Facebook Pixel pre začiatočníkov: na čo slúži a ako ho nastaviť?

Chceli by ste mať detailný prehľad o návštevnosti vášho e-shopu, splnených konverziách, hodnote objednávok a byť pánom celého nákupného procesu? Začnite používať Facebook Pixel, vďaka ktorému zistíte množstvo informácií o návštevníkoch vášho e-shopu či konkurencii.

Čo je to vlastne Facebook pixel a ako funguje? 

Facebook Pixel je merací kód pre váš e-shop, ktorý odosiela údaje o návštevnosti a splnených konverziách na vašom webe do správcu reklám na Facebooku. Tento kód je implementovaný do hlavičky kódu vášho webu. Facebook Pixel môžeme pre lepšiu predstavu prirovnať k Google Analytics, pretože funguje na podobných princípoch. Keď potenciálny zákazník príde na váš web, Facebook Pixel umiestni do jeho prehliadača cookies a údaje o tom, ako sa zákazník na vašej stránke správa – na čo konkrétne klikol, aké produkty si prezeral a ktoré stránky si počas svojej návštevy zobrazil. Tieto údaje sú potom automaticky odosielané Faceboooku.  

Podstata Facebook Pixelu je teda postavená na sledovaní činnosti návštevníkov vášho e-shopu. Vďaka Facebook Pixelu dokážete navyše efektívne optimalizovať a zostavovať okruhy používateľov pre vaše Facebook reklamné kampane.  Prostredníctvom integrovaného kódu pixel ID je správanie zákazníka na vašom webe prepojené priamo s jeho Facebook účtom a tak zákazník v rámci používaní Facebooku bude vidieť práve vaše reklamy.

Ako to funguje v praxi? Predstavte si, že si vyberáte v e-shope, ktorý používa Facebook Pixel značkové tenisky. Pri následnom otvorení Facebooku, Messengeru alebo Instagramu sa práve tieto miesta zahltia reklamami založenými na vašom správaní v navštívenom e-shope. Ak začnete používať Facebook Pixel, vaše reklamy začnú byť oveľa efektívnejšie, pretože k zákazníkovi sa dostanú produkty na základe jeho reálnych záujmov a na svojom profile uvidí také reklamy, ktoré preňho budú skutočne užitočné. 

Čo všetko Facebook pixel dokáže? 

Čo teda dokáže Facebook Pixel všetko odsledovať? Ukáže vám napríklad, či si zákazník prezeral produkt na svojom počítači pred tým, ako u vás nakúpil, či nakupoval cez smartphone, ale aj to, či náhodou neodišiel z vašej stránky s už vloženým produktom do košíka. Facebook Pixel vám umožní sledovať viaceré udalosti, ktoré zákazník vykonal na vašom na vašom webe a to konkrétne: 

Okrem toho si môžete v rámci Facebook Pixel systému nastaviť aj sledovanie ďalších užitočných parametrov v rámci udalostí Pixelu. Tie vám prezradia napríklad: 

Na základe týchto informácií viete vytvoriť nielen efektívnejšie reklamné kampane, ale aj vykonať úpravy webovej stránky vášho e-shopu, ktoré budú viesť k vyšším predajom alebo konverziám. 

Využite získané dáta efektívne 

Facebook Pixel vám prinesie množstvo užitočných dát o vašich zákazníkoch – ako s nimi ale naložiť a ako získané informácie čo najlepšie zužitkovať? Získané dáta vám môžu pomôcť napríklad s vytváraním publík. Už viac nebudete musieť cieliť na masy ľudí, z ktorých bude vašim potenciálnym zákazníkom len minimálne percento používateľov.

Vytvorte si pre svoje reklamy nové publiká, ktoré budú založené na dátach z Facebook Pixelu. Vďaka nazbieraným dátam jednoducho vytvoríte zdrojové publikum, napríklad zákazníkov, ktorí  u vás za posledný mesiac uskutočnili nákup – následne vám Facebook pomocou svojich algoritmov vytvorí publikum, ktoré sa bude podobať práve tomuto zdrojovému. Tieto publiká sa zároveň môžu stať skvelou cieľovou skupinou pre akvizičné kampane. 

Facebook Pixel vám totiž dokáže pomôcť aj s oslovením zákazníkov, ktorí o vašom e-shope ešte nikdy nepočuli. Dosiahnete to pomocou kampaní, ktoré budú optimalizované na konverzie. Stačí, ak Facebooku zadáte, aký cieľ od vybranej cieľovej skupiny požadujete – nákup, zobrazenie produktu či registráciu. Facebook potom dokáže reklamu doručiť práve tým používateľom, u ktorých je predpoklad, že zadaný cieľ splnia. Ak svoju reklamu začnete cieliť na takto vytvorené publikum, máte oveľa väčšiu šancu na jej úspech pri nižších cenách za preklik alebo konverziu.

Ako nastaviť Facebook Pixel?

Aj keď sa Facebook Pixel môže zdať na prvý pohľad zložitý, neľakajte sa – jeho vloženie do zdrojového kódu hravo zvládnete. Ako prvý krok si musíte kód vygenerovať zo sekcie Správca reklám na Facebooku.  Na tomto mieste si v Nástrojoch vygenerujete svoj Facebook Pixel a skopírujete jeho ID, ktoré vložíte do hlavičky zdrojového kódu vášho e-eshopu v sekcii Prepojenie – Sociálne siete. ID sem len jednoducho vložíte a uložíte. A je to – základné meranie budete mať nastavené. Nezabudnite si však nastaviť aj merania všetkých udalostí, ktoré návštevník vykoná na vašom e-shope, od zobrazenia produktu až po kliknutie na tlačidlo s kontaktami. Všetky kroky vašich zákazníkov môžete jednoducho monitorovať a získané dáta otočiť vo váš prospech. S nastavením sa obráťte na vášho programátora. 

Napriek svojmu zameraniu na reklamy nemusí Facebook Pixel slúžiť len na vyhodnocovanie kampaní – získali  ste totiž nástroj na bližšie poznanie svojich zákazníkov a identifikáciu nedostatočne optimalizovaných častí vášho e-shopu, ktoré bránia vyšším konverziám. 

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov