E-shop vikio.cz predáva produkty z oblasti nábytku. Presné cielenie reklám je preň kľúčové – najmä kvôli vysokej konkurencii v segmente. Majiteľ e-shopu sa rozhodol vyskúšať Shoptet Kampane. Ako prebiehalo ich testovanie a prečo sú dnes kľúčovým prvkom marketingovej stratégie?
Shoptet Kampane sú produkt od Shoptetu, ktorý už využívajú stovky e-shopov v Česku. Aké výsledky môžu priniesť? A ako môže v praxi vyzerať ich testovanie a fungovanie? O svoje skúsenosti sa podelil Jiří Kuneš z e-shopu vikio.cz.
Spočiatku si vo vikio.cz kampane nastavovali svojpomocne.
„Prvé výsledky neboli zlé – PNO sa držalo okolo 15 %, reklamy prinášali návštevníkov aj objednávky. Ale cítili sme, že nám chýba stratégia a kapacita venovať sa tomu naplno. Preto sme sa obrátili na Shoptet, aby sme výkon kampaní ešte zlepšili,“ hovorí majiteľ e-shopu Jiří Kuneš.
Postupne prestali byť Shoptet Kampane len jedným z ďalších marketingových kanálov a stali sa kľúčovým prvkom celej stratégie. Doplnili ich e-mailing a komunikácia na sociálnych sieťach, čím vznikol silný marketingový mix. Vďaka úpravám priamo v Kampaniach a rozšíreniu o ďalšie nástroje sa nakoniec podarilo dosiahnuť vynikajúci výsledok – PNO iba 5 %.
„Po úvodnej konzultácii sme si s klientom vikio.cz spoločne ujasnili ciele, rozpočty a kľúčové kategórie, na ktoré má zmysel sa zamerať. Následne sme rozpracovali jednotlivé kroky. Pomohli sme upraviť reklamné texty a bannery. Zapracovali sme konkurenčné výhody a call to action. Cieľom bolo zdôrazniť hlavné benefity produktov a zároveň pôsobiť ľudsky, dôveryhodne a výstižne. Zrevidovali sme aj popis samotného e-shopu, pretože aj ten hrá dôležitú úlohu v reklamnej platforme Shoptetu,“ komentuje Jiří Tomek, Success Manager Shoptet.
„Pri kampaniach je dôležité postrážiť si bannery a jednotu vizuálneho štýlu v systéme, kontrolovalo sa tiež načítavanie a zobrazovanie. Výsledok? Zvýšila sa nielen vizibilita reklám, ale aj dôveryhodnosť značky. Reklamy pôsobia profesionálne a podporujú celkový brand e-shopu,“ dodáva Jiří Tomek.
Spolu s klientom tiež identifikovali produkty s vysokou maržou a zároveň dobrým konverzným potenciálom. Naopak, vylúčili tovar s nízkou skladovosťou alebo pomalou rotáciou. Kampane tak prečistili a zacielenie zefektívnili. Vďaka tomu sa rozpočet začal využívať maximálne efektívne. Prinieslo to výrazný nárast návštevnosti aj objednávok a hlavne stabilný rast pri zachovaní výborného PNO. Peniaze sa tak investujú tam, kde skutočne generujú zisk.
„Máme teraz nastavenú jasnú výkonnostnú stratégiu, zameranú na návratnosť investície. Výhodou je aj to, že máme konzistentný vizuálny štýl a silnejšiu značku,“ uzatvára spokojne Jiří Kuneš z e-shopu vikio.cz.
Chcete Shoptet Kampane vyskúšať? Alebo ich testujete, vidíte v nich potenciál, ale chýba vám stratégia, technické know-how či kapacita? Využite e-mail konzultant@shoptet.cz.
Konzultácia vám pomôže:
Napísať komentár