Ako na predaje e-shopu pomocou dopravy

Jednou z možností ako zvýšiť zisk e-shopu je expanzia do zahraničia. S dnešnými možnosťami medzinárodnej prepravy a so správnym partnerom môžete s vašim e-shopom predávať takmer do celého sveta.

Trendy ukazujú, že medzinárodný e-commerce rastie medziročne o 25 % *. Je dôležité rozširovať svoj biznis nielen na domácom trhu, ale rozmýšľať aj o zahraničnom predaji. Zákazníci nakupujú na základe prístupnosti e-shopu a nie krajiny. Nezáleží na tom, či váš e-shop sídli na Slovensku. Záleží na tom, či si z neho môžu objednať zákazníci z akejkoľvek krajiny.

Ak si zákazník zamiluje vaše produkty, objedná si ich, nech ste odkiaľkoľvek. To platí aj v prípade, ak potrebuje niečo na druhý deň. Takýto zákazník bude ochotný zaplatiť za rýchlejší druh služby a uprednostní rýchlosť doručenia pred nákladmi za prepravu.

Pre vás ako obchodníka to znamená rozširovanie služieb pre zákazníkov a poskytnutie viacerých možností doručenia tak, aby si sám zákazník mohol vybrať servis, aký požaduje. Maloobchodníci, ktorí ponúkajú aj prémiovú expresnú prepravu, rastú o 60 % rýchlejšie ako tí, ktorí ju neponúkajú.** S expresnou prepravou sa zvyšuje aj priemerná hodnota nákupného košíka, v niektorých prípadoch až o 70 %, v porovnaní s nákupným košíkom zákazníka s ekonomickou prepravou.**

Každý zákazník má iné očakávania

Uspokojte čo najväčší okruh svojich zákazníkov a ponúknite im možnosť vybrať si z rôznych typov prepravcov s rozdielnym časom doručenia. Menia sa nielen trendy na trhu, ale aj správanie zákazníkov. Tí požadujú rýchlosť, flexibilné doručenie a jednoduché vrátenie tovaru. Až 68 % miléniálov sa rozhodne o nákupe vďaka doručovacím možnostiam a 91 % zákazníkov hľadá možnosti doručenia ešte pred ukončením objednávky.***

Je preto nevyhnutné uvádzať tieto dôležité informácie už na úvodnej stránke e-shopu. Sú to vaše konkurenčné výhody, tak o nich dajte vedieť aj vašim zákazníkom. Kľúčové služby ako: „Preprava do celého sveta“, „Expresné doručenie“, „Jednoduchá výmena tovaru“ vám pomôžu odlíšiť sa od vašej konkurencie a tak sa nebojte o nich informovať.

Typy zákazníkov sa líšia rozdielnosťou kultúry. Čo však majú všetci spoločné je, že chcú poznať finálnu cenu už v nákupnom košíku, vrátane všetkých poplatkov, ciel a daní. Chcú vedieť ako jednoducho môžu vymeniť alebo vrátiť tovar. Chcú mať možnosť si pred doručením zmeniť miesto alebo čas doručenia.

Nároky zákazníkov rastú a okrem kvalitného tovaru očakávajú aj kvalitné služby. Expandovať na zahraničný trh je jednoduchšie, ak máte spoľahlivého partnera. DHL Express pokryje požiadavky aj náročných zákazníkov. Váš tovar doručí bezpečne a rýchlo s door to door servisom, vyrieši za vás colné služby a vašim zákazníkom umožní manažovať si miesto a čas doručenia. DHL doručuje tovar do viac ako 220 krajín sveta a má znalosti o jednotlivých trhoch, čo pomôže uspieť aj vám.

Možnosti kam doručovať sú neobmedzené

Ak sa práve rozhodujete do akých krajín chcete rozšíriť svoj biznis, možnosti sú neobmedzené. Príležitosti na globálnom trhu predstavujú 2 miliardy nakupujúcich online s 50 % účasťou medzinárodných obchodov.** Medzi najobľúbenejšie svetové trhy patria:

Pri doprave nezabúdajte ani na svojich veľkoobchodných odberateľov. Aj B2B zákazníci migrujú na online nákupné kanály a môžu pozitívne ovplyvniť váš biznis. Dobre implementovaná nákupná platforma pre B2B odberateľov vám otvorí nový predajný kanál. Získate ďalšie príležitosti a pomôže vám to ľahko a efektívne získať nových zákazníkov. Pre úspešný B2B online biznis je kľúčová:

  1. Digitálna infraštruktúra
  2. Zákaznícka skúsenosť
  3. Personalizácia
  4. Omni-kanál
  5. Synchronizácia logistiky

Popremýšľajte, čo od B2C e-shopu očakávate vy a vaši zákazníci. To by malo ovplyvniť zostavenie vašej B2B platformy. Rýchlosť, spoľahlivosť, sledovateľnosť, pohodlie a efektívna politika vrátenia a výmeny tovaru by mali byť hlavnými prioritami.

Ak chcete rozbehnúť svoj e-shop do zahraničia s pomocou DHL, stačí vyplniť formulár.

Zdroje:

*Alipay, McKinsey

** Seabury, TI Consulting, DHL Express, Google Consumer Barometer, Alipay, McKinsey analysis

***Metapack – state of ecommerce delivery consumer research report

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov