Premýšľate, že zaradíte e-mailing do marketingovej stratégie svojho e-shopu? Ako ale začať?
Presvedčili ste sa, že potrebujete e-mailing zapracovať do marketingovej stratégie svojho e-shopu. Príprava strategického plánu bude jednoduchá, keď sa budete držať týchto 4 krokov podľa Leadhub.
1. Zaobstarajte si tieto nástroje
e-mailingový nástroj – bude mať všetky zákaznícke dáta, umožní vám segmentovať, budete mať prehľadne spustené všetky automatizácie, ktoré potrebujete
TIP: Vyberajte nástroj, ktorý má pohotovú podporu, ktorá funguje aj na telefóne. Nástroj, ktorý má predpripravené automatické kampane, ktoré môžete spustiť a rovno zarábať.
Nástroj, ktorý umožní personalizáciu vo vašom jazyku (slovenské skloňovanie).
plánovací nástroj – pokojne to môže byť len tabuľka, v ktorej si urobíte prehľad akcií, tém a zodpovedajúcich rozosielok newsletterov.
2. Odpovedzte si na tieto otázky:
Kto bude príjemcom vašich e-mailov?/ Kto je váš typický zákazník?
Čo chcete ľuďom povedať? Čo bude obsahom e-mailov?
Aké akcie plánujete v priebehu niekoľkých mesiacov? (zľavy, výpredaje, nové dropy, atď.)
Ktoré segmenty odberateľov na základe ich znalosti a nákupného správania potrebujete osloviť?
Ktoré kampane pomôžu k vyššiemu obratu vášho e-shopu a ako zvýšiť návratnosť zákazníkov?
Aké nepredajné e-maily môžete posielať? Čo zaujímavé o sebe chcete oznámiť, ako môžete príjemcu obohatiť? Ako sa líšite od konkurencie?
Kedy a ako často budete newslettre posielať?
Ktoré automatické kampane spustíte?
Koľko percent ľudí nedokončí objednávku?
Aká je návratnosť zákazníkov a koľko percent urobí iba 1 objednávku?
Sledujte svoje štatistiky. (náhľad z Leadhubu)
Ako motivovať zákazníkov k ďalším nákupom?
Aká je priemerná hodnota objednávky?
Aká je priemerná doba medzi objednávkami?
Ktoré segmenty odberateľov sú pre mňa dôležité?
Na ktoré publiká je efektívne zacieliť a koho potrebujem osloviť?
Hneď ako nájdete odpovede na tieto otázky, máte vyhrané. Na základe vašich odpovedí budete vedieť, aké automatické kampane spustiť a ľahko si vytvoríte plán pravidelných newsletterov na niekoľko týždňov či mesiacov dopredu.
Druhý krok vám môže zabrať trochu viac času, preto ho spojte s krokom tretím, nech vám neutekajú tržby.
3. Určite spustite a posielajte tieto kampane:
Pravidelné newslettre – Pripravte si plán rozosielok a tém vašich newsletterov. Informujte o akciách, zľavách a novinkách.
Automatické upozornenie na opustený košík – TIP: Najlepšie funguje upozornenie na nedokončený nákup 2 hodiny od opusteného košíka.
Prianie k sviatku – budujte vzťah a prihoďte zľavičku ako darček.
Uvítanie nového odberateľa – podarilo sa vám získať nový kontakt, tak ho privítajte a zoznámte s vašim e-shopom, firmou, filozofiou.
Retenčná kampaň – pripomínajte sa zákazníkom po uplynutí určitého času od ich posledného nákupu
4. Budujte zdravú, zainteresovanú a legálnu databázu
Nikdy databázu nenakupujte.
Na zber nových kontaktov využívajte objednávkové formuláre a pridajte na web formuláre na prihlásenie odberu noviniek.
Stavte na dobre načasované popup okná s lákavým magnetom (zľava, doprava zadarmo, darček, ebook, výhoda).
Zbierajte nových odberateľov pomocou Zľavy na prvý nákup – najkonverznejšia automatizácia všetkých čias!
Nájdite nových príjemcov na sociálnych sieťach a vyskúšajte Facebook Lead Ads.
Začať s e-mailingom nie je zložité. Vďaka nástrojom môžete začať zarábať už pár minút od integrácie. Neodkladajte to a zvyšujte tržby teraz hneď!
Autor článku
Leadhub
Leadhub je český nástroj na e-mailing a marketingové automatizácie a pomáha e-shopom maximalizovať zisk pomocou vhodnej komunikácie so zákazníkom v ten správny moment. Markéta Kryštůfková je špecialistka, ktorá klientom Leadhubu stavať a zlepšovať e-mailingové stratégie. O e-mail marketingu píše na blogu a tiež pravidelne školí a prednáša.
Leadhub je český nástroj na e-mailing a marketingové automatizácie a pomáha e-shopom maximalizovať zisk pomocou vhodnej komunikácie so zákazníkom v ten správny moment. Markéta Kryštůfková je špecialistka, ktorá klientom Leadhubu stavať a zlepšovať e-mailingové stratégie. O e-mail marketingu píše na blogu a tiež pravidelne školí a prednáša.
Napísať komentár