Vianoce a predvianočné obdobie sú časom, kedy má žatvu väčšina e-shopov. Počet objednávok rastie, tržby stúpajú a obchodníci si mädlia ruky radosťou, ako im všetko krásne šliape. Aj vám by sa podobný scenár páčil? Ak áno, máme pre vás pár tipov.
Začnite svoje vianočné kampane plánovať s predstihom. Naháňať všetko až na poslednú chvíľu niekedy v novembri sa vážne nevypláca. Konkurencia je už iste krok alebo dva pred vami a dá sa predpokladať, že aj ceny samotnej inzercie budú tou dobou vyhnané na maximum. V tomto čase je ťažké naskočiť do už rozbehnutého vlaku.
Dobrým vodidlom v plánovaní vám môže byť trend v predchádzajúcich rokoch, z ktorého sa dá mnohé vyčítať – štart sezóny, aktivita konkurencie, ceny inzercie, vývoj konverzného pomeru, atď. Prispôsobte tomu aj svoju stratégiu.
Ak viete, že v tomto období mávate rezervy v logistike (jednoducho, že nestíhate objednávky vybavovať), počítajte s tým aj pri plánovaní kampaní – napríklad komunikujte dátum pre včasné doručenie do Vianoc v reklamách a inzerciu po tomto dátume utlmte.
Dajte dokopy všetky skvelé výhody nákupu u vás, ako je napríklad možnosť vrátenia nevhodného darčeka do 15. januára, osobný odber až do 24. decembra, darčekové balenie v cene, atď., a tie vypichnite vo svojich reklamách. Týmto oznámením posilnite aj svoje retargetingové kampane a motivujte tak užívateľa k nákupu ešte viac.
Skontrolujte si Google Merchant Centrum a opravte prípadné chyby vo feede. Venujte pozornosť aj vyladeniu samotného dátového zdroja (názvy produktov, obrázky, popisy), čím zvýšite šance na zobrazenie a preklikovosť svojich reklám v Google Nákupoch.
Vedeli ste, že môžete do Merchant Centra nahrať svoje logo, ktoré sa bude zobrazovať v reklamách v Google Nákupoch?
Tým, ako sa Vianoce budú blížiť, bude sa aj skracovať doba, počas ktorej sa zákazník rozhoduje pre nákup. Je preto dobré premyslieť, na aké dlhé publiká má ešte zmysel zacieliť a kedy už sa to prestáva vyplácať.
Predvianočnému zhonu je dobré prispôsobiť aj komunikáciu v reklamách, kde vypichnite včasné doručenie pod stromček, možnosť vrátenia nevhodného darčeka ap. Po Vianociach potom nezabudnite tieto reklamy vypnúť a nahradiť ich novými. :)
S blížiacimi sa Vianocami postupne rastie konverzný pomer v e-shopoch, čoho využije veľká časť inzerentov a zvýši svoje ponuky, aby získali čo najvyšší podiel zobrazení svojich reklám. Nezaspite na vavrínoch a sledujte podiel zobrazení aj u svojich kampaní, aby ste predišli prípadnému zníženiu ich výkonu.
To, ako si stojí konkurencia oproti vám a v koľkých % sa vaše reklamy prekrývajú, môžete sledovať v reporte Auction Insights v Google Ads. Pre reporting môžete využiť aj jednoduchý script od Daniela Gilberta, ktorý vám dáta spracuje do prehľadných tabuliek v Google Sheets.
V tomto období sa môže výrazne zvýšiť prevádzka kampaní a existujúce denné rozpočty nemusia stačiť. Kampaň je v ten moment limitovaná a nemusí sa zobrazovať po celý deň. Ako ste na tom uvidíte v stĺpci Podiel stratených zobrazení (rozpočet) v Google Ads.
Ak chcete ísť do väčšieho detailu, zapnite si v Google Ads segment čas a rozložte si výkon po hodinách, prípadne k tomu využite Google Analytics.
Majte zapnutú niektorú z automatických bidovacích stratégií (TCPA, tROAS). Počítajte s 2-3 týždňami, kedy sa automat učí, takže ho zapínajte určite s predstihom a pri dostatočnom počte konverzií.
Do svojich kampaní vo vyhľadávaní nezabudnite pridať publiká (iba v rámci Google Ads), pre ktoré postupne upravte cenovú ponuku. Napríklad publiku, ktoré u vás v minulosti nakúpilo, zvýšte ponuku o x %, aby ste sa s reklamou dostali na lepšie pozície.
Do kampaní môžete pridávať remarketingové zoznamy, podobná publiká, publiká so zoznamami zákazníkov alebo tiež publiká so záujmom o kúpu (in-market).
Postrážte si, aké zacielenie máte u publík nastavené. Môžete si ním dosť podstatne ovplyvniť zásah kampane. Čisto pre potreby úpravy cenových ponúk nastavte „pozorovanie“. Pokiaľ chcete zobrazovať reklamu iba vybranému publiku a nikomu inému, zvoľte ,,cielenie“.
Kontrolujte pravidelne Google Merchant Centrum (GMC), či nerastie počet zamietnutých produktov. Prípadné zamietnutie včas riešte, aby ste predišli možnému zablokovaniu konta (najmä ak sa zamietnutie týka porušenia inzertných zásad Googlu).
Standa Jílek pre kontrolu GMC napísal šikovný script, ktorý vám pravidelne posiela report do e-mailu.
Máte nejaké predvianočné zľavy a akcie? Zahrňte ich do rozšírenia o propagáciu v Google Ads! Tu si môžete zadať peňažnú aj percentuálnu zľavu alebo napríklad zľavový kód. Nastavte si obdobie, počas ktorého sa má propagácia u reklamy zobrazovať. To isté môžete využiť aj v prípade Black Friday, Valentína alebo iných sviatkov.
Napísať komentár