuje len 1 fotku alebo video.

3. Nespúšťate reklamy na bestsellery

Problém:

Hovoríte si, že produkty, ktoré zákazníci kupujú, nepotrebujú reklamu? Omyl!

Bestsellery vám prinášajú stále väčší a väčší obrat. Znižujete celkové PNO, a hlavne potom nie ste v strese, keď sa kampane na menej predávané produkty nechytia. Tiež máte väčší manévrovací priestor na testovanie.

Ako problém vyriešiť?

Zistite si z e-shopu alebo Google Analytics, ktoré produkty sú medzi zákazníkmi najobľúbenejšie. Možno si myslíte, že viete, ktoré produkty sú najpredávanejšie, ale je super si overiť domnienku dátami.

Ukážka najpredávanejších produktov v Google Analytics 4. Obrázok vytvorený 13. 2. 2023.

TIP: Hrajte sa. Čaká vás sezóna? Pozrite si, aké produkty sa najviac predávali minulý rok v danom mesiaci. Alebo sa mrknite na ročný predaj produktov, ktoré môžete mať v dlhodobých kampaniach. Tiež vyberte produkty, ktoré majú vyššiu priemernú cenu, tým si zvýšite zisk s menším úsilím.

4. Používate rovnakú kreatívu na akvizíciu a remarketing

Problém:

Keď na konzultáciách riešime, aké reklamy sa zobrazujú novým zákazníkom (akvizície) a aké súčasným (remarketing), zisťujeme, že sa rovnaká reklama ukazuje všetkým. Či už sa jedná o text alebo vizuál.

Pokiaľ cielite na nových zákazníkov, ktorí vás nepoznajú, musíte im v texte a obrázku predstaviť firmu/produkt a vysvetliť, v čom je super. Ľuďom, ktorí už na webe boli, pridajte dôvod, prečo nakúpiť práve teraz.

Ako problém vyriešiť?

Akonáhle zákazníkov dostanete na web, mala by sa im ukazovať iná reklama. Napríklad je dobré mať v texte referencie a dôvody, prečo nakúpiť u vás. Vo vizuáloch spomeňte napríklad dobu dodania, počet odberných miest a pod.

Vľavo je ukážka produktovej reklamy na nových ľudí (akvizície). Vpravo je ukážka produktovej reklamy na ľudí, ktorí si prezerali produkt, ale nenakúpili (remarketing). Obrázok vytvorený 7. 2. 2023. 

5. Málo vylučujete publiká

Problém:

Asi to poznáte. Nakúpili ste v e-shope, no aj tak sa vám zobrazuje reklama s výzvou, aby ste dokončili nákup. Alebo na vás vyskakuje rovnaká reklama už 30 dní. Podľa toho spoznáte, že e-shop nevylúčil publiká a míňa za reklamu zbytočne.

Ako to vyriešiť?

Vytvorte si vlastné publiká, ktoré budete pravidelne vylučovať zo zacielenia reklám. Na obrázku vidíte ukážku vylúčenia publika v reklame. Keď u vás zákazník nakúpi, prestane sa mu zobrazovať reklama motivujúca k nákupu.

Ukážka vylúčenia publikácií zo Správcu reklám v Business Manageri. Obrázok vytvorený 20. 1. 2023.

Ako vytvoríte publikum?

1. Prihláste sa do Business Managera

2. Kliknite na hamburger menu a nájdite sekciu Okruhy užívateľov.

Ako nájsť sekciu Okruhy užívateľov v Business Manageri. Obrázok vytvorený 23. 1. 2023.

3. Kliknite na modré tlačidlo Vytvoriť okruh používateľov a potom zvoľte Vlastný okruh používateľov.

Ako nájsť sekciu Okruhy užívateľov v Business Manageri. Obrázok vytvorený 23. 1. 2023.

4. Zvoľte sekciu Web.

Tvorba publika zo všetkých ľudí, ktorí už nakúpili. Obrázok vytvorený 23. 1. 2023.

5. Uistite sa, že pixel svieti na zeleno (pozri obrázok nižšie). Potom kliknite do lupy a prejdite nižšie až na koniec ponuky. Zvoľte udalosť Purchase (nákup).

Tvorba publika zo všetkých ľudí, ktorí už nakúpili. Obrázok vytvorený 23. 1. 2023.

Do Retencia napíšte 30 dní (pozri obrázok nižšie). Znamená to, že chcete vytvoriť publikum zo všetkých ľudí, ktorí nakúpili za posledný mesiac.

TIP: Pokojne si vytvorte ďalšie 2 publiká z ľudí, ktorí nakúpili. A to za 14 dní a 180 dní (maximum). Štrnásťdňové publikum tiež použijete na vylúčenie. Polročné publikum je skvelým základom na tvorbu kvalitných podobných publík.

Tvorba publika zo všetkých ľudí, ktorí už nakúpili. Obrázok vytvorený 23. 1. 2023.

 6. Nezabudnite publikum správne pomenovať a kliknite na modré tlačidlo Vytvoriť okruh užívateľov ako vyššie na obrázku.

6. Cielite na konverziu „Nákup“ s rozpočtom 2 €/deň

Problém:

Zo všetkých strán počujete, že máte robiť reklamu na konverzie Nákup? Áno, je to pravda, ale…

Na to, aby vám kampaň správne fungovala, musí mať aspoň 50 konverzií za týždeň. Zjednodušene povedané musíte mať cca 7 nákupov denne, aby všetko fungovalo, ako má.

Malé a stredné firmy často nastavia malé rozpočty napríklad 2€/deň na konverziu nákup a potom sa čudujú, že im to nefunguje.

Dajme tomu, že sa vám podarí získať jeden nákup za cenu 50 €. To je nedosiahnuteľný sen každého podnikateľa, bežná cena je 2 až 13 €. Potom s rozpočtom 2€/den získate len 7 nákupov za týždeň. Stále vám chýba 43 nákupov, aby reklamný systém pracoval, ako má.

Ako problém vyriešiť?

Najskôr zistite, koľko vás stojí 1 nákup. Ak ste v minulosti cielili na nákupy, cenu za nákup nájdete v Správcovi reklám .

Ako zistiť cenu za nákup v Business Manageri. Obrázok vytvorený 31. 1. 2023.

Pokiaľ cenu nevidíte, využite Stĺpce.

Ako zistiť cenu za nákup. Obrázok vytvorený 31. 1. 2023.

Ako zistiť cenu za nákup. Obrázok vytvorený 31. 1. 2023.

Ako zistiť cenu za nákup. Obrázok vytvorený 31. 1. 2023. 

Pokiaľ nevidíte cenu za nákup ani v jednej možnosti, poraďte sa so špecialistom na reklamy.

A čo ďalej? Je niekoľko variantov:

1. Zvýšte denný rozpočet: Najskôr si spočítajte denný rozpočet do reklamy napríklad takto. Ideálny denný rozpočet je: 50 (konverzií): 7 (týždeň) x 3 (cena za nákup) = 22 €.

              A potom rozpočet v Správcovi reklám zvýšte.

2. Nemáte rozpočet? Nedá sa nič robiť. Namiesto Nákupu si zvoľte inú konverziu, napríklad Pridanie platobných údajov alebo Pridanie do košíka. Získate ich jednoduchšie a za menej peňazí, vyšší počet konverzí dodá systému potrebné dáta aby vaše reklamy fungovali čo najefektívnejšie.

3. Máte len 10€/deň a chcete zacieliť na Nákup? Vyskúšajte to. Testujte. Výnimka potvrdzuje pravidlo a stále z toho môže byť funkčná kampaň.

TIP: Naučte sa vyhodnocovať kampane. Príďte na môj online kurz Ako čítať výsledky reklám na Facebooku a Instarame.

7. Robíte nárazové kampane a nemáte stanovené rozpočty

Problém:

X mesiacov ste nemali kampane na Facebooku a Instagrame. Teraz ste jednu spustili a čakáte, že ľudia začnú hneď nakupovať alebo sa investovaná čiastka vráti aspoň 5x. A ono nič.

Problém je v tom, že sa neučíte, čo v reklame (ne)funguje. Tiež nezbierate dáta a reklamné systémy strieľajú naslepo.

Ako z toho von:

Ideálne je, keď beží reklama na e-shop celý mesiac kontinuálne. Cielite ako na nových ľudí (akvizície), tak na remarketing.

Ukážka dlhodobých kampaní DABA a DRTG pre eshopy. Obrázok je z 2. 2. 2023.

Máte zľavovú akciu alebo novinku? Potom pridáte ďalšiu kampaň k tým, ktoré už bežia.

A čo rozpočet?

Za mňa je minimálny rozpočet do reklamy pre e-shop 210 €/mesiac. Odporúčam aspoň 170 €/mesiac do akvizície nových ľudí a 85 € do spätného oslovovania (remarketingu).

Máte viac? Super. Rozdeľte ich napríklad v pomere 60 % na nových zákazníkov (akvizície) a 40 % remarketing. Ak máte malú návštevnosť webu, nedávajte viac do remarketingu. Reklamy sa pravdepodobne nespustia alebo sa budú ľuďom ukazovať tak často, že ich odradia. 

Potom začnite sledovať priebežné výsledky reklám. Učte sa. Vyhodnocujte. Navyšujte rozpočty. 

8. NEsledujete PNO celku, ale kanálov

Problém:

Firmy často chcú, aby mali reklamy na sieťach PNO napríklad do 15 %. Keď pofrčí, zvýšime rozpočty. Kde je problém?

Spoliehať sa na PNO môže byť niekedy zradné. Je vysoké, keď majú ľudia dlhý rozhodovací proces alebo ste mimo sezóny. Nedajbože máte problém v košíku a ľudia vám z neho odchádzajú a nedokončujú nákup.

Navyše v dnešnej dobe cookie líšt sa veľa nákupov nepripíše správnym kanálom. Zákazníka síce priviedla reklama na Facebooku, ale v Google Analytics to vyzerá, že prišiel sám.

Ako to vyriešiť?

Nezabúdajte, že si jednotlivé kanály navzájom pomáhajú. Reklama na Facebooku vám môže rozbehnúť kampane na Skliku alebo Google. Alebo zvýši neplatené vyhľadávanie na Google.

Preto si najskôr stanovte celkové PNO e-shopu a až potom sledujte PNO jednotlivých kanálov. Môže sa stať, že budete mať PNO na Facebooku podľa Google Analytics 30 % a stále budete v zisku.

ODPORÚČANIE: Mrknite na prednášku Honzu Bartoša, kde krásne ukazuje porovnanie pri vyhodnocovaní nákupov v Google Analytics, Business Manageri a CRM systéme. Otvorí vám oči.

9. Idete UTMkový freestyle

Problém:

Vďaka UTM parametrom môžete v Google Analytics merať, z akého zdroja (PPC reklamy, e-mailing, reklamy na sieťach atp.) prišli zákazníci na web.

Zistíte napríklad, že zákazníci z Instagramu pridávajú tovar do košíka, ale nedokončujú objednávku. Alebo aká je priemerná hodnota objednávky z reklamy na Facebooku.

Prečo to potrebujete ako e-shopári riešiť? Ako píše Ondra Ilinčev v jednom zo svojich článkov: Čo nemeriam, to nezlepším. A ak máte problém napríklad v košíku (ľudia nedokončujú objednávku), môžete robiť tie najlepšie reklamy, ale výsledok sa nezlepší.

Nepoužívate UTM značenie? Mrknite sa na kratučký návod pre začiatočníkov. UTM parametre sa k odkazom pridávajú aj cez UTM builder.

Často sa stretávam s 2 ťažkosťami:

Prvá je náhodné používanie malých a veľkých písmen pri zdroji návštevy (odkiaľ zákazníci prišli, viď obrázok nižšie). Google Analytics ich nedokážu spojiť do jedného zdroja návštevy. Vznikajú 2 zdroje a horšie sa vyhodnocujú.

Ukážka z Google Analytics, kde je rozdiel malých/veľkých písmen.

Druhý je o používaní nejednotných názvov media návštevy. Medium je nosič odkazu, napríklad banner na Zozname, platená reklama na Facebooku alebo e-mail.

Ako problém vyriešiť?

Vytvorte si tabuľku, ku ktorej sa budete vracať.

V prvom stĺpci vypíšte všetky služby, napr. Facebook, Instagram, Google, Ecomail.

V druhom stĺpci bude vaše pomenovanie zdroja návštevy. Názov začína vždy malým písmenom, teda facebook, instagram, ecomail atď.

V treťom stĺpci bude označenie pre medium (nosič odkazu). Pre platenú reklamu sa najčastejšie používa značenie cpc alebo cpa (cost-per-action). Pre nereklamné odkazy (napr. v príspevku, odkaz pri tlačidlách na profiloch) social, posts, wall.

 Váš odkaz potom bude vyzerať napríklad takto.

https://www.shoptet.cz/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=reklama_blog_clanek_1


Tip pre pokročilejších:

Chcete, aby sa vám do Google Analytics automaticky prepisovali názvy kampaní? Použite dynamické UTMka.

Ukážka z Google Analytics. Prepisovanie názvov kampaní z Business Managera. Obrázok vytvorený 18.1. 2023.

Stačí, ak za každý odkaz dáte:

utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign={{campaign.name}}&utm_content={{adset.name}}–{{ad.name}}

Odkaz potom vyzerá takto:

https://www.shoptet.cz/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign={{campaign.name}}&utm_content={{adset.name}}–{{ad.name}}

Vždy skontrolujte, či sa odkaz načíta!

10. Mdlé texty

Problém:

Texty o ničom nikoho nepresvedčia. Napríklad keď do textu napíšete len „Tento týždeň akcia 40 % na všetko“, nemusí reklama hneď fungovať. Nechcem fušovať copywriterom do práce, ale stačí zapojiť sedliacky rozum. Poďme si to ukázať na reklame z obrázku, ktorá na mňa vyskočila.

Obrázok vytvorený 8. 2. 2023.

Prečo je z môjho pohľadu text mdlý? Pre mňa ako človeka, ktorý o tejto kozmetike nikdy nepočul, je super vedieť, že je to profesionálna kozmetika. Ale! Viem ja, akú kvalitu má Linda Merdith? Čím doloží garanciu skvelých výsledkov?

Ako z toho von:

Dokázala by som si predstaviť, že v texte budú 1-2 vety na predstavenie značky Linda Merdith. Pár viet alebo bodov, čo konkrétne môžem od starostlivosti čakať. Je to vyhladenie vrások, alebo sa zbavím akné?

Tiež tu chýba CTA (výzva k akcii). Napríklad: „Pozrite sa na detail produktu a vyskúšajte. Zlepšite svoju pleť ešte dnes. Stačí mrknúť na web a vybrať si.“

Fúha, to bolo veľa informácií, že? Aby ste sa z toho nezbláznili, odporúčam ísť krok po kroku a vždy riešiť iba jednu chybu, aby ste si dokázali odsledovať výsledný efekt. Držím palce!

Janče Skalková

Janče Skalková

Janče sa zaoberá tvorbou reklám pre klientov na Facebooku, Instagrame a Linkedine. Nastavuje ich pre e-shopy, služby aj B2B. Tiež mentoruje podnikateľov a marketingové tímy. Je srdciarka a vie prepájať emócie s dátami.
Janče sa zaoberá tvorbou reklám pre klientov na Facebooku, Instagrame a Linkedine. Nastavuje ich pre e-shopy, služby aj B2B. Tiež mentoruje podnikateľov a marketingové tímy. Je srdciarka a vie prepájať emócie s dátami.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov