Neznáme príbehy úspešných e-shopárov

Ako ste si už počas čítania knihy mohli všimnúť, za mnohými značkami sa ukrýva naozaj zaujímavý príbeh a inak tomu nie je ani v Shoptete. Na našej platforme fungujú desiatky tisíc e-shopov a nie sú to iba prázdne štatistiky, skrýva sa za nimi kopec driny, ale taktiež množstvo splnených podnikateľských snov. Títo podnikatelia začínali často od nuly, nemali k dispozícii veľký obnos financií a museli si túto cestu tvrdo odmakať. Pozrite si príbehy e-shopárov, ktorí vám dokážu, že pokiaľ máte chuť, možné je naozaj všetko. 

Od podnikania z obývačky až po expanziu do 4 krajín – Príbeh značky Flexity

.

.

Tomáš pracoval dlhé roky v digitálnej agentúre, kde mal medzi svojimi klientmi aj niekoľko e-shopov, tento spôsob podnikania ho celkom zaujal. Jedného dňa na hodine jógy dostal nápad otvoriť si vlastný e-shop s jóga pomôckami. Tu sa opäť potvrdilo, že tie najlepšie nápady prídu vtedy, keď to čakáš najmenej. 

Nasledoval prieskum trhu, po ktorom si spolu s manželkou a bratom povedali, že ide o správny segment v správny čas a rozhodli sa pre založenie e-shopu Flexity. V tom čase už síce podobné e-shopy existovali, avšak ich ponuka nebola tak rozsiahla a kvalitná. Tomášovi napokon veľmi pomohlo aj to, že jóga bola jeho hobby, vďaka čomu ho práca s e-shopom bavila. 

Pôvodný plán počítal s tým, že tento e-shop bude iba vedľajší príjem popri zamestnaní a bude sa mu venovať skôr ako hobby. Viete kde bol ich prvý sklad? V ich vlastnom byte a objednávky chodili odosielať ráno cestou do práce. Počet objednávok stále pribúdal, avšak času bolo čoraz menej, pred Tomášom zrazu stálo dôležité rozhodnutie. Dať výpoveď v práci, zanechať istý príjem a venovať sa e-shopu naplno? Ako by ste sa rozhodli vy?

Tomáš sa rozhodol zariskovať a táto voľba sa ukázala ako správna, e-shopu sa aj vďaka čoraz väčšej popularite jógy na Slovensku darilo. Rozhodli sa tak prijať aj prvých zamestnancov. Objednávky ďalej pribúdali a ich spoločné podnikanie rástlo. Po čase si trúfli na ešte vyššiu métu, expanziu do zahraničia. Dnes e-shop Flexity úspešne pôsobí v Česku, Maďarsku a Chorvátsku a medziročne stále rastie. 

Príbeh značky Flexity dokazuje, že na úspech v podnikaní nepotrebujete šialený finančný kapitál. Vašou konkurenčnou výhodou môže byť napríklad vynikajúce know-how a vzťah k danému segmentu. Ak vás niečo skutočne napĺňa, ani to nevnímate ako prácu.

Dal výpoveď v korporáte a chcel si oddýchnuť, k podnikaniu ho napokon priviedlo hobby – Príbeh značky Neonmars

.

.

Predstavte si, že pracujete dlhé roky v korporáte, ktorý síce ponúka isté výhody v podobe stability a slušného príjmu, avšak táto práca vás absolútne nenapĺňa. Podobnej dileme čelil aj Marek, ktorý pracoval v bankovníctve, z ktorého sa napokon rozhodol odísť. Výpoveď dal pred letom, ktoré si chcel naplno užiť s paddleboardingom. Založil klub, s ktorým organizoval preteky, kurzy a rôzne iné aktivity pre priaznivcov tohto športu. Síce neplánoval podnikať, ale netrvalo dlho kým ho toto hobby priviedlo k novému biznisu. 

O niekoľko mesiacov sa rozhodol otvoriť si obchod Neonmars, v ktorom predával paddleboardy a rôzne príslušenstvo. Darilo sa mu a postupne rozšíril ponuku aj na ďalšie vodné športy. Už po roku bola jeho predajňa najväčšou svojho druhu na Slovensku. Ako mnohých iných podnikateľov, aj jeho výrazne zasiahol príchod pandémie.

Po zatvorení väčšiny predajní ho zachránilo to, že spolu s kamennou prevádzkou si otvoril e-shop, kam sa zrazu presunula väčšina zákazníkov. V tom čase Marek nemal na výber a začal sa tak viac sústrediť na e-shop, čo sa mu nakoniec oplatilo. Dnes tvorí väčšinu jeho tržieb e-shop a navyše sa mu podarilo expandovať do Česka a Nemecka. Vidíte? Všetko zlé je na niečo dobré a každá kríza prináša nové príležitosti, stačí sa adaptovať. 

A čo konkurencia lacných paddleboardov zo supermarketov? Paradoxne to Marek nevníma ako hrozbu, ale ako príležitosť, vďaka ktorej sa rozrastá počet priaznivcov paddleboardingu. Marek si potrpí na kvalitu a všetky produkty, ktoré predáva má aj reálne odskúšané, ak to nie je možné na Slovensku, cestuje za nimi do zahraničia. Väčšinu času od októbra do januára trávi na Kanárskych ostrovoch. 

Za úspechom značky je aj Marekova filozovia, podľa ktorej je dôležité dať firme kúsok seba, určitú originalitu. Ak dáte do podnikania kúsok svojej duše, v tom vás konkurencia ťažko dobehne. Aj tento príbeh dokazuje, že na splnenie svojich snov nie je nikdy neskoro a ak existuje oblasť, ktorá vás skutočne napĺňa, skôr či neskôr sa vám naskytne možnosť premeniť vašu vášeň na plnohotnotnú prácu. 

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov