Základy práce s Google Analytics: čo vám tento nástroj neprezradí, diagnostické správy a prepojenie s Google Ads – 4. diel

Google Analytics je komplexným analytickým nástrojom, ktorý vám pri správnom nastavení a používaní poskytne veľmi cenné údaje o návštevníkoch vášho e-shopu. Zameriame sa na to, čo znamenajú hodnoty not provided a not set, ako využívať diagnostické správy a ako tento nástroj prepojiť s Google Ads.

Pokročilá webová analytika je v prípade prevádzky e-shopu jedným zo základných predpokladov úspechu. Aby ste svoj e-shop mohli ďalej rozvíjať, potrebujete vedieť, akým spôsobom vaši návštevníci s e-shopom interagujú, čo na ňom hľadajú a prečo najčastejšie odchádzaj bez toho, aby dokončili objednávku. Tieto ale aj mnohé ďalšie údaje vám prezradí analytický nástroj Google Analytics, avšak iba za predpokladu, že je správne nakonfigurovaný.

Kým v predchádzajúcej časti nášho mini-seriálu o Google Analytics sme sa zamerali na funkcie spresňujúce štatistiky a sledovaniu konverzií či publika, štvrtú časť venujeme hodnote (not set), diagnostickým správam a prepojeniu s Google Ads. Zameriame sa teda predovšetkým na to, ako zabezpečiť používanie tohto nástroja bez chýb, čo vás opäť dovedie o kúsok bližšie k presnejšej interpretácii získaných údajov.

Hodnoty not provided a not set v štatistikách Google Analytics

Ak už Google Analytics používate, zrejme ste sa s hodnotami not provided a not set vo svojich štatistikách už stretli. Oplatí sa vedieť, aký je ich význam a prečo sa vôbec vyskytujú.

Not provided v Google Analytics

Hodnota not provided (v preklade: neposkytnuté) sa objavuje v prehľadoch kľúčových slov z organického vyhľadávania. Zjednodušené povedané, namiesto not provided by ste mali vidieť to kľúčové slovo, ktoré návštevník zadal do vyhľadávania Google a následne sa preklikol do vášho e-shopu. V tomto prípade sa oplatí poznamenať, že chyba nie je na vašej strane, Google zámerne tieto kľúčové slová nezobrazuje.

Univerzálne riešenie, ako tieto kľúčové slová v Google Analytics „odkryť“ neexistuje. Pomôcť si však môžete využitím služby Google Search Console, v ktorej môžete sledovať, na aké kľúčové slová sa váš e-shop umiestňuje vo vyhľadávaní. Pomôcť si tiež môžete inými službami, ako napríklad Ahrefs, prípadne môžete priamo v Google Analytics sledovať vstupné stránky a z nich vydedukovať, ako sa vášmu e-shopu darí pri určitých kľúčových slovách.

Not set v Google Analytics

Hodnota not set (v preklade: nenastavené) sa týka spravidla nesprávne nastaveného značkovania v PPC reklamných systémoch. Naraziť na túto hodnotu ale môžete aj vtedy, ak Google Analytics nedokáže získať informácie o vybranej dimenzii. Dôvody, prečo sa vám hodnota not set v štatistikách zobrazuje teda môžu byť rôzne a závisia od toho, ktorý prehľad aktuálne používate. Nie vždy však nutne musí ísť o chybu. Napríklad v prípade, ak si pri priamej návštevnosti otvoríte prehľad kľúčových slov, uvidíte hodnotu not set, keďže Google Analytics pri priamej návštevnosti ani nemá možnosť zistiť konkrétne kľúčové slová.

Ak sa vám teda hodnota not set v štatistikách zobrazuje, je dôležité posúdiť, v akom prehľade a z akého dôvodu k tomu dochádza, a podľa toho prijať konkrétne opatrenia. Medzi ne patrí napríklad manuálne označovanie kampaní, alebo oprava nastavení UTM parametrov.

Diagnostické správy v Google Analytics

Aby vám Google Analytics prinášal presné údaje zodpovedajúce realite, je dôležitá jeho správna implementácia. Ak využívate e-shop na prenájom od Shoptetu, je prepojenie na Google Analytics veľmi jednoduché, intuitívne a nemali by sa pri ňom vyskytovať žiadne problémy. Napriek tomu je užitočné vedieť, že pre každý účet sú k dispozícii tzv. Diagnostické správy.

Diagnostika slúži na to, že hodnotí konfiguráciu vášho Analytics účtu, zbierané údaje ako aj sledovací kód a následne vás automaticky upozorní na prípadné nedostatky. Používanie diagnostických správ je veľmi jednoduché, nájdete ich v základom zobrazení vo vrchnej časti pod symbolom zvončeka. Pri ňom sa zobrazuje číslo znázorňujúce, koľko správ je pre vás pripravených. Na tomto mieste pritom nájdete nielen upozornenia na prípadné nedostatky, ale aj námety na zefektívnenie využívania služby Google Analytics.

Prepojenie Google Analytics s Google Ads

Ak využívate Google Ads je veľmi užitočné túto službu prepojíte s nástrojom Google Analytics. Týmto spôsobom dosiahnete zdieľanie dát medzi oboma službami. V praxi to teda znamená, že budete môcť jednoduchšie posúdiť či určitá reklamná kampaň funguje efektívne, teda či prináša dostatok konverzií vzhľadom na vynaložené náklady.

Prepojenie vám nielenže umožní ľahšie posudzovanie zozbieraných dát (keďže ich budete mať pekne pohromade), ale týmto spôsobom si môžete vytvárať aj remarketingové zoznamy. Tie následne využijete na opätovné oslovenie ľudí, ktorí si napríklad nechali tovar v košíku a objednávku nedokončili. Prepojenie s Google Ads je veľmi užitočné aj vtedy, ak chcete získať komplexnejšie údaje v prehľadoch viackanálových lievikov v Google Analytics.

Prepojiť si účty môžete dvojakým spôsobom, a to buď cez nastavenia Google Ads, alebo priamo v Google Analytics. V druhom prípade stačí prejsť do časti Správca (označenej ozubeným kolieskom) a v stĺpci služba zvoliť možnosť „Prepojenie Google Ads“.

Štvrtý diel seriálu o Google Analytics máme za sebou a my dúfame, že všetky diagnostické správy máte prečítané, účty vzájomne prepojené a máte tak k dispozícii čo najpresnejšie štatistiky, ktoré vám pomôžu na ceste za budovaním úspešného e-shopu.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov