5 tipov na reklamu v Google Ads s obmedzeným rozpočtom

Našli ste dieru na trhu a vašu skvelú myšlienku sme premenili na e-shop. Vytúžené objednávky sa však stále nedostavili a vy čakáte kedy sa to zmení. Akoby bol váš biznis neviditeľný a zákazníci vás prehliadajú. Ako na to, aby vás bolo vaše podnikanie viac vidieť? Pár tipov nájdete v nasledujúcich riadkoch.

Budovanie neznámeho e-shopu v online svete nie je vždy jednoduché. Existuje množstvo návodov ako budovať značku, avšak je tu jeden háčik a tým sú peniaze na marketing. Nie každá nová značka má neobmedzený rozpočet, skôr opak je pravdou. Je niekoľko možností ako začať. Jednou z možností je Google Ads na ktorý vám dám pár tipov.

Prečo Google Ads

Google Ads je nástroj na tvorbu reklamy, ktorou môžete osloviť svojich potenciálnych zákazníkov a ktorá sa zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania webových prehliadačov ako odpoveď na zadané kľúčové slová. Podoba výsledku vyhľadávania je textová, obrázková, najbližšie predajne v mapách alebo firma a jej sídlo. 

Reklama v Google Ads vás dostane na prvú pozíciu vyhľadávania z ktorej je najväčší potenciál nákupov, alebo minimálne na prvú stránku vyhľadávania, aby ste boli viditeľný. 

Položte sami sebe otázky:

Preto prvá stránka a preto Google Ads.

 5 Tipov od SEO Trends:

  1. Jeden výrobok alebo jedna skupina výrobkov
  2. Menšia oblasť distribúcie reklamy
  3. Toto je môj zákazník
  4. Mám grafiku a Google Merchant center
  5. Rozpočet – koľko je dosť?

1. Jeden výrobok alebo jedna skupina výrobkov

Na e-shope máte 1000 produktov a boli by ste najradšej, aby sa predával každý jeden. Pri obmedzenom rozpočte si ale budete musieť stanoviť priority. Vyberte si jeden výrobok alebo skupinu výrobkov, stanovte si kľúčové slová (Plánovač kľúčových slov nájdete v Google Ads), vyberte si vhodnú kampaň a investujte minimálne 5 eur na deň. Pokiaľ vyberiete kľúčové slová uvážene, teda nájdete viacslovný výraz, ktorý čo najpresnejšie vystihuje váš výrobok, tak si buďte istý, že sa na 100% budete zobrazovať na prvej strane vyhľadávania.

Napríklad predávate kryty na mobil a zobrazili sa vám tieto kľúčové slová:

2. Menšia oblasť distribúcie reklamy

Disponujete účtom Google Ads, ale účet vás upozorňuje, že by ste mali míňať viac, ale vy si to nemôžete dovoliť. Čo v takomto prípade? V rámci každej kampane máte možnosť si zvoliť, v akých oblastiach sa bude vaša reklama zobrazovať. Namiesto oblasti Slovensko si zvoľte napríklad „Žilinský kraj“, alebo si stanovte konkrétne miesta, prípadne keď systém nevie nájsť presné miesta, zadajte mu okruh. Tento spôsob zacielenia oblasti je vhodný najmä pre e-shopy s kamennou predajňou.

3. Toto je môj zákazník

Nehovorte, že váš zákazník je každý kto sa objaví na internete. Nemôže to byť pravda! Pretože keby to bola pravda, tak zjavne máte tovar, službu, ktorú nikto iný neponúka, všetci ju potrebujeme a vy ste „dávno za vodou“. Zákazníci majú vždy dôvod prečo niekde nakupujú a najmä, keď tam nakupujú pravidelne. Zamyslite sa nad tým a vytvorte si svojho ideálneho zákazníka.

Ak viete presne, kto je váš zákazník, máte obrovskú výhodu! Zacieľte reklamy na konkrétne publikum. Každú reklamu môžete zacieliť nielen na tých, ktorí už vašu stránku navštívili, ale aj na tých, ktorí sa zaujímajú o podobné stránky ako máte vy. Viete si stanoviť vek, skupinu podľa nákupných úmyslov, záujmy a životný štýl zákazníkov. Pokiaľ chcete byť ešte presnejší, vytvorte si vlastné publikum. Stačí definovať kľúčové slová, webové stránky, ktoré podľa vás vaši potenciálni zákazníci navštevujú a ďalšie podmienky. Budete mať síce menej klikov, ale oslovíte presne vášho potenciálneho zákazníka.

4. Mám grafiku a Google Merchant Center

Ak máte nejaký rozpočet navyše, je možné podporiť produkt obsahovou reklamou. 

Prvá možnosť je, že máte aspoň 5 obrázkov na šírku a použijete obsahovú kampaň, ktorú môžete zobrazovať na najčítanejších webových stránkach na Slovensku. Obrázky si v rámci tvorby orežete automaticky pri vkladaní obrázkov do kampane (formáty 1200x1200px a 1200x628px) a systém si sám otestuje, čo vám prinesie najviac klikov na vašu webovú stránku.

Druhá možnosť je, že máte založený účet Google Merchant center a môžete zobrazovať konkrétne produkty s fotografiou, cenou, či v akcii.

5. Rozpočet – koľko je dosť?

Rozpočet na reklamu, či investícia do nej má viacero premenných. Ako napríklad počet vyhľadávaní kľúčového slova za mesiac, konkurencia, cena za klik a netreba zabúdať, že reklama Google Ads je aukcia a tá má tiež určité pravidlá. Teoreticky môžete počítať, že ak chcete dosiahnuť 1000 kliknutí pri cene za klik 0,25€ potrebujete 250€ a získate za to 20 nákupov, čo je bežná prax. Je tu samozrejme veľa faktorov, ktoré túto ideálnu rovnicu ovplyvňujú a to nehovorím o tom, či budete aj v zisku. A to je práve moment kedy nastupuje nevyhnutná analýza výsledkov a nastavenie správnej online stratégie.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov