Vstúpte do kráľovstva contentu: Ako na obsahový marketing?

Content – jedno z najpoužívanejších slov v digitálnom svete. V dnešnej dobe, kedy ľudia všetky odpovede na svoje otázky hľadajú prostredníctvom Google, dokáže content marketing významným spôsobom napomôcť vášmu biznisu. Ako sa ale nestratiť v hromade internetového balastu a vybočiť z davu?

Správne postavený content by mala byť komunikácia tak dobrá, že sa o ňu chce váš zákazník podeliť a venovať jej svoj čas. Content marketing si najlepšie predstavíte ako pridanú hodnotu vášho e-shopu, ako bonus, ktorý ponúkate svojim zákazníkov.

V čom spočíva sila contentu?

Používatelia internetu začínajú byť presýtení reklamami, používajú adBlocks, zakupujú si prémiové účty len pre to, aby svoj stret s reklamou obmedzili na minimum. Ako teda na nich? Ako osloviť nových zákazníkov bez reklamy? Stavte na obsahovú komunikáciu. Prineste svojim zákazníkom niečo viac. Hodnotu, inšpiráciu či pomocnú ruku.

A čo tým získate vy? Silnejšie postavenie vašej značky. Zvýši sa predaj produktov a služieb. Ušetríte náklady. Zlepšíte imidž vašej firmy a získate vernosť svojich zákazníkov. Stanete sa webom, o ktorom sa bude hovoriť. Buďte zaujímaví, nekonvenční a noví. Budete o krok vpred pred svojou konkurenciou. Dlhodobým budovaním obsahu pomocou obsahovej stratégie sa vaša značka stane silnou, stabilnou a zaujímavou. Idete do toho?

Aký obsah potrebujete?

Obsahový marketing je skvelý v tom, že sa môže venovať prakticky čomukoľvek. Vyberte si témy blízke vášmu podnikaniu a ktoré sa spájajú s vašimi produktami či službami. Najviac zákazníkov oslovíte mixom hodnotných informácií, ktoré budú doplnené zábavným obsahom. Vašim cieľom pritom zostáva vytvorenie záujmu a potreby zapojiť sa. Ako na to? Kvalitný content má mnoho podôb, môže byť: pohlcujúci, priniesť nový uhol pohľadu, pritiahnuť pozornosť ľudí prípadne im poskytnúť praktickú radi.

Pamätáte si na reklamu Share a coke? Jedna z najúspešnejších reklám sveta je skvelým príkladom pohlcujúceho obsahu, ktorý generuje miliardy zdieľaní, pretože u ľudí vyvoláva potrebu sociálneho prepojenia.

Content, ktorý u ľudí vyvoláva vzrušenie, sa stáva hnacím motorom v tom, aby sa ľudia o prijímaný obsah chceli podeliť a siahli na čarovné tlačidlo zdieľať. Stimuly, ktoré vyvolávajú pocity vzrušenia idú ruka v ruke s efektom zapamätania. Ako ale vytvoriť pohlcujúci obsah? Prizvite si na pomoc humor. Nebojte sa byť divoký a nezvyklý, práve tým dosiahnete vybočenie z radov balastu.

Najjednoduchšie formy, ktorými môžete šíriť obsah ďalej:

Blog

Najbežnejším formátom obsahového marketingu je blog. Ide o akýsi základný stavebný prvok, ktorý môžete distribuovať rôznymi kanálmi. Jeden dobrý článok môže generovať návštevnosť roky.

Video

Jedna z najefektívnejších foriem obsahového marketingu. Dokáže skvele pomôcť pre prezentovaní vašej značky. Zaujímavé videá hýbu internetom aj niekoľko rokov.

Infografika

Zaujímavé informácie + atraktívna grafika = záruka úspechu. V prípade, že sa trafíte do čierneho a spracujete infografiku s témou, ktorá vašich zákazníkov zaujíma alebo zábavnou formou využijete dáta o nákupnom správaní na vašom e-shope, máte obrovský potenciál na to, aby váš výstup zákazníci zdieľali. Vďaka tomu získate množstvo spätných odkazov, ktoré vylepšia vaše SEO.

Sociálne siete

Ideálny priestor na realizáciu kvalitného obsahu. Obohaťte svoje sociálne siete o zábavné fotky, vytvárajte meme, komunikujte so zákazníkmi tak, ako by sa im prihováral ich kamarát či kolega v práci.

Ako začať?

Content marketing ide ruka v ruke so optimalizáciou pre vyhľadávače. Pri plánovaní každého formátu obsahového marketingu sa zamyslite nad povahou vašich zákazníkov – čo ich zaujíma, čo ich trápi, na čo hľadajú odpovede. Nezostaňte ale len pre filozofických dohadoch a spoznajte vašich zákazníkov z dostupných dát. Pomocnú ruku vám podá analýza kľúčových slov. Vcíťte sa do kože vašich zákazníkov a zabudnite na výsledný efekt vo forme zvýšenia predajov. Snažte sa myslieť na problémy, ktoré zákazníci riešia a úprimne im dať hodnotu v podobe možného riešenia. Základom pre tvorbu každého contentu je správne zvolená obsahová stratégia, ktorá vás priblíži k vašim podnikateľským víziám.

Dobrý obsah… nestačí

Ak vytvoríte dobrý obsah ušitý na mieru vášho publika, ktorý sa k nemu nedostane, ciele dosiahnete len veľmi ťažko. Publikovaný obsah má (pokiaľ sa z neho nestane virál) krátku životnosť, preto je nutné šíriť ho ďalej, ideálne viacerými kanálmi. Odpovedzte si na jednoduché otázky a zistíte, ako svoj obsah dostanete presne tam, kde potrebuje:

Napriek tomu, že máte kvalitný obsah a začnete ho šíriť efektívnymi kanálmi sa návratnosť investícií (ROI) v content marketingu môže pohybovať až v horizonte niekoľkých mesiacov. Čím dlhšie a lepšie svoj obsah generujete, tým bude návratnosť vašich investícií vyššia. Kvalitný obsah vám však už nikdy nikto nevezme a bude vám zvyšovať zisk roky. Obsahový marketing nie je novou marketingovou technikou, ale mal by mať svoje čestné miesto v každej marketingovej stratégii.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov