Technické náležitosti článku: 3 tipy, na čo nezabudnúť

Našli ste ideálnu tému, vybrali vhodné kľúčové slová a napísali článok na váš blog. Gratulujeme! Aj napriek tomu ešte nemáte vyhrané. Na to, aby ste sa so svojim článkom umiestňovali na prvých priečkach vo výsledkoch vyhľadávania, je však nutné myslieť aj na niekoľko technických záležitostí.

Na čo si dať pozor pri tvorbe článku, aby sa umiestňoval na prvých priečkach vo vyhľadávaní? Prečítajte si, na aké technické náležitosti by ste nemali zabudnúť.

Titulok článku

Nájdete ho pod značkou <title>. Môžeme ho chápať ako názov zobrazenej URL. Uvidíte ho na hornej lište v prehliadači, pri zdieľaní na sociálnych sieťach, ale predovšetkým ako titulok vo výsledkoch vyhľadávania. V organickom vyhľadávaní je to prvý kontakt potenciálneho zákazníka s vašou stránkou.

Ako napísať správny titulok?

Myslite na to, že správny titulok by mal mať dĺžku 50 až 60 znakov, inak sa nemusí zobraziť v kompletnej dĺžke. Značka titulku sa vkladá do hlavičky a vyzerá takto:

<title>Titulok stránky</title>

Pri jeho tvorbe vychádzajte z analýzy kľúčových slov a častých vyhľadávacích dotazov. Vyhnite sa však ich nadužívaniu, ktoré môže spôsobiť menšiu dôveryhodnosť, prípadne aj penalizáciu zo strany Googlu. Snažte sa preto pre každý titulok vybrať jedno relevantné a originálne kľúčové slovo. Dávajte si však pozor na to, aby kľúčové slová vždy súviseli so zameraním článku.

Obr. 1: Pri tvorbe nadpisu sa zamyslite nad tým, čo by mohlo čitateľa zaujať. Do titulku je dobré zakomponovať číslo, alebo napríklad otázku.

Správny titulok by mal zodpovedať úmyslu toho, kto danú tému vyhľadáva. Preto sa vždy snažte prísť na otázku, ktorú si zákazník kladie. Nemali by ste zabúdať ani na brand awareness a vždy do titulku zahrnúť názov webu, na ktorom je blogový článok zverejnený. Ako oddeľovač sa obvykle používa zvislá čiara |.

<title>Naučte sa, ako napísať pútavý článok | vašastránka.sk </title>

Meta Description

Meta Description je atribút, ktorý sa vo výsledkoch vyhľadávania zobrazuje ako krátky popis stránky. V prvom rade si treba uvedomiť, že sám o sebe nemá vplyv na umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania. Čo však vplyv na umiestnenie má, je miera prekliknutia daného odkazu, na ktorom môže mať Meta Description veľkú zásluhu.

Vyhľadávač Google zobrazuje Meta Description s dĺžkou 155 až 160 znakov, v mobilnej verzii je to približne 120 znakov. Dlhšie popisy bývajú vo výsledkoch vyhľadávania často skrátené.

Pri tvorbe popisu je dobré používať kľúčové slová – vyhľadávané slová sa zvýraznia a dávajú výsledku väčšiu relevanciu. Nikdy by však nemal byť kľúčovými slovami doslova vytapetovaný. Mal by vyznievať prirodzene, presvedčivo a hovoriť o obsahu, ktorý sa na stránke nachádza. Pre každú stránku vytvárajte unikátny Meta Description.

Rovnako ako titulok sa vkladá do hlavičky stránky v tejto forme:

<meta name=“description“ content=“Toto je meta description, ktorý presvedčivou a nenásilnou formou láka na obsah stránky“>

Pri väčších stránkach odporúčame investovať čas do tvorby unikátnych popiskov len pre tie najdôležitejšie URL s často vyhľadávanými kľúčovými slovami. Často sa totiž stáva, že vyhľadávače generujú prostredníctvom algoritmov vlastný opis.

Nadpisy H1, H2, H3…

Nadpisy slúžia v prvom rade na orientáciu užívateľov na danej stránke. Z technického hľadiska sa podľa úrovne vkladajú do značiek <h1>, <h2>, <h3>, kde <h1> znamená najdôležitejší nadpis prvej úrovne.

Nadpis H1 by mal byť krátkym stručným zhrnutím obsahu celej stránky. Mal by obsahovať kľúčové slovo a nemal by byť rovnaký ako titulok stránky. Často býva formovaný aj ako otázka. Je dokázané, že čitateľov priláka to, keď sú v nadpise použité čísla – napríklad „3 tipy, ako…“, „7 dôvodov, prečo…“ a podobne.

Obr. 2: Pri tvorbe článku nezabudnite na nadpisy a podnadpisy, ktoré urobia článok prehľadnejším.

Hoci nie sú v súčasnosti nadpisy takým dôležitým faktorom pri hodnotení stránky ako v minulosti, ich správne použitie robí článok čitateľnejším a pre užívateľov prehľadnejším.

Prečo by ste mali riešiť aj SEO

Pokiaľ chcete web vypilovať do najmenších detailov, je dobré tvoriť obsah na základe SEO – Search Engine Optimization. Pokiaľ budete úspešní, pomôže vám SEO, aby sa váš web umiestňoval na horných priečkach vo vyhľadávaní na Googli alebo Zozname.

Medzi činnosti, ktoré do oblasti SEO patria, patrí napríklad linkbuilding, obsahová stratégia alebo analýza kľúčových slov (články v Shoptet Univerzite na tieto témy už máme). Vďaka nej zistíte, ktoré slová vaši zákazníci hľadajú, a či ich na vašom webe nachádzajú. Váš web bude následne pre návštevníkov relevantný a budú sa naň tiež radi vracať.

V prípade, že si nie ste istí, ako na ňu, obráťte sa na SEO špecialistu, ktorý s vami konzultuje, ako s kľúčovými slovami na e-shope pracovať.

Potrebujete poradiť?

Zaujíma vás, aké ďalšie náležitosti by mal mať blogový článok, čomu je potrebné venovať pozornosť a ako blog správne optimalizovať? Pozrite do Shoptet Nápovedi.

Zdroj fotografií: Depositphotos.com, In creative

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov