E-mailing by mal patriť medzi hlavné piliere marketingovej stratégie každého e-shopu. Je totiž jedným z najvýznamnejších zdrojov tržieb. Dokáže vám prinášať pôsobivé výsledky, dokonca aj počas budovania databázy od nuly.
E-mail je najpoužívanejšia mobilná aplikácia. Je to najpreferovanejší kanál pre komunikáciu so značkami. E-mail neumiera, naopak, je silnejší a stabilnejší ako kedykoľvek predtým.
Pokiaľ ale stále váhate, či sa do neho pustiť, čítajte ďalej a nechajte sa presvedčiť.
E-mail marketing je zasielanie komerčných oznámení prostredníctvom e-mailu ľuďom, ktorí sa o odber týchto oznámení dobrovoľne prihlásili.
Môžete tak súčasných a potenciálnych zákazníkov
Bezkonkurenčná návratnosť investícií (ROI)
Jednoducho, e-mailing je sám o sebe lacný.
Pokiaľ používate e-mailingový nástroj, tak platíte mesačný paušál na základe veľkosti vašej databázy (počtu odoslaných e-mailov). Ďalej investujete čas osoby, ktorá nástroj spravuje. Možno si necháte jednorazovo pripraviť stratégiu na mieru vášmu obchodu.
V celkovom súčte bude táto investícia stále úplne zanedbateľná čiastka oproti tomu, čo zarobí dobre mierená kampaň alebo dobre nastavená dlhodobá automatizácia.)
Napríklad automatizáciu Zľava na prvý nákup môžete mať spustenú od prvého dňa, kedy je spustený váš e-shop.
.
Ukážka štatistík Leadhub:
Zasiahnete správneho človeka v správnej chvíli
Príjemcovia vašich e-mailov vyjadrili v minulosti záujem ich dostať. Ide teda o vyžiadanú komunikáciu. Navyše môžete svojich príjemcov osloviť špecificky v určitej fáze ich nákupného cyklu: pripomenúť im odložený tovar v košíku, popriať im k sviatku/narodeninám, ponúknuť zľavu na ďalší nákup atď.
Zbierate neuveriteľne cenné dáta
Pokiaľ používate e-mailingový nástroj, ktorý je určený vyložene pre e-shopy (napr. Leadhub), tak sa vám otvorí svet nekonečných príležitostí. Môžete doručovať obsah na mieru podľa záujmov, nákupného správania, pohybu na webe, preferencií či aktivít. Môžete príjemcov a zákazníkov osloviť menom a ponúknuť im informácie a tovar, ktorý pre nich bude mať význam. Personalizovaný obsah prináša skvelé výsledky.
E-mailing je silne konverzný kanál
E-mail vyniká v tom, koľko ľudí dokáže priviesť na váš web a v tom, koľko z nich potom nakúpi. Návštevníci, ktorí prídu do vášho e-shopu z e-mailovej kampane, nakupujú dramaticky viac ako návštevníci z reklám na vyhľadávačoch a sociálnych sieťach.
E-mailing je tiež skvele merateľný, dobre sa vyhodnocuje a na základe toho aj iteruje.
ukážka iterácie stratégie (dáta z nástroja Leadhub, obchod s vlasovou kozmetikou):
Pri rozosielke nebola použitá segmentácia a newsletter bol rozoslaný na celú databázu kontaktov. (nízka miera otvorených e-mailov)
Rozosielka bola poslaná oddelene na databázu zákazníkov a odberateľov. Bola cielená iba na odberateľov, ktorí boli aktívni za posledných 9 mesiacov a v posledných 9 dňoch nenakúpili. (dramaticky vyšší openrate).
O zaradení e-mailingu do marketingovej stratégie by ste nemali ani na sekundu pochybovať, pretože vďaka nemu:
Teraz už viete, prečo e-mailing robiť, nabudúce zistíte, ako s e-mailingom začať v 4 jednoduchých krokoch.
Napísať komentár