5 + 1 tipov ako na texty v newsletteroch

Zaujmite svojich odberateľov a pripravte im obsah, ktorý si radi prečítajú. Dizajnovo dokonalé šablóny totiž nemusia stačiť. Nemali by ste zabúdať ani na kvalitné texty v e-mailoch, ktoré toho môžu povedať viac ako dosť.

newsletter

V Shoptet Univerzite pre vás máme pár tipov, ktoré vás navedú správnym smerom.

1. Prvý dojem rozhoduje o všetkom

Znie vám to ako klišé? Ale práve v e-mail marketingu to platí. Než si vôbec odberateľ newslettera vašu správu otvorí a prečíta, musí ho zaujať predmet e-mailu. Inak nemáte šancu a vaše oznámenie sa stratí v nekonečnej hromade reklamných oznámení, ktoré dennodenne zaplavujú e-mailové schránky.

Ako vyzerá funkčný predmet e-mailu?

Okrem predmetu nezabudnite vo svojom nástroji pre e-mailový marketing vyplniť aj náhľadový text (preheader). Môžete tak rozvinúť text predmetu a čitateľov ešte viac nalákať. Držte sa pri jeho tvorbe podobných pravidiel ako pri písaní predmetu. Náhľadový text môže byť dlhší, ale vždy pamätajte na čo najväčšiu úsporu miesta.

Na predmete aj náhľadovom texte záleží:

e-mail text

2. Na zbytočné reči nie je čas

Dlhý úvod nikoho neoslní a čitateľov skôr odradí. Akonáhle získate pozornosť a adresát e-mail otvorí, musíte konať. Nechoďte okolo horúcej kaše a to najdôležitejšie spomeňte hneď na začiatku.

e-mailing a copywriting

Oznámenie môžete napísať jasne a stručne, v niekoľkých vetách.

3. Zdôraznite výhody

Ponúkate produkty, alebo služby? Čitateľov nezaujíma až tak materiál jeho novej strešnej tašky ako konkrétne výhody, ktoré mu prinesie. Vy ako odborník viete, či je lepšia betónová alebo pálená taška. Zákazník ale nemusí, a tak mu vymenujte:

4. Vylaďte výzvu na akciu

Čitateľovi zrozumiteľne vysvetlite, čo sa od neho čaká a naveďte ho k akcii. Posielate newsletter s akčným tovarom, alebo lákate na blog? Prispôsobte tomu nielen text, ale aj tlačidlo (CTA) s odkazom.

Ako vyzerá CTA, na ktoré čitateľ klikne?

e-maily button

Ukážte čitatelia jasnú cestu k cieľu.

5. Jazyk, ktorému cieľovka rozumie

 Píšte tak, ako by ste k ľuďom hovorili, a držte tonalitu nastavenú pre celú značku. Prispôsobte svoj jazyk zákazníkom – bude iný, keď budete ponúkať moderné dizajnové kuchynské spotrebiče s ktorými je varenie kulinársky zážitok, a iný, keď budete pripomínať nutnosť zimných pneumatík.

A prečo? Pokiaľ budete poznať svoju cieľovú skupinu a štýl, akým hovorí, máte väčšiu šancu, že ju zaujmete.

Hľadáte ďalšie tipy, ako zlepšovať výsledky e-mailových kampaní? Alebo čo ale robiť, keď cieľovka nie je jednotná? Pozrite sa na pokračovanie článku do Shoptet Univerzity, ktorú majú Shoptet e-shopy zadarmo prístupnú v administrácii (hneď vedľa obľúbeného zvončeka), nájdete tu množstvo ďalších súvisiacich tém ohľadom budovania značky alebo práce s e-mailingom.

Článok pripravila Veronika Jelínková z marketingovej agentúry In creative.

Zdroj fotografií: In creative

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov