7 tipov, ako pripraviť sociálne siete e-shopu na Vianoce

Vianoce sú pre drvivú väčšinu e-shopov najnáročnejším a zároveň najúspešnejším obdobím v roku. Chcete z nich vyťažiť čo najviac? Potom nezabudnite zapojiť sociálne siete. Poradíme vám, ako na to.

Máte e-shop? Potom viete, že sú pre vás Vianoce veľká príležitosť. Musíte ale počítať s tým, že ju bude chcieť využiť aj množstvo ďalších firiem, takže to nebudete mať ľahké. Ale ak to zvládnete, tak sa vám to naozaj oplatí.

Tiež musíte počítať s tým, že budete mať objednávok nad hlavu a budete musieť riešiť veľa nečakaných vecí. Práve preto je potrebné pripraviť dopredu všetko, čo sa dá, a neriešiť to za pochodu. K týmto položkám patria aj sociálne siete.

No a ak chcete získať maximálne prepojenie Facebooku, Instagramu a ďalších sietí s vaším e-shopom, mrknite na doplnok Sociálne siete. Umožní vám jednoduché vkladanie pixelu pre presné meranie počtu objednávok, prihlásenie zákazníkov cez FB profil aj jednoduchšiu komunikáciu cez Messenger.

1. Urobte si plán

Plán, ako zvládnuť Vianoce, je jednoducho základ. A to aj v prípade, že sa považujete za majstra improvizácie. V pokoji si sadnite a dajte dohromady celú vašu kampaň. V prvom rade odporúčame prejsť výsledky minulých kampaní. Mrknite, čo fungovalo, čo nie a vyvarujte sa rovnakých chýb. Zamyslite sa nielen nad tým, o čom vaše tohtoročná kampaň bude, ale premyslite aj konkrétne kroky.

Ak spolupracujete s grafikom a ďalšími špecialistami, nezabudnite ich do svojho plánu zahrnúť. Aj oni toho majú v predvianočnej dobe plné kecky a ak im 26. novembra napíšete, že urgentne potrebujete vianočné vizuály (a že včera bolo neskoro), dosť možno narazíte. Aj keď vašu úlohu zázračne stihnú, výsledok nebude zďaleka taký, aký by bol, keby ste im napísali už v polovici septembra. Zároveň hoďte na papier harmonogram postov – čo, kedy a kde vyjde.

2. Oblečte svoje siete do vianočného

Jedným z vašich hlavných úloh je naladiť ľudí na Vianoce. A s letnou profilovkou sa vám to podarí len ťažko. Takže to vezmite pekne poporiadku a oblečte všetky covery a profilové fotky do vianočného. Rovnako tak musí vianočná nálada sálať z ďalších vizuálov, ktoré budete na siete vsádzať.

3. Vianočný obsah

Vianoce sú čas, keď zákazníkov zaplavujú výhodné ponuky zo všetkých strán. Ako ich dostať na tú svoju? Dobrým obsahom, ktorý bude pre vašich zákazníkov užitočný. Pripravte si dopredu články na blog s tipmi na darčeky pre mužov, ženy aj babičky. Ktorá ďalšie témy zvoliť? Dali sme dokopy tipy, akým obsahom pred Vianocami nakŕmiť blog.

4. Vianočné ankety a súťaže

Ankety a súťaže sú jedným z nástrojov, ktoré vedia zvýšiť dosah. Ľudia sa do nich radi zapájajú. Toto ale vedia aj ostatní konkurenti, takže počítajte s tým, že sa s anketami a súťažami pred Vianocami roztrhne vrece. Preto sa nebojte byť originálny. Ako? Povedzme, že máte e-shop s alkoholom. Ak urobíte anketu typu – ktorý alkohol si v predvianočnom čase doprajete najradšej – budete dvadsiatom v poradí a nikoho už neohromíte … Ale čo sa opýtať – aký frťan by najlepšie zahrial Nastenku. Alebo ktorý alkohol účinkuje v legendárnej scéne Maršál Malinovskij v Pelíškoch?

5. Všetko načasujte

Gratulujeme! Ste šikovníci a už máte hotové posty, vizuály, články, súťaže, ankety … Tak si ich neschovávajte do šuplíka, ale rovno ich všetky pripravte k publikácii a načasujte. Skvelým nástrojom je pre to napríklad HootSuite.

6. Prifúknite rozpočet

Ostatné e-shopy tiež cítia príležitosť, takže boj o zákazníkov prituhuje a ceny za kliknutie rastú. Počítajte s tým, že aby ste uspeli a aby sa o vašich ponukách zákazníci vôbec dozvedeli, budete musieť prifúknuť rozpočet. Pripravili sme pre vás vianočné PPC tipy. A keď už sme pri tej viditeľnosti, nemali by ste zabúdať ani na SEO. Takže máme aj vianočné SEO tipy.

7. Krízová komunikácia

Aj keď všetko pripravíte čo najlepšie, aj tak sa niečo pokazí. Nie je to totiž len o vás. Čo keď nebude stíhať pošta Ježiško? Zákazníci vás potom budú bombardovať otázkami, čo s ich balíčkom je. A s pribúdajúcimi dňami budú ich otázky čím ďalej naliehavejšie. Pripravte si scenáre krízovej komunikácie vopred a vyhraďte si na ňu dostatok času.

Čo povedať na záver? Nezabúdajte na to, kto sú vaši zákazníci. Servírujte im to, čo ich zaujíma a komunikujte s nimi ich jazykom. A tiež nezabúdajte na to, že každá sociálna sieť má svoje špecifiká. Na Instagrame budú vždy najlepšie fungovať krásne fotky, dobre zvolené hashtagy … A rozhodne nezabúdajte na Instastories. Majú skvelý dosah a bola by škoda ich zanedbať. Mimochodom, už máte doplnok Instagram widget +? Krásne zviditeľní instagramové posty vo vašom e-shope.

Navigácia v článku

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odoslaním správy súhlasíte s podmienkami ochrany osobných údajov