Efektivita je heslom úspešného podnikania. V rámci efektivity vašich reklám na Google teraz môžete urobiť oveľa viac vďaka funkcii Rozšírené konverzie. V čom vám konkrétne pomôžu a ako ich začať používať? S naším prehľadom to zvládnete ľavou zadnou.
Optimalizujte vaše reklamy pomocou Rozšírených konverzií pre nové Google Ads. Vďaka nim získate o svojich klientoch podrobnejšie dáta, čo sa vám bude hodiť najmä po nastavení nových pravidiel pre získavanie marketingových, analytických a štatistických cookies na konci roka 2021. Viac o tejto téme nájdete v našom článku Cookie lišta prehľadne: Ako sa pripraviť na zmeny?
Google umožňuje prostredníctvom konverzného kódu zaslať šifrované dáta o zákazníkovi a výsledkom je spresnenie merania konverzií. Táto možnosť znamená pozitívny vplyv na zlepšenie výkonu vašich reklám v Google systémoch. Zachytíte totiž konverzie, ktoré by inak neboli zmerané a zlepšíte optimalizáciu biddingu vďaka presnejším dátam.
Už teraz nájdete v administrácii (záložka Ads) nový checkbox, prostredníctvom ktorého si rozšírené konverzie aktivujete. Ani nastaviť Rozšírené konverzie priamo v rozhraní Google Ads nie je ťažké. Spoločne si ukážeme, ako na to.
Rozšírené konverzie umožňujú odosielanie šifrovaných dát. Obvykle to býva zákazníkov telefón, e-mail, adresa a meno, ktoré slúžia na identifikáciu a priradenie ku konkrétnemu kliknutiu na reklamu. Dáta v prehľadoch sú ale naďalej súhrnné a anonymné a jednotlivých klientov z nich nie je možné identifikovať. Viac informácií nájdete v priamo v pomocníkovi Google Ads Rozšírené konverzie.
Pre aktiváciu funkcie musíte splniť dva kroky. Jedným je jednoduché zaškrtnutie príslušného checkboxu, ktorý nájdete v administrácii svojho e-shopu na záložke Ads v sekcii Prepojenie → Google . Vyberte políčko Aktivovať Rozšírené konverzie a potom už stačí len uložiť zmeny.
Ďalší krok predstavuje povolenie funkcie aj v rozhraní Google Ads:
Google Ads fungujú na princípe PPC (platba za kliknutie). Neplatíte teda za zobrazenie vašej reklamy, ale až za kliknutie na váš e-shop.
Pri vytváraní reklamnej skupiny si nastavíte priemerný denný rozpočet, tj maximálnu čiastku, ktorú chcete do reklamy investovať. Ak je tento limit vyčerpaný, Google prestane zobrazovať vaše reklamy na ten deň. Zásadné je tiež nastaviť dátum ukončenia, teda čas, kedy sa má reklama deaktivovať.
Budete potrebovať Google účet, ak ho nemáte, vytvorte si ho. Potom si pomocou tohto účtu založte profil v službe Google Ads.
Po založení účtu a nabití kreditu už môžete začať tvoriť kampane. Nechajte sa viesť napríklad našim návodom. Prvú kampaň si stačí nastaviť len v rýchlosti, neskôr zmazať a na základe nadobudnutých skúseností si vytvoriť lepšiu.
Napísať komentár