Hodnotenia produktov: nechajte vyniknúť skúsenosti vašich zákazníkov

Urobiť nákupné rozhodnutie nemusí byť v záplave rôznych produktov práve jednoduché. Veľmi silným argumentom sú však hodnotenia produktov písané priamo zákazníkmi. Zistite, prečo má takéto hodnotenie význam a ako ho môžete využiť aj vo vašom e-shope.

Prečo dokážu hodnotenia zákazníkov tak dobre presvedčiť?

Ak chcete s e-shopom naozaj uspieť, nestačia vám iba nižšie ceny ako má konkurencia. Zákazníci sú aj pri nakupovaní na internete stále náročnejší a očakávajú omnoho viac ako len priaznivú cenu. Stále väčší význam majú produktové popisy, príklady praktického využitia produktu či lákavé produktové fotografie eventuálne podporené aj vhodným video obsahom. Dôležitým predajným argumentom, ktorému je prikladaný stále väčší význam, sú hodnotenia produktov. Nie však hocijaké, ale od zákazníkov, ktorí si daný produkt aj naozaj kúpili.

Pri nákupnom procese vstupuje do hry viacero faktorov, platí navyše, že čím drahší produkt zákazníci kupujú, tým viac času venujú jeho výberu, porovnávaniu rôznych variantov a tiež čítaniu rôznych zákazníckych hodnotení. V tomto prípade netreba zabúdať ani na „silu davu“. Je to jednoduché, ak vidíte, že pri niektorom produkte je veľa pozitívnych hodnotení, podvedome budete viac naklonený uprednostniť ho aj pri vašom výbere. Rovnako to však platí aj pri negatívnych recenziách, ak pri produkte „svieti“ jedna hviezdička z piatich, zrejme sa poobzeráte po niečom inom.

Hodnotenie produktov v administrácii e-shopu na platforme Shoptet

Dôležitá je správna implementácia

Rovnako ako pri iných doplnkoch a rozšíreniach e-shopu, aj pri produktových hodnoteniach je dôležitá premyslená a správna implementácia. Ak dáte možnosť udeľovať iba hviezdičky, samotné hodnotenia nebudú mať príliš veľkú výpovednú hodnotu a aj preto sa oplatí okrem tohto spôsobu zaviesť aj možnosť slovného hodnotenia. Zákazníci budú môcť krátko zhodnotiť plusy a mínusy produktu a pridať svoj komentár.

Aby ste zákazníka podnietili k slovnému hodnoteniu, môžete mu pripraviť jednoduchú šablónu, do ktorej bude už iba vpisovať. Či umožníte aj hodnotenie bez slovného komentáru, už potom zostáva na vašom posúdení. Pri zavádzaní hodnotenia si tiež rozmyslíte, či umožníte hodnotiť komukoľvek (teda aj tým, ktorí si daný produkt zakúpiť vôbec nemuseli) alebo iba registrovaným používateľom a tým, ktorí si produkt od vás zakúpili.

Ak sa rozhodnete pre druhú možnosť, veľmi je efektívne je, ak zákazníka na takéto hodnotenie vyzvete po objednávke a rovno do e-mailu pridáte prelinkovanie na možnosť hodnotenia produktu. Výzvu na hodnotenie produktu je možné dokonca odosielať aj automaticky, takže takéto riešenie vás nebude oberať o drahocenný čas.

Ako reagovať na negatívne hodnotenia a kedy hodnotenia mazať?

Hoci hodnotenia produktov by ako také mali byť neskreslené a transparentné, neznamená to, že by ste nad nimi nemali mať kontrolu. Oplatí sa to najmä v prípade duplicitných, vulgárnych alebo nezmyselných hodnotení. Je preto vhodné zvážiť možnosť schvaľovania každého jedného hodnotenia, avšak bez toho, aby ste schvaľovanie zneužívali a zámerne nezverejňovali napríklad negatívne hodnotenia. Zmanipulované hodnotenie navyše pozornejší návštevník veľmi ľahko spozná.

Tu sa už dostávame k možnosti reagovať na zákaznícke hodnotenia. Ako administrátor e-shopu by ste si túto možnosť mali vždy ponechať a na negatívne či pozitívne hodnotenia podľa možností aj reagovať. Platí to najmä pri negatívnych hodnoteniach, ku ktorým môžete následne pridať svoju reakciu a vzniknutý problém prípade vysvetliť. Aj v tomto prípade si treba pamätať, že negatívne hodnotenia by ste nemali odstraňovať ale skôr na ne rozumným spôsobom reagovať. Ako sme už vyššie naznačili, odstránenie hodnotenia berte ako krajnú možnosť v prípade duplicitných, zjavne nepravdivých či vulgárnych hodnotení.

Umiestnite hodnotenia priamo k produktu

Ak už viete, akým spôsobom budete zbierať hodnotenia, zostáva už iba doladiť ich umiestnenie pri produktoch. Vo všeobecnosti sa odporúča, aby boli hviezdičky umiestnené pod názvom produktu a textové hodnotenie skôr pod produktovým popisom, prípadne na samostatnej karte „Hodnotenie“. Naopak, neodporúčame zobrazovať hodnotenia formou vyskakovacích okien či rôznych vysúvacích prvkov, ktoré by mohli zakryť iné dôležité časti stránky alebo príliš spomaľovať ich načítavanie. Po implementácii zákazníckeho hodnotenia si zároveň nezabudnite overiť, či niektorý z jeho prvkov nenarúša responzivitu na mobilných zariadeniach.

Už iba doplňme, že hodnotenie produktov je veľmi šikovným spôsobom, ako presvedčiť váhavých nakupujúcich. Svojim zákazníkom zároveň zveríte do rúk spôsob, ako sa môžu vyjadriť a vytvoriť cenný obsah nielen pre vás, ale aj ostatných návštevníkov e-shopu. Reálne a dôveryhodné hodnotenie produktov sa bezpochyby stane tým správnym impulzom pre ďalších nakupujúcich.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov