Tajomstvom úspechu elektronického obchodu je neustále získavanie relevantných návštevníkov. Jeden z nákladovo najefektívnejších spôsobov, ako osloviť používateľov prostredníctvom elektronického obchodu je vhodne stanovená SEO stratégia. Poďme sa pozrieť ako na to.
SEO je proces optimalizácie vášho webu tak, aby generoval cielenú organickú návštevnosť, a to umiestnením na čo najvyšších pozíciách vo vyhľadávači Google. SEO elektronického obchodu je špeciálny typ SEO, ktorý zaisťuje, aby sa vaše produktové stránky zobrazili vo výsledkoch vyhľadávania Google, a tým prilákali návštevníkov, ktorí si vaše produkty kúpia.
Hlavná stránka je jednou z najdôležitejších stránok elektronického obchodu a musí byť priateľská k používateľovi aj k vyhľadávaču. Hlavná stránka musí byť pútavá, aby používateľa hneď zaujala, ale taktiež musí poskytovať dôležité informácie. Používatelia by mali hneď na hlavnej stránke zistiť kto ste, čo predávate, prečo nakúpiť práve od vás a ako nájsť produkt, o ktorý sa používateľ zaujíma.
Aby hlavná stránka zaujala používateľov mala by obsahovať logo vášho e-shopu, kontaktné informácie, ponuky a propagačné akcie, keď máte na webe veľa produktov, je vhodné na hlavnú stránku umiestniť aj vyhľadávacie pole, ale taktiež tlačidlá na výzvu na akciu a odkaz na nákupný košík alebo prihlásenie do účtu. Z pohľadu vyhľadávača je dôležité, aby vedel získať základné informácie o vašej firme, adrese a produktoch, ktoré predávate.
Výskum kľúčových slov je základom každého procesu SEO, a to aj v prípade SEO elektronického obchodu. Pri výskume kľúčových slov je najdôležitejší zámer používateľa. Úmysel používateľa je to, čo sa používatelia snažia dosiahnuť v dôsledku svojho hľadania. Môže ísť o informačné kľúčové slová, navigačné, komerčné a transakčné.
Informačné sú kľúčové slová, na ktoré hľadáme odpovede alebo návody, aj pomocou otázok ako, čo, prečo, kedy. Pri navigačnom vyhľadávaní používatelia hľadajú konkrétnu stránku so špecifickým obsahom. Komerčné vyhľadávanie je vyhľadávanie produktu alebo služby podľa ich vlastnosti, recenzií, porovnania alebo so slovom najlepší, najlacnejší, najpoužívanejší. Transakčné kľúčové slová používajú hľadajúci už konkrétneho produktu alebo služby, ktorí sú rozhodnutí nakúpiť.
Výskum kľúčových slov vám pravdepodobne vygeneruje dosť dlhý zoznam potenciálnych cieľových kľúčových slov. Avšak je potrebné identifikovať cieľové kľúčové slová, ktoré majú väčšie množstvo objemu vyhľadávania a nízku až strednú konkurenciu. Toto sú tie kľúčové slová, ktoré následne potrebujete použiť na svojich stránkach kategórií a produktov.
Štruktúra stránok predstavuje usporiadanie vášho webu elektronického obchodu do kategórií, podkategórií a produktových stránok. Štruktúra webu je mimoriadne dôležitá pre návštevníkov aj pre vyhľadávače. Dobrá štruktúra stránok pomáha vyhľadávačom prehľadávať a indexovať stránky elektronického obchodu, ak sú stránky uložené hlboko na vašom webe alebo nie sú navzájom správne prepojené, nemusia ich vyhľadávače považovať za vhodné na indexovanie alebo ich ani nenájdu.
Štruktúra je pre webové stránky e-shopu obzvlášť dôležitá kvôli vysokému počtu stránok. Taktiež je potrebné vytvoriť a implementovať v e-shope súbor sitemap.xml (na Shoptete sa generuje automaticky), aby vyhľadávač Google vedel jednoduchšie indexovať vaše stránky. Aj pre používateľov je dobrá štruktúra dôležitá, pretože im to uľahčuje navigáciu na webe a tak ľahko nájdu to, čo hľadajú.
Pre SEO vyhľadávanie produktov v e-shope je dôležité aj to, ako produkty predstavíte priamo vo vyhľadávači Google. To zabezpečíte pútavými textami, v ktorých použijete kľúčové slová do parametrov title a meta description, pretože to je to, čo okamžite môže zaujať používateľov, ale tieto parametre sleduje aj vyhľadávač Google. Môžete do týchto parametrov použiť aj výrazy ako najlacnejší, lacný, zľava, záruka, či doprava zdarma. Do parametra meta description môžete na záver použiť nejaký CTA prvok, čiže výzvu na akciu.
Vyhľadávač Google potrebuje obsah na webe, aby pochopil o čom sú vaše stránky. Preto vytvorte dostatočne dlhé a podrobné popisy k produktom, ale taktiež je vhodné aj pri každej kategórií a podkategórii pridať nejaký popis, inak Google nemusí zistiť o čom daná kategória je. V popisoch je vhodné použiť vybrané kľúčové slová z výskumu kľúčových slov. Navyše obsah na webe pomáha aj návštevníkom porozumieť produktom.
Pekne nafotené produkty môžu vyvolať tie správne emócie, ktoré ukážu aké by to bolo vlastniť alebo používať produkt. To môže viesť k väčšiemu predaju. Vyhľadávač Google tiež používa obrázky na pochopenie vašej stránky. Ak sú obrázky relevantné, pravdepodobne bude relevantný aj váš obsah. Google však nevidí obrázky tak ako vy, preto je potrebné aby ste mu povedali, čo sa na obrázku nachádza prostredníctvom správneho pomenovania obrázkov a vyplnenia parametra Alt text.
Rýchlosť stránok zohráva v SEO veľkú úlohu. Google ako hlavný faktor hodnotenia využíva rýchlosť stránok. Najprv je potrebné zistiť aktuálnu rýchlosť stránky. Na to môžete použiť nástroj PageSpeed Insights od spoločnosti Google, ktorý vám poskytne aj odporúčania na zlepšenie rýchlosti.
Mnoho používateľov si v súčasnosti prezerá produkty, či nakupuje prostredníctvom mobilných zariadení, preto je dôležité, aby ste sledovali, ako stránky e-shopu vyzerajú aj v mobilnom zobrazení, či sú tlačidlá ľahko klikateľné, či je text dostatočne čitateľný a či sa obrázky zobrazujú správne.SEO pre elektronický obchod sa môže javiť náročne, ale ak sa zamyslíte nad všetkými výhodami, uvedomíte si, že to určite stojí za to. Kvalitná SEO optimalizácia zameraná na e-shop môže zvýšiť návštevnosť, a tým aj zisky z predaja produktov.
Napísať komentár