10 tipov, ako vylepšiť produktové stránky e-shopu

Podpichnite svojich zákazníkov k väčším nákupom. Veľmi vám pomôže kvalitná prezentácia tovaru v e-shope. Prečítajte si náš článok, vďaka ktorému vytuníte svoje produktové stránky tak, že vaša konkurencia zvolá krízovú poradu.

Tentoraz sa kritickým okom pozrieme na stránky, na ktorých prezentujete jednotlivé produkty. Pozrieme sa na to, čo by tam nemalo chýbať a čo naopak môžete bezbolestne vynechať. Ich cieľom je, aby sa zákazník ľahko zorientoval, dostal informácie, ktoré potrebuje, a ideálne rovno plynule prešiel k objednávke.

Prečo si dať záležať na produktových stránkach?

Zákazníka ste na svoj e-shop úspešne dostali, prezerá si váš tovar, pripravili ste mu aj rozumnú cenu, čo viac si môže priať? Stačí kliknúť na tlačidlo Kúpiť a je to, no nie? Vráťte sa z ideálneho sveta do toho, kde to nikdy tak jednoduché nie je. Aj na produktových stránkach sa oplatí veci doťahovať do konca a nenechávať nič náhode. Aby vám zákazník v poslednej chvíli nezmizol, potrebujete zapracovať aj na zdanlivých detailoch alebo na prvý pohľad nedôležitých veciach.

Pokiaľ na svojom eshope občas pracujete, veríme, že niektoré tipy už budete poznať, a dokonca ich  na svojom e-shope máte aplikované. Aj tak si ich ale poďme prejsť. Pre istotu. Možno objavíte práve to posledné, čo vašim produktovkám chýba k dokonalosti.

Názov produktu

Nomen omen. Do pomenovania tovaru šikovne zakomponujte relevantné kľúčové slová, ktoré sa cez názov produktu automaticky premietnu aj do titulku (meta title) a url adresy. Stačí jedno dve, na ďalšie budete mať priestor na iných miestach ako je popisok alebo meta tagy.

1. Stručne, jasne, SEOvo

Čo myslíte, ktorý názov sa bude vašim zákazníkom (a pravdepodobne i botom) viac páčiť? Z ktorého im bude hneď jasné, o čo ide? HP Exec 15.6 Midnight Backpack 1KM16AA alebo HP Exec Čierny pánsky batoh na notebook 15,6 „? Ak chcete byť úspešní, vždy myslite aj na tých zákazníkov, ktorí váš sortiment nepoznajú tak dobre ako vy. Okrem optimalizácie pre vyhľadávače sa sústreďte aj na zrozumiteľnosť názvu. Už z pomenovania produktov by malo byť jasné napríklad to, čím presne sa odlišujú od ostatných, ​​napríklad podobného tovaru (parameter, veľkosť ap.). Ale zároveň skúste názov produktu nezahltiť a neudávajte vlastností priveľa. Ak by ste pomenovanie roztiahli na tri riadky, asi by ste tým celkovej prehľadnosti e-shopu veľmi neprospeli.

2. Meta tagy nie sú tajná veda

Titulok, adresu i meta description môžete ďalej ešte upravovať v administrácii produktu v záložke Hlavné údaje (url) a Pokročilé (title a description). A tak tam dostanete napríklad brand, vlastnosť alebo konkurenčnú výhodu. Aby ste nestratili vydobyté pozície, tak po prípadnej úprave url nezabudnite na novú adresu presmerovať tú starú. Ak produkt ešte len vytvárate, nič neriešite.

Produktové fotografie

Rozprávanie o tom, ako fotiť produktové fotografie, by bolo dlhšie ako rozprávanie o trónoch. Možno. My sa mu pre tentokrát vyhneme tým, že spomenieme pár tipov všeobecnejšieho charakteru a povieme si veci „skôr okolo“ než priamo o tom, aká má byť hĺbka ostrosti a ako správne zvečňovaný objekt nasvietiť. Ostatne, ak sa necítite na to si tovar fotiť sami, vždy môžete osloviť profesionálneho produktového fotografa.

3. Obri sú pomalí

Prenesieme sa do bodu, keď už máte hotové fotografie (vďaka vlastnej alebo usilovnosti vášho fotografa) a pripravené pre nahranie do e-shopu. Ešte pred tým, než ich tam vložíte, skontrolujte si ich veľkosť. Nenahrávajte zbytočne veľké fotky, spomalila by sa rýchlosť načítania. Stačí, keď budú mať dostatočné rozlíšenie, fotka sama o sebe nemusí byť obrovská. Odporúčané veľkosti a rozmery nájdete tu: Technická špecifikácia fotogalérie.

4. Aj obrázky potrebujú slová

Zákazníci vyhľadávajú aj pomocou obrázkov, využite to. Ideálne je ešte pred nahraním obrázky pomenovať tak, ako by ste si predstavovali ich alt (alternatívny popis obrázku, ktorý napomáha SEO), pretože názov sa do neho prepíše. Ak už fotky nahrané máte a nemáte z nich zatiaľ dobrý/zásadný traffic, môžete obrázky premenovať dodatočne (v políčku pod obrázkom).

5. Nezabúdajte na pozadie

Asi najrozšírenejšia predstava o produktových fotkách zahŕňa biele pozadie. Ostatne aj zákazníci sú na toto najviac zvyknutí. Nie je však vždy potrebné ísť s davom. Môžete vyskúšať iná pozadia (farby, štruktúry …) a prostredie. Na čo si potom ale dajte pozor je to, aby spolu fotky vzájomne ladili, aby mali niečo spoločné. Niečo, čo ich prepojuje medzi sebou, ale aj dizajnom eshopu. Jednoducho jednotný štýl.

6. „Viac než len fotka“

Ak chcete na svojich produktových obrázkoch ešte viac zapracovať, čo tak skúsiť 360 ° fotky? Zákazník si môže tieto produktové fotky sám natáčať a prezerať tovar z viacerých strán, a tak sa približuje tomu, ako by si produkt prezeral v skutočnosti. Naviac mu vďaka šikovnému spracovaniu 360 ° produktovej fotografie môžete ukázať napríklad aj niektoré funkcie tovaru (pohyblivé hračky, pomôcky, gadgety …).

Slovný obrat „viac než (len) …“ z nadpisu je jedným z najčastejších klišé v reklame. Do svojich textov ho určite nevkladajte, pretože je to naozaj nič nehovoriaca fráza, ktorá sa síce snaží pridať nejakú hodnotu, ale nedarí sa jej to. :) My sme ju použili z recesie. Pre pobavenie môžete pozrieť na facebookovú skupinu Více než reklama, ktorá sa tejto vetičke venuje.

Poďme na to psychologicky

Zákazníci sa pri nakupovaní neriadia len rozumom, ale do hry samozrejme vstupujú aj emócie a vôbec celá škála ďalších pohnútok. Dobrá správa je, že máme v zálohe pripravené nástroje, ktoré vedia postrčiť aj v tomto smere. A tak zákazníkov môžete ovplyvniť pocitom nedostatku, urgencie a podobne.

7. Výhodná cena? Najnovší model? Odporúčanie?

Ak chcete nejaký tovar vypichnúť, môžete to urobiť pomocou príznaku. V Shoptet administrácii (Nastavenie> Produkty> Parametre a príznaky / Príznaky) nájdete 3 prednastavené: Akcie, Novinka a Tip. Mimo to máte priestor si vymyslieť ešte 3 ďalšie. Každému vyberiete krásnu farbičku a môžete ich veselo pripínať a tým zvýrazňovať vybraný tovar. V rámci jednotlivých príznakov môžete dokonca jednoducho vytvoriť kategóriu, napr. Novinky. Všetko poznanie o príznakoch vám odtajňujú v našej nápovede v sekcii Prízraky Príznaky.

8. Tri, dva, jedna … Koniec akcie!

Akciová cena je bezpochyby pre zákazníka lákavá. Ale sama osebe ešte nemusí stačiť na to, aby došlo k okamžitej objednávke. Návštevník vášho e-shopu si totiž napríklad povie, že je práve akcia, tak objedná až zajtra, že sa mu teraz nechce. A potom na to zabudne. Aby ste potenciál zľavových akcií dotiahli, môžete ho vytuniť ešte Odpočtom času u akčnej ceny. Keď zákazník priamo pri produkte vidí, koľko presne zostáva času do konca akcie, vyvolá to v ňom ďaleko silnejšiu reakciu. Zreteľne vykreslená možnosť, že príde o výhodu, ho prinúti k nákupu spoľahlivejšie.

9. Radšej viac za tovar ako za dopravu

Niektorí zákazníci kúpia jednu ponožku položku a zaplatia si ten spôsob dopravy, ktorý je pre nich najpohodlnejší, hoci si za neho musia priplatiť. Sú zákazníci, ktorí si prednostne vyberajú najlacnejšiu prepravu objednávky. A tiež zákazníci, ktorí za dopravu najradšej neplatia vôbec nič. Pokiaľ má e-shop možnosť dodania zdarma od určitej hodnoty objednávky v rozumnej výške, neváhajú si do košíka prihodiť ešte ďalšie produkty, ktoré by sa im mohli hodiť. Uprednostnia za svoje peniaze dostať radšej ďalší tovar ako platiť službu, ktorú by hradiť nemuseli, keby nakupovali v kamennej predajni. Využiť toho na svojich produktových stránkach vám krásne pomôže doplnok Pre dopravu zdarma zostáva.

10. Kupujú to aj ostatní?

„Objednáva si to vôbec niekto?“, „Nie je popis produktu len nafúknutá bublina?“, „Nechcú ma napáliť?“ Aby ste týchto neveriacich Tomášov odzbrojili, môžete im priamo na produktových stránkach ukazovať, koľko ľudí si konkrétny tovar v poslednej dobe objednalo. Ako to urobíte? Jednoducho, pomocou doplnku Tento týždeň zakúpilo. Podobný efekt docielite prostredníctvom doplnku Posledný zákazníci, ktorý v intervaloch zobrazuje skrátené mená posledných nakupujúcich. Opäť, hoci sú to zdanlivé drobnosti, napriek tomu môžu výrazne posilniť dôveryhodnosť vášho e-shopu a presvedčiť aj tých zákazníkov, ktorí už mali zlú skúsenosť, a tak sú opatrnejší.

Máte za sebou 10 tipov pre vylepšenie svojich produktových stránok. Je vidieť, že ste ochotní na sebe a svojom e-shope pracovať, a to je dobre. Mačiatko za odmenu:

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov