Hovorí sa, že jedna dobrá fotografia vydá aj za tisíc slov. Potom platí, že 360° fotografie sú doslova na nezaplatenie. Akým spôsobom môžete tento typ fotografií pridať do svojho e-shopu, pri akom tovare sa to naozaj oplatí a čo môžete od nasadenia 360° fotografií očakávať?
Ak často nakupujete online, určite nepotrebujete presviedčať o tom, aké dôležité sú poriadne produktové fotografie. Mnohí ľudia doslova „nakupujú očami“ a nech by bol v skutočnosti produkt akokoľvek pekný, nekvalitné fotografie môžu ľahko odradiť. Ak je teda reč o vylaďovaní ponuky tovaru do dokonalosti, nestačí sa zamerať iba na pútavé popisy či presnosť parametrov, ale aj na samotné produktové fotografie.
Vo všeobecnosti platí, že nároky nakupujúcich v online prostredí z roka na rok rastú. Kým pred 10-12 rokmi stačil krátky textový popis a jedna či dve fotografie, dnes už je to žalostne málo. Svedčia o tom aj rôzne štúdie. V jednej z nich sa uvádza, že dnes očakáva návštevník až 8 fotografií pri každom produkte. Treba si uvedomiť, že kvalitné a detailné fotografie sú výborným spôsobom, ktorým ľahko prekonáte bariéru medzi vami a zákazníkom spočívajúcu v nemožnosti prezrieť si tovar naživo a prípadne ho aj vyskúšať.
Cesta ku kvalitným produktovým fotografiám môže byť pomerne zložitá, najmä ak s produktovou fotografiou nemáte skúsenosti a rovnako vám chýba aj adekvátne vybavenie. Pri troche šikovnosti a kreativity si viete samozrejme poradiť, no aj tak je potrebné počítať s časom, ktorý vám zaberie nielen samotné fotenie, ale aj následná postprodukcia a nasadzovanie fotografií do e-shopu. Ďalšou možnosťou je prebrať fotografie od dodávateľa, no treba počítať s tým, že ich zrejme nebude veľa a tiež možno budete mať rovnaké fotografie ako vaša konkurencia, ktorá tovar nakupuje u rovnakého distribútora.
Ako sme už v úvode naznačili, trendom posledných rokov sú 360° produktové fotografie, ktoré môžu byť perfektným doplnkom ku statickým fotografiám. O doplnku nehovoríme náhodou, ak sa rozhodnete, že vo vašom e-shope nasadíte 360° fotografie, nezabudnite na to, že stále sú ľudia, ktorí radšej uprednostnia statické fotky a preto by ste mali mať v e-shope oba typy fotografií. Prehliadanie 360° fotografií môže byť totiž problematické na telefónoch s menším displejom alebo v prípade technicky menej zdatných používateľov.
360° produktové fotografie umožnia vašim návštevníkom prehliadnuť si tovar rovnako, ako keby ho mali pred sebou v obchode. Zhora, zdola, sprava, zľava, skrátka skoro ako naživo. „Skoro“ preto, lebo v porovnaní s realitou chýba iba možnosť tovar si poťažkať. Na strane druhej, vďaka 360° fotografii zákazník ľahšie získa predstavu o farebnom vyhotovení, proporciách a niektorých ďalších detailoch, ktoré by na obyčajnej statickej fotografii zostali skryté.
Tak ako ponúkajú 360° fotografie jasné výhody pre vašich návštevníkov, tak pomáhajú aj prevádzkovateľom e-shopov. Najdôležitejšou motiváciou je zvyšovanie konverzií, v prípade niektorých e-shopov je dokonca možné hovoriť aj o vyše 10% zvýšení predajov len vďaka nasadeniu 360° fotografií. Návštevník jednoducho získa lepšiu predstavu o produkte a skôr sa rozhodne pre kúpu. Aké sú ďalšie výhody 360° fotografií?
Popri zvýšení konverzného pomeru netreba zabudnúť ani na to, že 360° fotografie jednoznačne znižujú počet vratiek. Platí to najmä v prípade online predaja šperkov a módnych doplnkov, teda pri produktoch, kde tou najdôležitejšou vlastnosťou je práve vzhľad. Do tretice nemôžeme zabudnúť ani na to, že 360° fotografie sú veľmi atraktívnym vizuálnym prvkom, ktorý môžete použiť nielen na samotnej podstránke s produktom, ale aj na sociálnych sieťach či v e-mailových newsletteroch. Skrátka, rotujúce fotografie priťahujú pozornosť a bola by ich teda škoda nevyužiť ako lákadlo na preklik do vášho e-shopu.
Keď sme už spomenuli hlavné výhody 360° fotografií v e-shope, bolo by fér jedným dychom dodať aj to, že ich tvorba je nákladnejšia a komplikovanejšia ako v prípade bežných statických fotografií. Takéto fotografie si môžete vyhotoviť buď svojpomocne pomocou softvéru a rotujúceho stojanu, prípadne takúto tvorbu zveriť profesionálnym štúdiám. S týmto súvisí aj fakt, že 360° sa nehodia úplne pre každý e-shop, resp. pre každú kategóriu tovaru.
Ako príklad môžeme uviesť príliš lacné položky, pri ktorých nemá 360° fotografia ekonomický ani praktický význam. Rovnako nimi zrejme neohúrite ani pri tovare technického charakteru, pri ktorých dôležitým kritériom pre výber nie je vzhľad ale funkčné vlastnosti. Tvorbu a nasadenie 360° fotografií si treba rozmyslieť aj v prípade, ak predávate produkty s množstvom variantov, ktoré sú prispôsobené konkrétnemu želaniu. V prípade produktov s desiatkami či stovkami možnosťami vyhotovenia, bude zrejme príliš náročné zachytiť všetky možné kombinácie.
Zhotovenie a pridanie 360° fotografií do e-shopu skrátka berte ako investíciu, nepridávajte ich za každú cenu k produktom, pri ktorých to nemá význam.
Na to, aby ste mohli v e-shope využívať rotujúce fotografie, je potrebné, aby túto možnosť podporovalo vaše e-shopové riešenie. V prípade e-shopov na platforme Shoptet je situácia veľmi jednoduchá, príslušné fotky produktu rôznych uhlov stačí nahrať do 360° fotogalérie a následne už iba skontrolovať správne poradie jednotlivých fotografií. Na dosiahnutie toho najlepšieho výsledku sa odporúča použiť približne 36 snímok, platí, že čím ich bude viac, tým bude prechod plynulejší. Viac o nasadzovaní rotujúcich fotografií do e-shopu nájdete tu.
Napísať komentár