Ako prostredníctvom e-shopu ponúkať poistenie zakúpeného tovaru?

Úspešné e-shopy často ponúkajú svojim zákazníkom omnoho viac ako len samotný predaj tovaru. V stále tesnejšom konkurenčnom prostredí je veľmi dôležité vyniknúť doplnkovými službami a medzi ne patrí aj poistenie tovaru. Zistite, akým spôsobom môžete túto službu ponúkať aj vy a čo tým získate.

Drahú elektroniku sa poistiť oplatí

Stačí jeden nešťastný pád a radosť z nového telefónu rýchlo vystrieda smútok a zdesenie z ceny opravy. Rovnako tiež zamrzí, ak sa spotrebič pokazí tesne po konci záruky, alebo si na váš nový notebook urobí zálusk zlodej. Tieto situácie nie sú v dnešnom uponáhľanom svete ničím výnimočným. Keďže nová elektronika vo všeobecnosti nebýva lacná, stále viac ľudí hľadá možnosti, ako sa pre prípad neočakávaných udalostí poistiť.

Kým pred dvadsiatimi rokmi ste si nad rozbitým telefónom mohli akurát tak zanadávať, dnes nie je nič výnimočné, že vám opravu rozbitého displeja na telefóne preplatí poisťovňa. Už teda pre bežných ľudí nejde len o poistenie auta, domácnosti či cenností. Kto skrátka vie, že patrí medzi tých nešikovných, ktorým telefón stále padá z rúk, má možnosť poistiť sa aj v tomto smere. Napokon, poistenie elektroniky pre prípad poruchy, rozbitia alebo krádeže patrí medzi stále žiadanejšie produkty na poistnom trhu.

Nákup aj dojednanie poistenia v jednom je stále žiadanejší

Ak máte e-shop s elektronikou, domácimi spotrebičmi a podobným tovarom, oplatí sa zvážiť, akým spôsobom by ste k zakúpenému tovaru mohli ponúkať poisteniepredĺženú záruku ako doplnkovú službu. Z pohľadu zákazníka je totiž veľmi praktické dohodnúť si poistenie či predĺženú záruku rovno pri nákupe.

Možnosť dojednania poistenia rovno pri nákupe sa ľahko stane vašou konkurenčnou výhodou a argumentom, prečo záujemca uprednostní práve váš e-shop. Ďalšiu výhodu už priamo pocítite vy ako prevádzkovateľ e-shopu, za dohodnuté poistné zmluvy totiž dostanete províziu a týmto spôsobom si môžete ľahko vytvoriť doplnkový príjem popri hlavných príjmoch z predaja tovaru. Z tohto pohľadu teda ide o win-win situáciu, ako teda v praxi umožniť poistenie tovaru už pri nákupe?

Sprostredkujte rôzne poistné produkty jednoducho

Vzhľadom na to, do akej miery je segment poisťovníctva regulovaný, je veľmi nepravdepodobné, že by ste poistenie tovaru ponúkali vo vlastnej réžii. Napokon, poisťovaciu činnosť môžu vykonávať iba subjekty, ktoré na to majú povolenie udelené Národnou bankou Slovenska. Ide teda o silne regulovaný trhový segment a tak je prakticky jediným spôsobom, ako ponúkať poistenie produktov, spolupráca s už existujúcimi poisťovňami.

Nemusíte ich však teraz začať rad radom obiehať, ani s nimi dohadovať individuálne podmienky. Existuje spôsob, ako nakupujúcim ponúknete sprostredkovanie väčšieho množstva poistných produktov a to rovno od rôznych poisťovní, čo znamená, že nakupujúci si bude môcť vybrať presne podľa svojich individuálnych potrieb.

Ako funguje doplnok pre dojednávanie poistenia priamo v e-shope?

Tým najjednoduchším riešením, ako v e-shope na platforme Shoptet ponúkať poistenie, je využitie doplnku InsiaCare. Vďaka nemu môžete počítať nielen s jednoduchou implementáciou do rozhrania vášho e-shopu, ale aj so širokou ponukou poistných produktov. Vašim zákazníkom tak môžete ponúkať poistenie od takmer desiatich rôznych poisťovní, pričom jednotlivé produkty je dokonca možné vzájomne kombinovať.

Nakupujúci si teda môže vybrať či si želá poistiť náhodné poškodenie a odcudzenie výrobku, získať predĺženú záruku na výrobok alebo si napríklad na svojom novom smartfóne nechá poistiť iba poškodenie displeja. K dispozícii sú aj cenovo zvýhodnené kombinácie produktov, prípadne tiež tzv. All risk poistenie výrobku.

Doplnok InsiaCare je aktuálne vhodný pre predajcov elektroniky, teda telefónov, počítačov, tabletov, bielej a čiernej techniky. Pred jeho spustením je potrebné dohodnúť si konkrétne podmienky spolupráce a oboznámiť sa s príslušnou dokumentáciou. Ďalej všetko prebieha bez toho, aby ste mali akékoľvek starosti. Samotné procesy sú už automatizované, vy si následne môžete pozerať dojednané poistenia priamo v administrácii e-shopu a tiež získate prehľad nad riešením poistných udalostí.

Nesmieme zabudnúť, že prípadné poistné udalosti rieši zákazník priamo s poisťovňou, takže ani v tomto smere na vás nečaká pracovná či administratívna záťaž. Následne na vás už podľa zmluvne dohodnutých podmienok bude pravidelne čakať provízia za dojednané poistenia. S vhodnou propagáciou medzi vašimi stálymi, ale aj novými zákazníkmi tak môžete prísť k veľmi zaujímavému doplnkovému príjmu.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov