6 tipov na úspešný Instagram

Instagram je jednou z najrýchlejšie rastúcich sociálnych sietí. Oproti Facebooku funguje trochu inak, zakladá si predovšetkým na svojej vizuálnej stránke a svojej jednoduchosti. Na tejto sociálnej sieti pôsobí už viac ako 1 miliarda aktívnych ľudí, a preto ju aj firmy milujú ako marketingový nástroj.

A prečo si ju firmy tak obľúbili? Vďaka funkciám a nástrojom, ktoré Instagram ponúka, ľahko upútate obsahom a oslovíte svojich budúcich zákazníkov. Zároveň môžete v reálnom čase sledovať všetky potrebné metriky o tom, ako si vedú vaše príbehy alebo propagované príspevky. Aby ale váš profil získaval nových fanúšikov, je dobré sa držať niekoľkých pravidiel, vďaka ktorým bude váš profil úspešný.

Koncept

Koncept feedu, respektíve vašej steny, je jeden z najdôležitejších predpokladov organického navyšovania followerov. Užívatelia budú sami prichádzať, ale ak ich na prvý pohľad nedokážete upútať, odídu bez akejkoľvek interakcie. Základné rady sú dve:

  1. Prvý z nich je spôsob, ako bude feed vyzerať na prvý pohľad. Môžete sa zamerať iba na určité farby alebo používať len vybrané filtre. Vo feede by sa však mali odrážať prvky a farby z vášho webu alebo e-shopu.
  2. Druhý z nich je grid, respektíve mriežka, a to, ako sa príspevky budú skladať do seba. Môže to byť striedanie rôznych farieb do vzorcov, ktoré potom naše oko vyhodnotí ako ucelený prvok, a vy tak navyše presne viete, aký príspevok vybrať, aby zapadol. Inšpirovať sa môžete na obrázku nižšie.

Plánovanie, kontinuita, analytika

Rovnako ako analyzujete svoj e-shop a jeho návštevnosť, je potrebné analyzovať váš Instagram. V analytike, ktorá je súčasťou každého firemného profilu, zistíte napríklad to, kedy sú vaši followeri najviac aktívny a na kedy naplánovať zverejnenie príspevku, pretože rovnako ako u príspevkov na Facebooku sú pre Instagram dôležité interakcie a to, ako sa príspevok followerom páči. Keď sa vám podarí získavať najviac interakcií večer, je nevhodné príspevky publikovať ráno. Zároveň tiež zistíte, aké príspevky sú pre vašich followerov zaujímavé a ktoré prinášajú najlepšie výsledky. Budete tak presne vedieť, na čo sa zamerať. Ďalším dôležitým údajom je návštevnosť a celkové zobrazenie príspevkov.

Ešte predtým, než začnete publikovať vaše prvé príspevky, naplánujte si ich na nejaký čas dopredu. Pre organické navyšovanie followerov je nutné dodržať pravidelnosť zverejňovania vašich príspevkov. Zároveň jedine tak dokážete udržať koncept a priazeň vašich fanúšikov. Osvedčenou metódou je rozprávanie príbehu, ktorý dá vašim followerom dôvod vás sledovať. Nezabúdajte tiež na dlhodobý plán s rôznymi akciami, ktoré vás čakajú, a novinkami.

Používajte vizuálny plánovač pre zobrazenie feedu. Budete tak mať maximálnu kontrolu nad jeho vzhľadom. Pokročilé plánovače, ako napríklad Kontentino alebo Later, navyše dokážu publikovať váš príspevok alebo stories vo zvolený dátum a čas a vo vyšších tarifách môžete sledovať aj spomínanú analytiku.

Obsah a Stories

Áno, obsah je kráľ a platí to aj na Instagrame. Publikovať príspevky bez nápadu nemá zmysel, musia byť pre vašich followerov naozaj zaujímavé a zábavné.

Veľmi obľúbené sú tiež Stories, krátke príbehy, ktoré za 24 hodín zmiznú. Instagram si bez nich už nedokážeme predstaviť. Každopádne sú to práve Stories, ktoré môžu dať vášmu profilu ďalšiu autentickosť, bez toho aby ste akokoľvek narušovali feed. Môžete do nich až neuveriteľne dobre premietať všetko dianie zo svojej firmy alebo e-shopu. Môžete predstavovať jednotlivé produkty, značky, eventy alebo kampane, ktoré navyše môžete na profile zachovať pomocou Stories highlights. Vďaka tejto funkcii môžete Stories triediť do jednotlivých skupín čiže archívu podľa ich účelu alebo vzhľadu. Všetko na vašom profile tak zostane pekne roztriedené. Pokiaľ s niekým spolupracujete, možno Stories highlights využiť ako skvelé miesto na propagáciu.

Nepoužívajte obrázky z fotobánk, tvorte vlastné. Skúste sa inšpirovať u dnešných youtuberov a influencerov. Aj keď sa to na prvý pohľad nemusí zdať, vytvárajú pre svojich fanúšikov obsah po celý deň a mobil, na ktorý všetko zachytávajú, nedajú ani na chvíľku z ruky.

Hashtagy

K Instagramu neodmysliteľne patria hashtagy. Hneď po naplánovaní konceptu si urobte analýzu hashtagov, ktoré patria k vašim príspevkom či odboru. Pokročilé plánovače ako napríklad Later či Preview app dokážu urobiť analýzu za vás. Pozrite sa tiež, aké hashtagy používa konkurencia a aké hashtagy používajú vaši followeri. Zároveň tým získate prehľad o tom, na čo by ste sa mali zamerať.

Celkovo možno hashtagy rozdeliť do niekoľkých kategórií:

  1. Popis obrázku (#mango #avokádo #black&white)
  2. Všeobecné názvy a kategórie (#jedlo #zelenina #foodbloggers)
  3. Brand a značky (#eska #ambiente #nike)
  4. Miesta a lokality (#karlin #praha #adidasstore)

Snažte sa vždy využiť ich mix a s počtom hashtag to nepreháňajte. Vyhnite sa tiež hashtagom typu FUF, F4F a podobným. Tieto hashtagy síce dokážu pomerne rýchlo priniesť Follower, ale tí tiež veľmi rýchlo zase miznú a navyše sa jedná o úplne irelevantnú skupinu fanúšikov. Nikdy nepoužívajte akékoľvek automatizované roboty na zber nových followerov. Instagram vás vyhodnotí ako spam a prestane vás zobrazovať.

Zároveň tiež nepoužívajte denne tie isté hashtagy alebo hashtagy extrémne používané v cudzom jazyku. Hashtagy, ktorý denne zdieľa tisíce ľudí, sa len veľmi náhodne dostanú do prehľadu vybraných noviniek.

Organická návštevnosť

Dajte o svojom Instagrame dostatočne vedieť. Umiestniť odkaz na svoj e-shop napríklad pomocou Instagram widgetu +, na svoj Facebook, do svojich e-mailov je nevyhnutným základom, aby mohli pribúdať noví followeri. Avšak samozrejme len toto nestačí.

Pre samotný Instagram vytvorte na svojom webe alebo e-shope samostatnú stránku so všetkými informáciami, ktoré používateľa postrčia na sledovanie. Máte napríklad svoj brandový hashtag? Dajte o ňom vedieť! Máte pekný profil? Vložte ukážku feedu. Je profil niečím výnimočný? Napíšte to!

Medzi ďalší osvedčený spôsob, ako získať nových followerov, patrí odkazovanie od iných užívateľov Instagramu, najmä influencerov, ktorým dôveruje veľký počet ľudí. Ak vám to bude finančne dávať zmysel, neváhajte osloviť tie najzaujímavejšie profily s rôznymi bartrami výmenou za odkaz alebo zmienku.

Funkcie

Nezabúdajte tiež využívať nové funkcie, ktoré Instagram neustále prináša. Medzi tie úplne najnovšie patrí napríklad IG TV. Možno si hovoríte, ďalšie video, och joj. Tentoraz je to ale iné, doslova revolučné. Doteraz sa video obsah pripravoval na šírku a práve to IG TV mení. Oproti stories môže byť doba videa až 60 minút a pre jeho tvorbu plne stačí mobilný telefón, pre ktorý je tento formát určený.

K Instagramu bezpochyby patria filtre. Tie boli vôbec prvou a jedinou funkciou, ktorú Instagram zo začiatku mal. Dokážu vylepšiť vašu fotku natoľko, že nepotrebujete ďalšiu postprodukciu a výsledná fotka vyzerá skvele. Medzi ďalšiu zabehnutú funkciu patrí určite aj živé vysielanie, ktoré užívateľ vidí hneď na začiatku Stories. Ten navyše dostane notifikáciu o tom, že práve vysielate, čo je skvelá šanca sa zadarmo zviditeľniť.

Záverom

Buďte aktívny, lajkujte, komentujte a sami označujte. Ľudia čítajú komentáre a sú naozaj zvedaví. Keď ich na prvý pohľad osloví váš skvelý feed, budú sa o vás viac zaujímať a bezpochyby je to jedna z najlacnejších a najlepších ciest k novým followerom a úspechu.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov