Výkonný dodávateľský reťazec a dokonalá logistika. Prozákaznícky prístup a automatizovaný systém systém predaja. Vstúpte aj vy do najznámejšej obchodnej platformy a začnite predávať na Amazone. Prezradíme vám, ako na to.
Amazon je svetoznáme trhovisko tých najlepších e-shopov. Pre drvivú väčšinu obyvateľov západnej Európy je pri ich online nákupoch Amazon voľbou číslo jedna. Pýtate sa, prečo predávať na Amazone, keď máte vlastný e-shop? Ak už máte československý trh pod palcom, je najlepší čas vydať sa do ďalších zemepisných šírok. Oslovte so svojimi produktmi zákazníkov vo Švédsku, Francúzsku, Veľkej Británii či Nemecku. Amazon vám pomôže.
Pred tým, ako sa vrhnete na registráciu vášho e-shopu na Amazone, zamyslite sa, či je táto obchodná platforma vôbec vhodná pre váš biznis. V prvom rade na Amazone preskúmajte vašu konkurenciu. Zistite si, kto je vo vašom odvetví veľkým hráčom a inšpirujte sa ich predajnou stratégiou. Všímajte si cenotvorbu, spôsob predaja zákaznícke hodnotenie vašich konkurentov. Práve to vám napovie o tom, ako si na trhu stoja.
Po zmapovaní trhu sa vrhnite na tvorbu obchodného plánu. Stanovte si ciele, pripravte si finančný plán, rozpočet a nezabudnite na marketingovú stratégiu. Ak vám obchodný plán dáva zmysel a vaša konkurencia vás do predaja dostatočne motivovala, tak vám už nič nestojí v ceste, aby ste svoje produkty ukázali celému svetu.
Individuálny predajca – ak na Amazone iba začínate a iba sa opatrne rozhliadate, je tento typ účtu na začiatok najideálnejší. Obsahuje základné funkcie a pri náraste vašich tržieb môžete jednoducho prejsť na profesionálneho predajcu. Za tento typ účtu, vám nebude účtovaný žiadny poplatok. Platiť budete, ale za každý produkt, ktorý predáte, a to čiastkou 1 dolár.
Profesionálny predajca – chcete predávať viac ako 40 položiek mesačne a ponúkať zákazníkom rôzne zľavy a promo akcie? Alebo predávať vo všetkých kategóriách? tieto a ďalšie výhody ponúka účet profesionálny predajca. Členský poplatok 39,99 dolárov, s ktorým získate viac praktických funkcií.
K vášmu účtu si môžete pridať ešte veľmi praktickú funkciu, tzv FBA – Fulfillment by Amazon, čo znamená, že Amazon bude pracovať za vás a pre vás. Ponúkne vám svoje sklady, postará sa o objednávky, logistiku, vratky či zákaznícky servis. V praxi to funguje tak, že váš tovar doručíte do skladu, ktorého adresu vám pošle Amazon a máte hotovo. Balenie, logistika a riešenie problémov je v rukách Amazonu. Dokonca za vás vyrieši aj pre mnohých nepríjemné formality ako clá a dane.
Ako sa ale nestratiť v spleti miliónov produktov a konkurovať skúseným predajcom? Vaše portfólio produktov musí byť v tip-top stave. Pridajte k vašim produktom profesionálne fotografie – k popisu produktu je možné pridať až sedem obrázkov. Fotografie priraďte k produktu tak, aby ste poukázali na všetky jeho vlastnosti.
Fotografie idú ruka v ruke s kvalitným popisom produktov. Venujte im dostatočnú pozornosť, zamerajte sa na to, aby boli informácie o produktoch, čo najpodrobnejšie – inšpirovať sa môžete aj u vašej konkurencie. Nezabudnite na kľúčové slová, ktoré hrajú hlavnú úlohu pri správnej kategorizácii, preto ich používajte aj v názvoch produktov.
Pred samotným predajom musíte splniť ešte pár formálnych náležitostí. Overenie vášho účtu bude vyžadovať doloženie firemných údajov a údajov o vašich produktoch, či faktúry o kúpach. Pre predaj na Amazone budete potrebovať zaistiť pre svoje produkty čiarové EAN kódy.
Jednou z vecí, ktorá rozhoduje o úspechu na Amazone je zákaznícka skúsenosť. Na začiatok teda budete potrebovať nazbierať priaznivé recenzie, aby ste pôsobili ako dôveryhodný predajca. Ďalším dôležitým bodom je zákaznícky servis, ktorý musí byť stopercentný. Zákazníkom odpovedajte čo najrýchlejšie, maximálne do 24 hodín. V opačnom prípade prudko poklesne vaše hodnotenie, čo ovplyvní vašu pozíciu vo vyhľadávačoch a nakoniec spôsobí až pokles predajov. Amazon je skrátka extrémne prozákaznícky a to isté očakáva aj od svojich predajcov. Ak teda v tomto odvetví ťaháte za kratší koniec a nemáte v pláne do zákazníckej podpory investovať, odporúčame vám zvoliť FBA model, ktorý sme spomínali v úvode. Vďaka nemu budete mať voľné ruky a zákaznícku podporu za vás vyrieši samotný Amazon.
Zdajú sa vám prvé kroky na globálnom trhovisku zložité a časovo náročné? Pomôžeme vám. Pripravili sme pre vás doplnok Amazon Expando, ktorý funguje vo veľkej miere na automatickej báze. Čo všetko dokáže?
V prvom rade získate priame prepojenie na Amazon. Vaše produkty budú prepojené s Expando App, čím zabezpečia správnu synchronizáciu skladov a cien. Zároveň budete môcť potvrdzovať objednávky, či pozastavovať produkty. Dôležité informácie budú pre vás dostupné vždy včas, vrátane upozornení na objednávku a navyše získate aj obsiahly reporting. Odpadnú vám aj starosti so zdĺhavým listingom. Expando App vaše produkty automaticky dohľadá a automaticky zobrazí na Amazone. Akonáhle bude zistená prítomnosť zhody pomocou EANu či UPC, váš produkt bude zalistovaný. Nemusíte nič nastavovať, všetko prebehne automaticky.
Suma sumárom – Expando App za vás vyrieši samé nudné nevyhnutnosti. Vy sa budete môcť naplno sústrediť na správne vybavenie objednávok a doplnok bude mať na starosti to, aby zvyšok fungoval ako hodinky. Súčasťou aplikácie je navyše aj praktický pomocník s kopou návodov a tipov, ako z Amazonu vyťažiť maximum. Aplikácia aj doplnok sa neustále rozširujú o nové funkcie, ktoré zjednodušujú prácu s Amazonom a pomáhajú zvyšovať vaše obraty a zisky.
Ak je váš e-shop v našich končinách kvalitne rozbehnutý a dobre fungujúci, tak sa nebojte myslieť globálnejšie. Choďte s kožou na západný trh a vyskúšajte, ako vaše produkty budú vnímať noví zákazníci na nových trhoch. A nezabúdajte na referencie – ak predávate kvalitný či originálny produkt, budete možno samy prekvapený, že preraziť vo svete nemusí byť až také zložité.
Napísať komentár