Všetko, čo potrebujete vedieť o Instagram Shoppingu


Instagram je sociálna sieť, ktorá vďaka obrovskému nárastu používateľov neustále napreduje. Možnosti Instagramu sa pre obchodníkov rozširujú a pre svoj biznis môžete použiť nové nástroje a funkcie. S nástrojom Instagram Shoppinng dokážete vaše produkty ukázať celému svetu. Ako na to?

Na Instagrame platí staré známe „obrázok povie viac než tisíc slov“ viac než kdekoľvek inde. Pekné obrázky predávajú a vďaka funkcii Instagram Shopping dostanete svojich follower na web vášho e-shopu rýchlejšie než kedykoľvek pred tým.

Čo je Instagram Shopping a je vhodný pre váš biznis?

Instagram poskytuje obchodníkom a eshopom stále nové a užitočnejšie funkcie. Instagram Shopping je skvelý nástroj, s ktorým vo svojich príspevkoch dokážete označiť vaše produkty. Predstaviť si to môžete ako tagovanie osôb. Po kliknutí na označený produkt uvidia vaši potenciálni zákazníci to najdôležitejšie – názov a cenu zobrazeného tovaru. S touto vychytávkou dokážete zákazníkov priviesť priamo na web, bez toho aby ste ich museli odkazovať na link v biu. Skrátite tak zákazníkovu cestu do vášho e-shopu.

Vďaka označovaniu produktov získate ďalší marketingový nástroj, s ktorým môžete zaujať predovšetkým mladšie vekové ročníky. Predajné príspevky sú ako stvorené pre odvetvie módy, dizajnové obchody, interiérové kúsky, kozmetiku, knihy či detské hračky. Ak obchodujete s neokukaným a atypickým tovarom, tak môže byť Instagram Shopping práve pre vás trefou do čierneho, ktorá k vám privedie nových zákazníkov.

Skôr než sa pustíte do tvorby predajných príspevkov si ale musíte uvedomiť, že Instagram je v našich končinách ešte stále v „plienkach“. Má síce obrovský počet už aj slovenských používateľov, tí však Instagram používajú predovšetkým ako platformu pre pekné fotky či zdroj inšpirácie a nevnímajú ho ako predajný kanál.

Takže pred tým, ako sa rozhodnete do Instagram Shoppingu venovať energiu, stanovte si reálne očakávania a nemajte veľké oči. Je možné, že návštevy na web budú stále generované cez link v biu alebo stories. Potenciál predajných príspevkov však spočíva v tom, že tento nástroj nepoužíva veľa tuzemských e-shopov. Budete tak o krok vpred pred konkurenciou a určité percento zákazníkov tagovanými produktami rozhodne zaujmete. A to sa oplatí.

Nastavanie predajných príspevkov

Instagram Shopping bude mať pre vás skutočný prínos jedine v prípade, ak ste znalcom vašej cieľovej skupiny a venujete kopu pozornosti tvorbe a produkcii instagramového obsahu. Ak teda máte vyladený účet, poznáte svojich followerov a viete, čo na nich funguje, tak vám predajné príspevky prinesú ovocie. Na to, aby ste označovanie produktov mohli spustiť a naplno využívať potrebujete ešte splniť pár podmienok. Správne nastavenie zvládnete v troch krokoch:

1. Prepojte si biznis účty

Instagram a Facebook idú odjakživa ruka v ruke, a preto si tieto dva kanály musíte prepojiť aj vy. Oba profily musíte mať nastavené na firemné používanie.

2. Pridajte produktový feedu

Znovu budete potrebovať Facebook Business Manager. V nastaveniach nájdete „Katalógy“, kde si vytvoríte katalóg vášho e-shopu, do ktorého nahráte produktový feed. Na vloženie feedu máte k dispozícii dve možnosti:

vytvorenie tzv. pevného katalógu – nahráte pevný csv súbor s vašimi produktami alebo;

vloženie URL feedu – ten sa bude pravidelne aktualizovať, čo je praktické najmä v prípade, ak na e-shope podnikáte časté zmeny v produktoch.

3. Shopping

Aktualizujte si Instagram na najnovšiu verziu. Prejdite do Nastavenia – Business – Shopping. Po kliknutí na Shopping vyberte katalóg produktov a môžete veselo tagovať. Ak tlačidlo Shopping ešte nemáte dostupné, vyčkajte pár dní na schválenie vášho feedu.

Samotné tagovanie je už veľmi jednoduché. Klasicky nahráte a upravíte fotografiu, pridáte popis, hashtag a pred vami sa objaví nová funkcia „pridať produkt“ . Pri nahrávaní fotografie kliknite na produkty, ktoré chcete označiť – zobrazí sa vám panel, z ktorého môžete vyberať. Akonáhle príspevok uverejníte, užívatelia budú môcť nakupovať.

Jedna fotografia môže obsahovať maximálne päť označených produktov. Nezabudnite, že okrem príspevkov môžete tagovať aj videá, takže na to, aby sa vaši zákazníci dostali na váš web prostredníctvom Insta stories už nepotrebujete pokoriť 10 000 hranicu followerov. Ďalšou skvelou formou predajného príspevku je Carousel – teda post obsahujúci viac fotografií. Vďaka tomu budete mať možnosť označiť až 20 produktov v rámci jedného príspevku. Získate tak peknú galériu produktov, s ktorou nenarušíte ladenie vášho feedu.

Pozor na obchodné podmienky

Nastavenie a pridávanie predajných príspevkov nie je žiadna veda a nepotrebujete si na to najímať externých špecialistov. Čo ale môže byť orieškom sú obchodné podmienky. Organické príspevky Instagram až tak nerieši (ak sú samozrejme v súlade so základnými etickými normami) v prípade tagovaných produktov však prechádzate do role obchodníka s čím rastie aj vaša zodpovednosť za ponúkaný obsah. Instagram má silné páky a v prípade, že váš obsah nebude v súlade s obchodnými podmienkami tejto platformy, budete musieť niesť následky v podobe vymazania príspevkov, nemožnosti publikovania, až po pozastavenie či zrušenie vašich komerčných facebookových aj instagramových účtov. A to by bola večná škoda. Na čo si teda dať pozor?

Na Instagrame nie je možné predávať všetko. Medzi zakázaný predajný obsah patrí: alkohol, tabakové výrobky a príslušenstvo, tovar pre dospelých, virtuálnu menu, dokumenty, sexuálne služby, ponuky práce, predaj zvierat, lieky, služby, použitú kozmetiku, zbrane a výbušniny.

Zakázaná je samozrejme aj propagácia akéhokoľvek násilného, diskriminačného obsahu či predaj pomôcok na hranie hazardných hier. Predaj vstupeniek, darčekov či voucherov a zážitkových poukazov je síce povolený ale Instagramom regulovaný, váš komerčný obsah nemôže byť postavený výhradne na tom, skôr by sa malo jednať o výnimočnú akciu.

V prípade, že obchodujete aj v iných končinách ako na Slovensku, skontrolujte si dostupnosť predajných príspevkov u danej krajiny. Jedná sa už o pomerne starší nástroj, ale je používanie ešte nie je samozrejmosťou vo všetkých zemepisných šírkach. Dostupnosť funkcie skontrolujete tu.

Aj keď sa vám na prvý pohľad môže zdať nastavenie Instagram Shoppingu pracné, verte, že investovaný čas sa vám jednoznačne vráti. Tak schválne – koľkokrát sa vás pod príspevkom alebo v správach zákazníci pýtali, koľko stojí vyfotený produkt? Takto vám tieto starosti razom odpadnú. Instagram Shoppingom urobíte službu aj vašim zákazníkov. Skrátite ich nákupnú cestu a k vytúženým produktom sa dostanú na štyri kliknutia. A navyše, predajné príspevky vám otvoria dvere k novým zákazníkom, ktorí možno nemali o vašom e-shope ani potuchy.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov