Premýšľate, ako sa čo najlepšie pripraviť na Vianoce a ako prilákať čo najviac zákazníkov, ktorí vianočné darčeky tento rok nakúpia práve u vás? Pomôžte si blogom. Dáme vám pár užitočných tipov, ako na lákavý vianočný content. 🎄
Predvianočný čas pomaly prichádza a prezieravý e-shopár sa na ňu začína pripravovať ešte skôr, ako ju zavetrí. (Skôr ako ucíti pripálené cukrovinky a varené víno z námestia.) Pretože správne tuší vie, že vo svete online nakupovania to bude opäť tvrdý boj. Vianoce sa s nikým nemažú a vaša konkurencia sa bude snažiť získať zákazníkov na svoju stranu – rovnako ako vy. A tak sa vám určite bude hodiť pár užitočných tipov, ako klientov zaujať a priviesť práve na váš blog (a z neho hurá na váš e-shop).
Aby sme si rozumeli, máme na mysli relevantné kľúčové slová, respektíve slovné spojenia, ktoré sú sezónne a pre toto obdobie sa priamo ponúkajú. Vytiahnite zo svojej kľúčovky všetky frázy a longtailové výrazy, ktoré obsahujú slová ako (pred)vianočné, na Vianoce, darček, darčekový, sviatočné … Jednoduché, ale účinné, ak viete, ako na to. Všeobecne využívané kľúčové slová ako napríklad „darček pre mamičku“ bývajú populárne, ale sú veľmi konkurenčné, a tak je lepšie sa zamerať na konkrétnejšie výrazy týkajúce sa práve vášho sortimentu, pre príklad to trošku preženieme: „vianočný darček pre mamičku, ktorá rada rybárči“.
Zapojte fantáziu a premýšľajte, čo vaši zákazníci môžu vyhľadávať. Cennou pomôckou vám bude vypracovaná analýza kľúčových slov. Pokiaľ chcete vyhľadávače naozaj nadchnúť, okrem vhodných kľúčových slov sa sústreďte aj napríklad na dĺžku jednotlivých článkov. Pokiaľ možno, píšte ich skôr dlhšie – nad 1 000 slov. Google to má rád.
Ďalšie tipy ohľadom vianočného SEO nájdete v článku Ako riešiť SEO na Vianoce? Začnite už na jeseň.
Okrem trafficu z vyhľadávačov si zaistite návštevnosť aj pomocou sociálnych sietí. Keď sa budete hrdo pozerať na zbrusu nový vianočný článok, nezabudnite si naplánovať (nielen) facebookový post, v ktorom ho predstavíte svetu. Pomocou sociálnych sietí ho môžete tiež propagovať, nech sa šíri čo najviac. Ako na to, vám poradí náš článok 7 tipov, ako pripraviť sociálne siete e-shopu na Vianoce. Doplnok Články z blogu na homepage vám pomôže váš blog zviditeľniť zase na úvodnej stránke vášho e-shopu.
Ďalšie tipy na propagáciu vášho vianočného obsahu nájdete v článku Vianoce sa blížia! Sú vaše PPC kampane pripravené?
Veľa ľudí pred Vianocami zápasí s tým, že nevie, čím by komu urobili radosť. Namiesto toho, aby im veta „Ále, ja nič nechcem, hlavne, že sme všetci zdraví.“ uľahčila starosti, naopak im vrásky na čele pridá. Úprimné listy Ježiškovi bohužiaľ píšu (väčšinou) len deti, a tak ľudia brázdia internetom a pátrajú po nápadoch. Na vás je, aby ste sa tejto šance chopili.
Ponúknite vo svojom blogu článok, ktorý bude sršať nápadmi na vianočné darčeky a verte, že vám bude veľa ľudí vďačných. Vaše tipy potom stačí šikovne ilustrovať príkladmi z vášho e-shopu vrátane prelinkovania a už na ňom máte nový traffic. Vymyslite námety na darčeky pre mamičky, oteckov, psy, mačky, deti a pre koho všetkého vás napadne. Tiež môžete dávať tipy na produkty, ktoré sa u vás najviac predávajú, s tým, že s týmto darčekom je ťažké šliapnuť vedľa. A tak ďalej.
Hodiť sa vám tiež môže funkcia Obľúbené produkty, ktorá môže do istej miery suplovať zmienený list Ježiškovi.
Je potrebné si úprimne priznať, že nie všetky veci vyzerajú pod stromčekom pekne. Napríklad taký kus plotu by v obligátnom krúžku ľudí v obývačke asi vzbudil rozporuplné reakcie. Pokiaľ vo svojom e-shope ponúkate podobne vizuálne atraktívny sortiment a nechcete hádzať flintu do ihličia, môžete to skúsiť vziať z druhého konca a napísať článok o tom, že je dobré dávať aj praktické darčeky. :-) A svoj e-shop zásobiť luxusne vyzerajúcimi darčekovými poukazmi v rôznych hodnotách. Svojich zákazníkov môžete na túto ponuku upozorniť napríklad pomocou newslettera. Vyskúšajte niektorý z mailingových nástrojov ako je Mailchimp, Mail Komplet, Ecomail, Leadhub alebo SmartEmailing.
Článkami s tipmi, ako vybrať darček, to nemusí končiť. Okolo Vianoc je toho potreba ďaleko viac a môžete to tiež využiť. Čo napríklad článok, ako taký darček zabaliť, ako si urobiť diy vianočné dekorácie, ako prestrieť vianočnú tabuľu, ako mať najkrajší stromček, ako efektívne na vianočné upratovanie, ale napríklad aj ako pred Vianocami nezabudnúť na relax a nestrhať sa. (Uprednostnite samozrejme články, ktoré majú súvislosť s vaším sortimentom.) Aj tieto články môžu zákazníkov zaujať a je to ďalšia cesta, ako im dať o sebe vedieť. Keď nájdu blog plný inšpirácie, stavte sa, že vás začnú sledovať a časom u vás aj nakupovať.
Na Štedrý deň a večer sa sústredí veľa e-shopárov. Sú tu ale aj ďalšie sviatky a príležitosti, na ktoré vo svojom obsahu a v kampaniach už myslia ďaleko menej, čo môže byť zase vaša výhoda. Porozmýšľajte, či by ste vzhľadom k svojmu sortimentu nevyužili tiež deťmi obľúbeného Mikuláša, nielen vinármi očakávaného svätého Martina, ale napríklad aj silvestrovskú párty. A keď sme pri tom slávení, čo článok s tipmi, ako zorganizovať vianočný večierok?
Článkami s radami a tipmi vaše predvianočné blogové snaženie nemusí ukončiť. Ak ste sa rozpísali a písanie vám teraz ide oveľa lepšie od ruky, skúste sa odpútať od praktických záležitostí a udrieť na citlivejšiu strunu. Veď vlastne o tom Vianoce sú. Vzbudiť sympatie zákazníkov môžete náladovo ladeným článkom, u ktorého sa upokoja a nasajú atmosféru. Môžete si skúsiť sa podeliť o vaše osobné prežívanie Vianoc alebo rozprávať o nejakých zaujímavo strávených sviatkoch napríklad v zahraničí alebo čokoľvek vás napadne. Skúste byť trochu osobnejší. Zdieľanie príbehov a myšlienok môže vášmu blogu dodať zase ďalší rozmer.
Verte tomu, že vianočne ladených článkov je na internete plno a hromada vecí sa opakuje každý rok. A ak chcete, aby si ľudia prečítali práve tie vaše články, potom je ideálne sa nejako odlíšiť. Tu už si musíte nájsť vlastnú cestu. Pokojne napíšte o tom, že Vianoce radi nemáte. :-)
Napísať komentár