Práca na e-shope je ako práca na rodinnom dome. Tiež nikdy nekončí. Jednoducho, vždy sa niekde nájde priestor na zlepšenie. A tak si dnes dáme druhú rundu. Poďte sa pozrieť na naše ďalšie odporúčania ohľadom produktových stránok.
V prvých 10 tipoch sme sa rozprávali o názvoch produktov, o produktových fotografiách a aj o rôznych psychologických princípoch, ktoré môžete pri prezentácii svojho tovaru využiť. Dnes na túto tému nadviažeme ďalšou desiatkou tipov. Poďme rovno na to.
Tlačidlo „Do košíka“ je jednou z tých zdanlivých drobností, o ktorých sme hovorili v úvode. Keďže ale kliknutie naň patrí medzi tie akcie v e-shope, ktoré najviac chceme, aby zákazníci urobili (snáď okrem kliknutia na „Potvrdiť objednávku“), môžeme sa trochu pohrať aj s ním. Veľa možností neponúka. Okrem jeho umiestnenia vrátane práce s prázdnym priestorom okolo neho – čo už za vás v rámci Shoptet šablóny vyriešili UX experti – v podstate dve.
Prvou je jeho textácia. V Shoptet systéme je už daná, ale ak vám „Do košíka“ nejde cez srdce, stavte na individuálnu úpravu (ak nemáte vlastného kódera, skúste mrknúť na Shoptet Partnerov).
Tou druhou je jeho farba. Predajné tlačidlo nemusí byť len typicky zelené. Pokojne vyberte inú farbu, dôležité je, aby tlačidlo vyniklo medzi všetkým ostatným. Predajné tlačidlo vyfarbíte v sekcii Editor vzhľadu > Farebnosť šablóny pomocou políčka Konverzná farba. Na akú farbu sa čudlík zmení po nabehnutí myšou, ovplyvníte Konverznou farbou po nabehnutí naň.
Na popise záleží. Kvalitné fotografie a popisy nahrádzajú fyzické prezeranie v kamennej predajni, a preto si na nich musíte dať obzvlášť záležať. Len pre istotu zopakujeme, že popisy od dodávateľa sú síce bez práce, ale neprinesú žiadnu pridanú hodnotu, ktorá by potom hovorila vo váš prospech v konkurenčnom zápolení. Vlastné popisy sú jedným zo základných pilierov úspešného e-shopu. To jednoducho neobídete.
Do krátkeho popisu určite vypichnite to, čo majú zákazníci určite vidieť – bez nutnosti scrollovať stránku. To znamená najdôležitejšie vlastnosti produktu, najzásadnejší prínos pre zákazníkov, aby zistili, prečo si majú vec kúpiť. Pre prehľadnosť môžete pokojne využiť body, tučné písmo, odsadenie riadkov. Krátky popis je miesto, kde musíte zaujať, a tak stále myslite na svoju cieľovú skupinu, nebojte sa do textu dostať emócie, a ak máte nastavený špecifický tone of voice, tu ho určite použite.
V rámci dlhého popisu sa môžete rozpísať. Sem patrí všetko, čo štíhla línia krátkeho popisu nepojala. Máte tu priestor produkt dôkladne popísať, vysvetliť jeho funkcie a parametre – prečo sú optimálne práve takto, na čo sa produkt hodí a prečo. Veľa e-shopov poctivo vypíše všetky parametre, ale už neuvedie, čo to znamená. A tým stráca tú časť zákazníkov, ktorí danú vec kupujú prvýkrát v živote. Premýšľajte o tom, čo zákazník rieši v súvislosti s nákupom produktu. Do podrobného opisu tiež dajte odpovede na otázky, ktoré opakovane zodpovedá vaša zákaznícka podpora. A aby sa to celé dalo čítať, text samozrejme opäť upravte.
Pod fotogalériou produktu nájdete záložky, z ktorých prvá je Podrobný popis, o ktorom sme práve hovorili. Na tých ďalších môžu byť napríklad Parametre, Hodnotenie, Diskusie alebo ďalšie veci úplne podľa vás, napríklad Doprava. Ako si ich nastaviť a čo z toho budete mať?
Pod záložkou Parametre budete mať typicky špecifikáciu produktu ako sú rozmery, farba, výkon a ďalšie popisné hodnoty (samozrejme záleží na vašom sortimente). Zobrazia sa vám tu všetky údaje, ktoré zadáte na stránke produktu v administrácii do Popisných parametrov a Parametrov pre filtrovanie. Uvidíte tu aj hmotnosť, ktorú ste uviedli v Cenníku produktu. Vypíšte do parametrov všetky informácie, ktoré môžu zákazníka zaujímať. Má ich tu pekne zoradené, a tak sa ľahko zorientuje na prvý pohľad. S parametrami si navyše môžete ďalej hrať prostredníctvom Parametrických kategórií a doplnku Pokročilé SEO.
Túto záložku ocenia všetci tí, ktorí napríklad vyberajú darček, ale nevedia si vybrať, ktorý model je najlepší. Tí, ktorí si radi nechajú poradiť a inšpirovať sa skúsenosťami ostatných. Navyše, keď na recenzie zákazníkov v diskusii odpovedáte, čo len vetou „Vďaka za pozitívne hodnotenie. :) „, dávate tak všetkým najavo, že ste solídny e-shop, ktorý sa o svojich zákazníkov vie postarať, a budujete si dobrú povesť. Funkciu si aktivujete cez doplnok Hodnotenie produktov a obchodu (od tarifu Business a vyššie už v cene).
Podobnú funkciu má aj Diskusia, ale je zameraná viac na priame kladenie otázok k produktu. Výhodou pre zákazníkov je to, že môžu mať napríklad podobný dotaz, ktorý už skôr položil niekto iný, ale nemusí e-shop kontaktovať a rovno vidí odpoveď. Aj pre vás to znamená pozitíva, hlavne ušetrenie času. (Ale ak sa vás zákazníci pýtajú stále na to isté, zvážte skôr prepísanie popisu produktu.) Funkciu si môžete aktivovať cez doplnok Diskusia k produktom (od tarifu Profi a vyššie už v cene).
Ak by sa vám páčila iná záložka, ktorá by sa do vášho e-shopu hodila, nie je problém ju tam dodať pomocou individuálnej úpravy. Takto si môžete svoje produktové stránky vylepšiť napríklad záložkou Značka, Doprava a platba, Videá (tá sa dá nahrať aj do Súvisiace YouTube videá v sekcii Súvisiace v admin produkte) alebo čokoľvek iné, čo vám príde vhodné. Ak si na individuálnu úpravu neveríte sami, oslovte niektorého z našich partnerov alebo zadajte hromadný dopyt aj so žiadosťou o kalkuláciu.
Zákazník príde k vám do e-shopu, prezerá si tovar, číta si popis, pozerá na fotky a zistí, že sú príliš malé alebo veľké, že sa mu nepáči farba alebo je niečo príliš guľaté a málo hranaté. Proste si niečo nájde. A už sa chystá odísť, keď si všimne, že mu pod produktom ponúkate ďalšie podobné alternatívy. A napríklad práve medzi nimi už nájde to svoje pravé hranatoguľaté.
Podobné produkty je práve týmito alternatívami. Nastavíte ho v administrácii produktu v sekcii Súvisiace > Podobné produkty. Dobrou správou je, že môžete nastaviť recipročné párovanie, a tak, čo označíte ako alternatívu k určitému produktu, naskočí ako podobný tovar a naopak. Prácu si môžete uľahčiť ešte viac, ak k produktom vo vybranej kategórii necháte automaticky dopĺňať podobné a súvisiace produkty (v administrácii kategórie > Doplnkové nastavenia). Tie sa dopĺňajú náhodne a to až do limitu, ktorý je stanovený v nastavení.
Súvisiace produkty si ošetríte v rovnakej sekcii. Patria sem doplnky pre konkrétny tovar. Inak povedané produkty, ktoré by si mohol k vybranému tovaru zákazník dokúpiť, aby mu lepšie slúžilo. Typicky ďalšie príslušenstvo, zdroje, obaly a puzdra alebo napríklad produkt do sady (rovnaký vzor alebo štýl). Ďalšími miestami, kde sa (okrem detailu tovaru) súvisiace produkty zobrazujú, sú prvý krok objednávky v košíku a ešte pred tým medzikrok nákupu (potvrdenie vloženia do košíka). Tu môžete Súvisiace produkty pekne nakombinovať s funkciou Pre dopravu zadarmo zostáva.
Páčila by sa vám k príklepovej vŕtačke ešte jedna menšia, opaľovacia pištoľ alebo uhlová brúska?
Predávate módu alebo dizajnové veci? Potom sa nemôžete čudovať, že si občas zákazník vo vašom e-shope nedokáže vybrať. :-) Umožnite mu si svoje vyvolené produkty pridávať do obľúbených produktov. Týmto spôsobom sa zákazníkovi bude generovať osobný nákupný zoznam/wish list, ku ktorému sa môže vracať alebo ho aj zdieľať ďalej.
Vďaka doplnku Obľúbené produkty si bude môcť zákazník označovať srdiečkom (alebo štítkom – podľa vášho nastavenia) tovar, ktorý sa mu páči. Robiť to môže priamo z detailu produktu aj z prehľadu produktov napr. v kategóriách. Osrdiečkovaný tovar potom nájde v špeciálnej sekcii Obľúbené, ktorú môžete pridať hore do horizontálneho menu, aby bola na očiach. Výsledný wish list môže zákazník zdieľať napríklad so svojím Ježiškom alebo sa k nemu vracať ako k nákupnému zoznamu.
Ponúkate vo svojom e-shope predmety, ktoré vyrábate alebo upravujete na mieru každému zákazníkovi zvlášť? Potom ste s ním možno riešili detaily objednávky týkajúce sa vzhľadu, rozmerov a ďalších úprav produktu po e-mailoch, po telefóne, po Messengeri, až ste sa v tom niekoľkokrát stratili. Poďte to spríjemniť a hlavne zjednodušiť zákazníkovi aj sebe.
Doplnok Poznámka a príloha k produktu umožní zákazníkovi pripísať informácie, ktoré sú potrebné k jeho spokojnosti ohľadom objednávky a úprave na mieru. Zároveň môže nahrať súbor s nákresom alebo fotkou. Všetko následne uvidíte v prehľade objednávok. Nemusíte sa už tak zákazníka pýtať v samostatnom emaily, ako chce individuálny produkt upraviť, alebo ho zložito smerovať na poznámku k objednávke v treťom kroku košíku.
Sme na konci! Snažili sme sa vám dať tipy, ako k svojmu prospechu zužitkovať väčšinu prvkov na produktových stránkach. Ako s tým naložíte? :-)
Napísať komentár