Určite ste sa už stretli s pop up – tzv. vyskakovacími oknami, ktorých obsahom mohli byť rôzne výzvy či informácie. Pop up okná sú relatívne bežnou súčasťou rôznych webových stránok od malých blogov až po veľké e-shopy. Pozreli sme sa možnosti, ako ich využiť a kedy je ich nasadenie skôr kontraproduktívne.
Pop up okná nie sú žiadnou novinkou a medzi mnohými používateľmi internetu nemajú práve najlepšiu povesť najmä z toho dôvodu, že môžu byť celkom otravné. Na druhej strane, bola by ich škoda úplne zavrhnúť, pretože správne navrhnuté pop up okno vám môže znížiť bounce rate, zvýšiť konverzný pomer, prípadne vhodne informovať návštevníka vášho e-shopu o prebiehajúcej akcii. Nevynecháme tiež časté chyby, ktoré sú príčinou toho, že pop up okno návštevníka akurát tak otravuje.
Vyskakovacie okná sú pre majiteľov e-shopov veľmi užitočným nástrojom. Platí to ale iba vtedy, ak viete, čo nimi chcete dosiahnuť a celé ich nasadenie aj do detailov premyslíte. Možností, za akým účelom využiť v e-shope vyskakovacie okná je veľa, my sme sa zamerali na 5 najčastejších.
Vyskakovacie okná sú jedným zo spôsobov, ako udržať návštevníkov vo svojom e-shope dlhšie. Pop up okno môžete nastaviť tak, aby sa zobrazilo tesne pred tým, ako návštevník klikne na tlačidlo späť, prípadne zavrie okno prehliadača.
Pri vhodnom nastavení sú pop up okná výborným nástrojom na podporu predaja. V rámci pop up okna môžete prilákať návštevníka zaujímavou grafikou a odkazom do zvláštnej kategórie vytvorenej napríklad pre produkty v zľave.
Vyskakovacie okno môže návštevníkovi ponúknuť zľavu alebo dopravu zdarma v prípade, že napríklad dokončí objednávku do určitého času. Dodatočná zľava môže v nákupnej fáze zákazníka pôsobiť doslova ako magnet. Zapojiť ale môžete aj svoju kreativitu a využiť to, že ľudia majú radi rôzne hry. Vyskakovacie okno môže obsahovať napríklad koleso šťastia, na ktorom si návštevník „vytočí“ výšku svojej zľavy.
Ak chcete návštevníkom oznámiť niečo naozaj dôležité, na tento účel môžete využiť pop up okno, vďaka ktorému informáciu určite neprehliadnu. Vyskakovacie okná sú zvlášť užitočné pri prevádzkových obmedzeniach, poprípade vtedy, ak idete na dovolenku a objednávky budete vybavovať s oneskorením.
Vyskakovacie okná sa veľmi často používajú aj na rozšírenie e-mailovej databázy pre odosielanie e-mail newsletterov. Za poskytnutie e-mailovej adresy pritom môžete návštevníkovi ponúknuť aj malú odmenu v podobe zľavy na ďalší nákup alebo e-book s praktickými informáciami týkajúcimi sa vášho segmentu.
Vyššie uvedené možnosti využitia predstavujú výhodu v prvom rade pre vás ako obchodníka. Nemali by ste ale zabúdať na to, že v prvom rade by mali byť užitočné pre návštevníkov vášho e-shopu. Vždy pri ich nasadzovaní majte na pamäti, že pop up okná majú prinášať relevantné informácie v správny čas a správne definovanej cieľovej skupine.
Ak si chcete byť istí, že vyskakovacie okná vo vašom e-shope nebudú krokom vedľa, definujte si ciele, ktoré nimi chcete dosiahnuť a po určitom čase si vyhodnoťte, aké prinášajú výsledky.
Vyskakovacie okná sú nástrojom, ktorý dokáže byť veľmi efektívny, no vždy budú návštevníci, ktorých budú otravovať. Vhodným nastavením však riziko odradenia návštevníka môžete celkom účinne eliminovať. Pozrime sa teda na vyskakovacie okná z druhej strany – v jednotlivých bodoch sme zhrnuli, ako vyzerá vyskakovacie okno, ktorým zaručene návštevníka nahneváte:
Na záver iba zdôraznime odporúčanie, aby ste nasadené pop up okná podrobili dôkladnému testovaniu, ideálne aj na rôznych zariadeniach (smartfón, tablet, notebook, stolný počítač…) a pristupovali k nim tak, aby prinášali úžitok v prvom rade návštevníkom vášho e-shopu.
Napísať komentár