Nie je zľava ako zľava: Ako s nimi pracovať?

Zľava, akcia, zľavový kupón, darček zadarmo. Magické slová, ktoré upútajú pozornosť vašich zákazníkov a otvoria ich peňaženky. Používate tieto marketingové stratégie aj vy? Zistite, ako vám pomôžu zvýšiť obrat, priviesť nových zákazníkov a udržať súčasných.

Výhody pre zákazníkov majú stovky podôb s rôznym využitím. Dokážu vám zvýšiť konverzný pomer či získať nových zákazníkov. Nie je však zľava ako zľava… Ako sa v nich orientovať a ktoré sú efektívne?

Vyskúšajte silu akcie

Ešte z čias letákových sme zvyknutí na to, že pri slove akcia podvedome spozornieme a začneme rozmýšľať či sa nám za takúto cenu produkt naozaj nehodí, aj keď ho v skutočnosti ani nepotrebujeme.

Vyskúšajte aj vy na vašom e-shope časovo obmedzenú výhodnú ponuku a začnú sa diať divy. Akciovú cenu môžete voliť pri produktoch, ktoré sa vám nahromadili na sklade a potrebujete ich predať. Skvelú službu vám urobí aj pri nových produktoch, pretože ešte viac zaujme pozornosť a vzbudí záujem u vašich zákazníkov. S našim doplnkom Akciová cena produktov budete mať vaše akcie plne pod kontrolou. Ako funguje?

S doplnkom „Akciová cena produktov“ získate červenú ikonu akcia, ktorá pritiahne pozornosť vašich zákazníkov. Všetko prebieha automaticky, pri produktoch si dokážete samy nastaviť výšku zľavy, dĺžku jej trvania a spôsob zobrazenia. Pri zlacnenom produkte budú zákazníci vidieť jeho cenu pred zľavou, koľko ušetria a samozrejme skutočnú akciovú cenu. Akciový tovar môžete navyše umiestniť priamo na home page vášho e-shopu, aby zákazníkom udrel do očí ako prvý. Po skončení trvania akcie sa doplnok automaticky vypne.

V prípade, že máte veľa produktov alebo chystáte hromadnú zľavovú akciu, tak si asi nedokážete ani predstaviť nastavovať akciové ceny manuálne. Aj v tomto prípade vám dokážeme podať pomocnú ruku s doplnkom „Automatizácia akciových cien“. Doplnok vám umožní nastaviť akciovú cenu produktov podľa vašich predvolených pravidiel (kategória produktov, cena, skladovosť a pod.) Pracuje v pravidelných intervaloch a okrem priraďovania akcie stráži minimálnu obchodnú prirážku, automaticky zaokrúhľuje či upraví akciu na „baťovu cenu.“ Vyložte si nohy a pozerajte sa, ako sa vám vypredá sklad.

Zľava má veľa podôb

Ako sme spomínali v úvode; nie je zľava ako zľava, rozlišujeme hneď niekoľko druhov, napríklad: vernostné, množstevné a objemové zľavy. Všetky síce spája spoločný menovateľ – navýšenie vašich predajov, každá má ale svoje špecifiká. Ktorá sa bude hodiť vám?

Množstevné zľavy

Ak rozmýšľate nad tým, že svoj e-shop rozšírite o veľkoobchodných zákazníkov vyskúšajte množstevné zľavy. Tento typ zliav cieli na zákazníkov, ktorí sú už pevne rozhodnutí o tom, že potrebujú nakúpiť vyšší počet produktov, otázkou ale zostáva koľko. Správne zvolená množtevná zľava by mala byť výhodná pre obe strany. Vy ako obchodník síce budete predávať za nižšiu cenu, čo si ale vykompenzujete predaným množstvom a zákazník získa svoj tovar výhodnejšie.

Náš doplnok Množstevné zľavy vám pomôže s nastavením. Podmienky zľavy zadáte v administrácii, a následne sa automaticky vypočítajú zvýhodnené ceny. Nemusíte sa ani obmedzovať na jednu zľavu pre všetkých nakupujúcich. Dokážete si určiť si rôznu výšku zliav pre rôzne zákaznícke skupiny (napríklad jednorazový vs. verný zákazník, priamy spotrebiteľ vs. veľkoobchod atď.). Doplnok sa navyše zobrazuje v košíku a zákazník priamo vidí znižovanie ceny po pridávaní počtu produktov, čo ho samozrejme motivuje k ďalšej kúpe.

Objemové zľavy

Objemové zľavy vám umožnia odmeniť zákazníkov, ktorí sa u vás rozhodli nechať vyššiu časť svojej výplaty. Zľava je odvodená od výšky čiastky, akú u vás zákazník utratí, pričom vôbec nezáleží na tom za aký tovar. Zaujímavými zľavami podľa výšky objednávky môžete nielen prilákať, ale aj udržať veľkoobchodných či maloobchodných rentabilných zákazníkov a motivovať ich k tomu, aby si produkt zakúpili práve vo vašom e-shope.

Dajte ale pozor na to, aby ste výšku zliav nemali rovnakú pre všetkých zákazníkov. Na to, aby ste neboli stratoví, potrebujete rozlíšiť dve zákaznícke skupiny: priamych spotrebiteľov a veľkooobchodných partnerov. S tým vám dokáže pomôcť náš doplnok Objemové zľavy. Samy môžeterozhodovať o tom, od akej výšky zľavu poskytnete – podmienku jednoducho nastavíte v administrácii a už sa ďalej o nič nestaráte. Systém všetky zľavy, vrátane konečných cien, počíta sám. Zároveň máte o všetkých zľavách vždy prehľad a okamžite viete, čo svojim zákazníkom ponúkate.

Vernostné zľavy

Čo je to najcennejšie, čo môžete ako e-shop získať? Verných zákazníkov. Vážte si ich a pravidelne im dávajte najavo, ako vám na nich záleží. Pripravte pre verných zákazníkov systém zliav, vďaka ktorému budú na vašom e-shope výhodnejšie nakupovať. S našim doplnkom Vernostné zľavy sa môžete s výhodnými nákupmi trochu pohrať. Dokážete totiž pre rôzne skupiny svojich zákazníkov nastaviť odlišné úrovne zliav. Výšku zľavy pritom určujte podľa toho, koľko u vás zákazník nakúpil – čim viac utráca, tým vyššia bude zľava. Vďaka tomu navýšite počet opakovaných nákupov a čo je ešte dôležitejšie, posilníte váš vzťah so zákazníkom.

Čo je zadarmo, to sa počíta

Ak je váš e-shop na trhu nový alebo potrebujete získať viac zákazníkov vyskúšajte zákazníkom pripraviť prekvapenie v podobe darčeka zadarmo. Aby ste neprerobili, môže ísť o produkt, ktorý máte dlho na sklade alebo milú drobnosť reklamného charakteru. Vtipným, užitočným alebo zaujímavým darčekom podporíte svoj brand a zákazníkovi sa tak silnejšie vryjete do pamäti.

A navyše, práve darček zadarmo môže byť tou finálnou motiváciou, ktorá u zákazníka zafunguje a rozhodne sa peniaze minúť práve u vás. Preto je dôležite, aby o tom, že od vás dostane niečo navyše vedel už pri zahájení nákupu – nenechávajte to zákazníka zistiť až v nákupnom košíku. Informáciu o darčekoch zadarmo preto umiestnite na banner, či do hornej lišty webu alebo k produktom pridajte ikonu darčeka. Pomôže vám s tým náš doplnok Darčeky k objednávke.

Doplnok má jednoduché ovládanie a prinesie vám za málo peňazí veľa muziky. Pretože, čo je viac ako spokojný zákazník? A navyše, správy o tom, že je niečo zadarmo sa šíria rýchlo, pohrnú sa k vám preto aj noví klienti, ktorí možno doteraz váš e-shop ešte nenavštívili.

Ďalším vysoko motivačným nástrojom k nákupu je doprava zadarmo. Eliminuje jednu z najväčších nevýhod nakupovania cez internet a zároveň motivuje vašich zákazníkov k vyššej útrate. Pri nákupe im preto pripomínajte, koľko ešte musia nakúpiť do dopravy zadarmo. S našim doplnkom Doprava zadarmo budete mať na výber štyri prednastavené pozície – nad hlavičkou, v stĺpci nad menu, v stĺpci pod menu a nad pätičkou. V nastaveniach sa okrem pozície môžete pohrať s farbou a znením textu či formou pozadia. Dopravu zadarmo ponúkajte vždy aspoň u minimálnej hodnoty objednávky alebo zvoľte špecifickú kategóriu produktov.


Na čo si dať pri zľavových akciách pozor?

Zľavy, akcie a darčeky zadarmo sú síce dobré nástroje ale zlí páni. Čo to znamená? Ak za sebou nemáte tím analytikov, ktorí majú na starosti nastavovanie cien či dokonca samotné zľavové stratégie, môžete poskytovaním zliav veľmi rýchlo prerobiť alebo dokonca narušiť reputáciu vášho e-shopu. Ako sa tomu vyvarovať?

Pri poskytovaní výhodných ponúk sa vždy pohybujete po tenkom ľade. Buďte preto opatrný a pri každej zľavovej akcii si určite jej cieľ – čo vám má priniesť a aký je dôvod prečo ju robíte. Následne vypočítajte výšku zľavy a pravidelne vyhodnocujte jej účinok. Majte pod dohľadom analýzy zo zľavových nákupov či vám neprinášajú len “lovcov zliav“, ktorí u vás viac nenakúpia a rozhodne sa vám do nich neoplatí invesstovať.

S vidinou rýchleho nárastu predajov sa vám môže používanie zliav a akcií zdať lákavé, s ich frekvenciou to ale nepreháňajte. Mohlo by sa vám ľahko stať, že si zákazník na výhodné ponuky rýchlo zvykne a stratí záujem o nákup za bežné ceny. Bude čakať na to, až kým mu v newsletteri nepristane nejaká akcia a dovtedy nenakúpi.

V našom článku ste sa samy presvedčili, že existuje veľa rôznych typov zľavových ponúk, pokojne ich postupne otestujte všetky. Jedine tak zistíte, ktorá metóda je pre váš biznis tá pravá

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov