Tvorbe príspevkov na sociálne siete určite venujete množstvo času. Preto by bola škoda, keby zostali len súčasťou Facebooku či Instagramu. Prekročte hranice sociálnych sietí a vyšlite váš kvalitne vytvorený obsah do vôd celého internetu. Ako na to?
Social Display Ad je nástroj, vďaka ktorému vdýchnite nový život obsahu, ktorý ste už raz vytvorili. Čo to znamená? Vaše príspevky z Facebook či Instagramu dokážete umiestniť v podobe banneru na rôzne iné stránky mimo sociálnych sietí. Ako to funguje?
Social Display Ad vychádza z princípov programatickej reklamy, ktorá umožňuje zobrazovanie bannerov najrôznejších formátov naprieč celým internetom. Vytvorenému obsahu z vašich sociálnych sietí tak zabezpečíte maximálny dosah bez ďalších nákladov na produkciu. V praxi si to môžete predstaviť tak, že váš Facebook príspevok bude akýsi automatizovaný interaktívny bannner, ktorý dokážete umiestniť na akúkoľvek stránku. Jeho zobrazenie pritom bude prebiehať na základe prehliadacej histórie každého používateľa. Reklama teda nerieši na akých stránkach sa zobrazí ale komu. A práve tu prichádzame k najväčšej výhode – neobmedzenému cieleniu.
Pri špecifických cieľových skupinách si totiž so sociálnymi sieťami nevystačíte. Budete potrebovať ďalšie mediálne kanály, kde na váš čakajú noví zákazníci. Práve na to sa vám bude hodiť Social Display – obsah máte vytvorený, prečo ho neponúknuť novým unikátnym užívateľom?
Chcete vyskúšať cieliť na zákazníkov, ktorí sa zaujímajú o vaše produkty? Alebo na to pôjdete zhurta a vaša reklama pobeží na území celého štátu? Prípadne v mestách kde je najvyššia kúpna silu? S programatickou reklamou je, čo sa týka cielenia ,možné je skutočne všetko a bolo by hriechom to nevyužiť.
Kombinácia pútavého obsahu zo sociálnych sietí a dosah programatickej reklamy musí priniesť ovocie. Toto dynamické kombo vám zabezpečí okrem spomínaného neobmedzeného cielenia a šetrenia nákladov na kreatívnu produkciu kopu ďalších výhod:
Výhod Social Display Ad je neúrekom a určite by stálo za to tento formát vyskúšať – nie je však vhodný pre každého. V prvom rade sa pozrite na kritickým okom na vaše sociálne siete. Sú aktívne? Nemyslíme tým, že máte založený Facebook či Instagram. Ide skôr o to, či publikujete pravidelne a či majú vaše príspevky dostatočný zásah. Ak váš reach nedosahuje závratné čísla ešte nie je nič stratené. Základom je kvalitný obsah. Ak si myslíte, že stojí za to, môžete dať Social Display Ad zelenú. V ideálnom prípade by ste mali mať aspoň nejaké skúsenosti s nákupom programatickej reklamy. Ak v týchto vodách tápete, najmite si radšej špecialistu.
Odvetviam, ktorým Social Display Ad prinášajú najväčší úspechy sú: móda, retail, doplnky, obuv, cestovanie a technológie. Ak podnikáte v inom odvetví, nezúfajte. Gro všetkého je kvalitné a v najlepšom prípade, pútavé, spracovanie banneru.
Na to, aby boli vaše reklamy úspešné vám nebude stačiť len kvalitný content. Dajte si pozor aj na formálne náležitosti. Každá platforma má totiž pri publikovaní iné požiadavky na rozmery banneru či dĺžku textu. Odporúčame si pre každú platformu vytvoriť šablónu, podľa ktorej reklamné formáty upravíte.
Reklame nenechávajte voľný priebeh a po publikovaní ju nezabudnite neustále monitorovať. Len tak budete mať prehľad o jej výkonnosti a ak nebude prinášať želané výsledky, jednoducho ju stiahnete a ušetríte si náklady.
Nezabúdajte na konzistentnosť. Banner musí pozostávať z rovnakého písma či grafických prvkyov ako váš eshop. Ak bude reklama tvorená v úplne inom duchu, ako sú vaše stránky, zákazníci sa k vám nepohrnú. Budú zmätení z roho, kam sa preklikli a váš web s najväčšou pravdepodobnosťou zatvoria.
V neposlednom rade nezabudnite naplno využiť potenciál už toľkokrát spomínaného cielenia. Čím užšie a špecifickejšie skupiny vytvoríte, tým vyššie konverzie získate.
Napísať komentár