Hľadáte ideálny a originálny dizajn pre váš e-shop? Každý klient má na výber šablóny e-shopov, ktoré si však môže upraviť tak, aby to vyhovovalo potrebám jeho značky. Prejdime si spolu krok po kroku, ako to z mojej skúsenosti grafičky funguje najčastejšie a na čo by ste sa mali pripraviť.
Čo znamená tvorba grafiky na mieru pre váš e-shop na Shoptete?
Vyberiete si jednu zo šablón (Samba, Disco, Apollo, Classic, atď…), ktorá najviac vyhovuje vašim produktom. Oslovíte grafika a požiadate ho o vami preferované úpravy.
Najčastejšie sa chcú klienti odlíšiť od konkurencie a prispôsobiť dizajn svojho e-shopu tak, aby zodpovedal predávanému sortimentu – napr. pre detské e-shopy kreslím detské ilustrácie, pre kvetinárstva vytváram napríklad ikonky kvetín na mieru alebo obohacujem už existujúci dizajn o výraznejšie prvky, ktoré pritiahnu pozornosť zákazníka. Šablóny poskytujú neutrálny, základný dizajn, grafik vytvára úpravy na mieru, aby sa každý klient cítil na svojom e-shope ako doma.
Aké sú najčastejšie úpravy, ktoré klienti vyžadujú?
Najčastejšie ma klienti oslovujú kvôli redizajnu e-shopu, ktorý už majú alebo úprave existujúcej šablóny. Väčšinou ide o zmenu fontu (druhu písma), vytvorenie ikoniek na mieru, zladenie s farebnou škálou alebo o vytvorenie nových bannerov. Často si však klienti prajú upraviť všetko – od produktovej položky, cez nový detail produktu, podstránku s kontaktnými informáciami alebo sekciu O nás.
Ako dlho trvá grafická úprava e-shopu?
Pri novom e-shope, kde sa trebárs iba vyberá šablóna a vytvára sa logo, celkové farebné dolaďovanie trvá aj mesiac, ak je klient náročný alebo nerozhodný, môže to trvať aj dlhšie. Pri tvorbe redizajnu stránky to trvá cca 2 týždne. Ak hovoríme o drobných úpravách ako sú ikony či bannery, je dodanie do 1 – 3 dní. V závislosti od toho, čo všetko klient chce, portfólio doplnkov je obrovské aj pri šablónach, takže každý web vyzerá inak a má iné funkcie.
Aké podklady by si mal klient pripraviť pre grafika, aby bol proces čo najviac plynulý?
Keby som žila v rozprávkovom svete s jednorožcami, tak by som asi povedala, že ideálne je, keď klient presne vie, čo chce. Ale to sa nedeje – z veľmi jednoduchého dôvodu. Na svete sú len dva druhy ľudí – tí, ktorí rozumejú autám a vedia presne, čo im tečie, keď idú do servisu. A potom tí, ktorí prídu a povedia “niečo sa pokazilo, opravte to”. Pri tvorbe webstránok je to rovnaké. Väčšina ľudí, ktorí sa nepohybujú v IT alebo marketingu, nemajú tušenia, čo všetko obnáša výroba webu, preto značnú časť mojej práce tvorí vysvetľovanie toho, čo vlastne idem robiť, ako dlho to bude trvať a aké informácie od klienta k tomu budem potrebovať.
Ideálne, samozrejme, je, ak má klient hotové texty, popisky k produktom, vlastné fotografie, hotový dizajn manuál a pripravené referencie na iné e-shopy, ktoré sa mu páčia. Lenže ani to sa nedeje. Ak staviate e-shop a chcete proces urýchliť, dodajte vášmu dizajnérovi týchto pár vecí:
Najčastejšie mylné predstavy klientov, ktorí chcú e-shop
Niektoré veci vyzerajú pre klientov veľmi jednoducho, no realita je taká, že za hodinu vám nikto nevytvorí kvalitné logo. Najčastejšími mylnými predstavami, s ktorými sa stýkam, sú:
Vždy ma poteší, keď mi klient nechá v návrhoch voľnú ruku. Je predsa aj v mojom najlepšom záujme, aby weby, ktoré vytvorím, pôsobili moderne, esteticky a predajne. Dôverujte ľuďom, ktorých si vyberiete na spoluprácu a nechajte ich robiť to, čo vedia najlepšie. Verím, že budete aj vďaka týmto odborníkom z vášho podnikania nadšení :)
Napísať komentár