Ako si uľahčiť nákup tovaru u dodávateľov?

Ponúkate v e-shope stovky až tisíce položiek, ktoré nakupujete u rôznych dodávateľov podľa aktuálneho dopytu? Celý proces nákupu tovaru od dodávateľov si môžete veľmi efektívne zjednodušiť. Kedy sa vám táto možnosť oplatí a čo všetko prináša automatická tvorba nákupných zoznamov?

Nie je to tak dávno, čo sme sa venovali možnosti automatizácii skladu, ktorá si svoje uplatnenie nachádza predovšetkým u predajcov budujúcich si vlastný sklad. Veľa začínajúcich majiteľov e-shopov ale funguje v trochu inom režime a nákup u dodávateľa realizuje až na základe prijatých objednávok. Ak ste sa aj vy rozhodli, že nechcete mať príliš veľa položiek na sklade a objednávať budete podľa aktuálneho dopytu, mali by ste uvažovať nad tým, ako zvládať nákupy u dodávateľov jednoducho a bez chýb.

Keď už prestane stačiť tabuľka v Exceli

V rámci prevádzkovania e-shopu budete zrejme na začiatku robiť množstvo procesov ručne. Od samotného nákupu tovaru vo veľkoskladoch, cez kompletnú komunikáciu so zákazníkmi a vedenie skladu až po expedovanie objednávok. S pribúdajúcimi objednávkami a rozširovaním ponuky produktov však rýchlo zistíte, že robiť niektoré veci ručne skrátka nie je efektívne. Platí to aj vtedy, keď ponúkate vo svojom e-shope tovar od viacerých dodávateľov a časom vám začnú pribúdať desiatky objednávok denne.

Udržať si poriadok v tom, ktorý tovar kde nakupujete môže byť teda celkom náročné. Predstavte si situáciu, kedy vám príde objednávka, pri ktorej treba na skompletizovanie kúpiť tovar trebárs od troch rôznych dodávateľov. Veľmi skoro prídete na to, že vybavenie takejto objednávky vám nielenže zaberie veľmi veľa času a námahy, ale nemusí priniesť ani dostatočný zisk.

Zo začiatku je veľmi praktickou pomôckou excelovská tabuľka, do ktorej si exportujete zoznam produktov a k nim si spravíte poznámku, kde jednotlivé položky nakupujete. Pomôcť si môžete ale aj priamo v admine vášho e-shopu, ku každému tovaru si môžete dať skrytú poznámku, ktorú uvidíte iba vy. V situácii, kedy máte v ponuke veľa položiek a zákazníci často objednávajú viac rôznych produktov naraz, ani tieto jednoduché riešenia vám nebudú stačiť. Ak sa zároveň chcete vyhnúť rozširovaniu skladu a máte záujem objednávať tovar skôr po menších množstvách, riešením pre vás bude automatická tvorba nákupných zoznamov.

Čo dokáže automatická tvorba nákupných zoznamov?

Automatizácia procesov pri prevádzkovaní e-shopu prináša nielen ich zrýchlenie, ale aj účinne eliminovanie bežných ľudských chýb z nepozornosti. Tejto téme sme sa už v minulosti venovali a teraz sa bližšie pozrieme na to, čo získate vďaka automatizovaniu nákupných zoznamov.

Automatické pridávanie položiek na nákupný zoznam podľa objednávok

Systém automatizácie pritom funguje relatívne jednoducho. V pravidelných intervaloch kontroluje nové objednávky vo vašom e-shope. Keď vám príde nová objednávka, systém ju spracuje a objednané položky rozdelí podľa toho, či ich máte alebo nemáte na sklade. Tie, ktoré skladom nemáte, zaradí systém na nákupný zoznam a priradí ku konkrétnemu dodávateľovi.

Najvýhodnejší nákup a prepojenie so systémom dodávateľa

Produkty v tomto zozname si viete ľahko roztriediť podľa relevantných parametrov a celé nákupy u distribútorov si omnoho rýchlejšie a efektívnejšie plánovať podľa aktuálnych objednávok. Nestane sa vám teda, že by ste niečo zabudli objednať. Okrem toho, systém dokáže sledovať aj ceny u jednotlivých distribútorov a upozorní vás, u ktorého dodávateľa môžete daný tovar kúpiť najvýhodnejšie. V prípade, ak je dodávateľský systém kompatibilný, môžete ušetriť ešte viac času vďaka možnosti automatického pridania produktov do nákupných košíkov priamo v rozhraní u dodávateľa. Takto dokážete reál

Prepojenie so skladovým systémom

Automatizácia tvorby nákupných zoznamov by bola iba polovičným riešením, ak by ju nebolo možné prepojiť so skladovým systémom a čítačkami čiarových kódov. Po prijatí tovaru od dodávateľa je tak naskladnenie a následné priradenie ku konkrétnym objednávkam naozaj otázkou iba pár kliknutí. Celou automatizáciou si ušetríte aj desiatky hodín práce mesačne. 

Na záver ešte jedna rada. Aby ste posúdili, či sa vám táto forma automatizácie oplatí, vezmite do úvahy, koľko času vám trvá objednávanie tovaru u distribútorov, ako často dochádza k chybám a tiež, či nedochádza k zbytočnému zdržovaniu vybavovania objednávok.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov