Najčastejšie chyby v PPC

Veľa obsahu online, kvalitné videá aj desiatky konferencií a školení. Napriek tomu sa v PPC kampaniach stále opakujú tie isté chyby. V Shoptete sme si povedali dosť a ponúkli klientom možnosť auditu zadarmo s cieľom zmapovať najčastejšie problémy. Prešli sme za vás viac ako 60 účtov. Tu sú výsledky a naše odporúčania.

Produktové kampane (Shopping ads)

Produktové kampane čiže Shopping ads sú alfou a omegou každého e-shopu, napriek tomu sa v nich robí kopa chýb. Takže ak ich nemáte, určite si ich nastavte. A ak už ste to urobili, čítajte ďalej.

Najčastejšia chyba, s ktorou sme sa stretli, bola tá, že klienti použili jednu veľkú kampaň a nastavili pre ňu jednotnú CPC. Tým pádom ponúkali rovnakú cenu za kliknutie pre tašku na bicykel v cene 12 € a rovnakú cenu za klik na samotný bicykel za 400 €. Ako je to správne? Existujú dva prístupy:

  1. Rozdeliť kampane do zostáv podľa ceny produktov alebo ich marží a na každú nastaviť správnu cenu za kliknutie. Ako na skupiny nájdete tu.
  2. Vyskúšať chytré kampane (smart campaigns) v Google Ads. Tieto kampane budú automaticky na základe strojového učenia ponúkať správne ceny za kliknutie tomu správnemu publiku. Avšak pre ich spustenie už nejaké konverzie v účte musíte mať. Nastavíte si ich podľa návodu.

Kampane vo vyhľadávaní

Produktové kampane už teda nastavené máte? Ok, tak poďme na vyhľadávanie.

Čo sa nám opakovalo?

Chýbajúce rozšírenie pri reklamách vo vyhľadávacej sieti. Je škoda prichádzať o priestor vo vyhľadávaní len kvôli tomu, že ste si nenastavili rozšírenie reklám. Pozrite sa do Google pomocníka a nastavte si všetky potrebné rozšírenia.

Zlá práca so zhodami, alebo so štruktúrou kampaní. Nie, naozaj nemôžete mať v jednej zostave tašku na bicykel a samotný bicykel. Škálujte zostavy rozumne podľa kategórií, značiek a podkategórií.

Stratené zobrazenia z dôvodu nízkeho rozpočtu. Asi jedna z najhorších chýb, ktorú môžete urobiť. Rýchlo si teda vo svojom účte pridajte stĺpec Podiel stratených zobrazení (rozpočet) a skontrolujte si ho. Ak v ňom uvidíte viac než 0 % stratených zobrazení, tak to znamená, že máte nastavený nízky rozpočet a za každý klik platíte viac než musíte. Ako to vyriešiť?

  1. Ak majú kampane dostatočný výkon, zvýšte denný rozpočet minimálne o tie percentá, o ktoré podľa metriky Podiel stratených zobrazení (rozpočet) prichádzate.
  2. Ak kampane výsledky neplnia, znížte CPC reklamných zostáv o tie percentá, o ktoré podľa metriky Podiel stratených zobrazení (rozpočet) prichádzate.

Prečo je to tak dôležité? Ukážeme vám to na jednom príklade – predstavte si, že máte nastavený denný rozpočet 5 €, podiel stratených zobrazení je 50% a za klik momentálne platíte 40 centov. Každý deň si teda kúpite 10 kliknutí, ale o ďalších 10 prídete. Ak by ste nastavili cenu za kliknutie 20 centov, získate za rovnakú dennú cenu 20 kliknutí a navyše o žiadneho potencionálneho zákazníka neprídete. A áno, skutočne sa táto chyba objavovala vo viac než polovici kontrolovaných účtov.

Remarketingové kampane

Opäť vo väčšine prípadov kampaní, ktoré pre e-shopy fungujú. Teda predovšetkým tie dynamické. A aké sme u nich najčastejšie našli chyby?

Kampaň nemala nastavené obmedzenie frekvencie. Čo môže byť pre vášho zákazníka otravnejšie než reklama, ktorá sa mu zobrazuje desaťkrát, dvadsaťkrát denne? Asi nič. Skontrolujte si teda vo svojich kampaniach – v prípade, že nepoužívate CPA, alebo ROAS – či máte nastavené obmedzenia frekvencie. A aké je to správne číslo? To vám nikto nepovie, tak testujte a vyhodnocujte cenu za konverziu a CTR dynamického remarketingu.

Kampaň nemala nastavené vylúčenie mobilných aplikácií. Väčšine klientov sa kvôli nízkemu konverznému pomeru neoplatí mať spustené mobilné aplikácie. Skontrolujte si teda, kde sa vaše reklamy zobrazujú a prípadne ich zo svojich kampaní vylúčte. Ako na to nájdete tu.

A doplnok Google od Shoptetu poznáte?

Pozrite, či používate náš doplnok, ktorý vám uľahčí správu všetkých Google systémov. Nájdete ho na doplnky.shoptet.sk.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov