Ako riešiť SEO na Vianoce? Začnite už na jeseň.

Vianočné šialenstvo sa pomaly blíži a opäť zasiahne väčšinu e-shopov v republike. Pokiaľ máte vianočný sortiment, potom sa týka aj vás. Nezaspite a plánujte marketingové kampane dopredu. Ako sa na Vianoce pripraviť z pohľadu SEO?

Pristupujte k optimalizácii rovnako ako v iných prípadoch – s predstihom. Konkrétne kroky k okúzleniu vyhľadávačov podniknite na jeseň, začať môžete pokojne už v lete. Počítajte s tým, že niektoré zmeny sa prejavia v rádoch mesiacov, a tak sa oplatí so svojou SEO kampaňou začať čo najskôr. Aké teda sú naše vianočné SEO tipy?

Tvorte obsah s frázami spojenými s Vianocami

Aby ste tvorili relevantný obsah, určite sa hodí mať spracovanú analýzu kľúčových slov. Takáto vianočná kľúčovka vám pomôže zacieliť na sezónne obecné i long tailové frázy a tvoriť skvelé vstupné stránky v rámci blogu aj e-shopu. Nenechajte sa však strhnúť monštruóznou hľadanosťou. Také kľúčové slová sú často veľmi konkurenčné a je ťažké sa cez nich predrať až na vrchol výsledkov vyhľadávania (SERP). Preto sa zamerajte na menej hľadané a špecifickejšie frázy, ktoré bývajú spravidla konverznejšie.

Cena hrá samozrejme veľkú úlohu pri rozhodovaní nakupujúcich. Veľa ľudí však poriadne nemá predstavu, čo presne hľadá. V takom prípade môžete prísť so sériou článkov a zacieliť na kombinácie darček + pohlavie, darček + člen rodiny a pod. Takéto vstupné stránky sa môžu hodiť nielen pre Vianoce, ale aj narodeniny, sviatky, výročia a ďalšie príležitosti.

Nezabúdajte ale ani na produkty! Ak máte také, ktoré by sa dali zoskupiť podľa fráz z kľúčovky, vytvorte pre nich samostatné vstupné stránky. S tým súvisí ďalší bod.

Skontrolujte si meta tagy (title, description, alt text)

Meta title a description je to prvé, čo potenciálni zákazníci uvidia v SERPe. Preto sa uistite, že na stránkach s vianočným sortimentom máte všetko riadne a správne vyplnené. Opäť môžete čerpať z kľúčovky. Nezabudnite však na prirodzenosť všetkého, čo vypĺňate. Titulok pozostávajúci zo šiestich kľúčových slov len preto, aby ste oslnili vyhľadávače, nie je šťastným riešením. Ani pre zákazníkov, ani pre vyhľadávače.

Ošetrite tiež alt text u obrázkov. Využitie obrázkového vyhľadávania každým rokom rastie a tzv. Alt tag obrázku je jedným z najdôležitejších faktorov rozhodujúcich o pozíciu vo vyhľadávaní.

Využite Google Trends

Google Trends je skvelý nástroj od Google, v ktorom sa môžete pozrieť do minulosti a zistiť, čo „trendovalo“ v predchádzajúcich rokoch. Neukáže vám síce hľadanosť, ale zato zrejmý vývoj hľadanosti v čase. Takže viete ako a kedy sa začať chystať. V nástroji môžete vysledovať aj trendy v obrázkovom vyhľadávaní.

Vytvorte vianočný špeciál

Ak ste schopní svojim zákazníkom ponúknuť široký sortiment vianočného tovaru a k tomu kvalitný obsah, ktorý im pomôže si vybrať, zvážte vytvorenie tzv. mikrostránky v rámci e-shopu. Môže ísť o samostatnú, rozsiahlu kategóriu alebo aj samostatný web prepojený s vaším internetovým obchodom. Túto stránku tak môžete plniť obsahom a vo vyhľadávačoch si bude žiť vlastným životom.

Tvorba a udržiavanie mikrostránky ale stojí spočiatku veľa práce a času. Preto si rozmyslite, či sa vám takáto investícia vyplatí. Postupne ale taká stránka bude nadobúdať na sile a ponúka veľký potenciál, najmä v link buildingu. Vytvorený obsah môžete priebežne aktualizovať a udržiavať ho „svieži“.

Skontrolujte si vnútorné prelinkovanie

Interné linky sú dôležité ako pre SEO, tak pre samotnú navigáciu potenciálnych kupujúcich na vašom webe. Odkazy na stránkach by mali viesť na tie najdôležitejšie – kategórie, produkty. Skontrolujte si, kde a koľko interných linkov na jednotlivých stránkach máte. Potom sa presvedčte, že smerujú tam, kam chcete zákazníkov dostať. V prípade vianočného špeciálu to platí obzvlášť.

Jeden kanál nestačí

Organické vyhľadávanie je jeden z najdôležitejších a najvyužívanejších online marketingových kanálov. Bolo by ale chybou sa zamerať len na naň. Preto cez Vianoce nikdy nespoliehajte len na SEO kampaň, riešte marketing komplexne.

Nezabúdajte na kontextovú reklamu (display, bannery). Takáto reklama sa zobrazuje na weboch alebo vo vyhľadávačoch. Vďaka nej môžete osloviť užívateľov, ktorých zaujíma konkrétna téma. Vďaka tzv. remarketingu tiež môžete osloviť užívateľov, ktorí už navštívili váš e-shop. Tu je ale potrebný nejaký ten kapitál, platí sa za kliknutie (PPC). K tvorbe kontextovej reklamy môžete využiť nástroj Google Ads a aj tu využijete analýzu kľúčových slov.

Online marketing sa dnes nezaobíde ani bez sociálnych sietí ako je Facebook alebo Instagram. Vďaka nim môžete získavať spätnú väzbu od svojich zákazníkov a komunikovať svoje plány aj úspechy. Rovnako tak neopomínajte e-mailing. Je to dôležitý zdroj podpory predaja aj získavanie nových kontaktov.

Nemalé peniaze vám môžu priniesť aj tovarové zrovnávače (Heuréka, Zboží.cz). Aj keď si zákazník vybral tovar u konkurencie, môže nakoniec nakúpiť u vás vďaka lepšej cene, darčeku naviac alebo skvelému hodnoteniu.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov