Slová ako akcia pôsobia na zákazníkov priam magicky. Ak je určitý tovar v akcii, začne vzbudzovať pozornosť. Napokon, aj najväčšie e-shopy pravidelne organizujú rôzne výpredaje a s akčnými cenami aktívne pracujú. Prečo by akciové ceny nemali chýbať vo vašej marketingovej stratégii?
Možno aj sami na sebe poznáte, že ak pri nejakom produkte vidíte obrí nápis akcia či výpredaj, automaticky spozorniete. V tom momente sa vo vás naplno rozbehnú emócie a začnete uvažovať, či by sa vám ten konkrétny produkt nehodil, či podobný neplánujete v blízkej budúcnosti aj tak kúpiť a či si vôbec môžete nechať ujsť takúto skvelú ponuku. Stáva tiež, že v dôsledku akčných cien dochádza k tzv. impulzívnym nákupom. Každopádne však platí, že akciové ceny sú veľmi účinným nástrojom, ako zaujať a prilákať kupujúcich.
Podstata akciovej ceny spočíva v tom, že produkt predávate za nižšiu cenu ako predtým. Či už ide o dopredaj starých zásob, alebo potrebujete rýchlo uvoľniť miesto na sklade, prípadne len chcete prilákať viac kupujúcich, ide o efektívny nástroj, s ktorým je ale potrebné narábať veľmi obozretne. Pripravili sme pre vás tri praktické tipy.
Nejeden obchodník sa už popálil na tom, že akciové ceny boli nezmyselne nízke, či už ako dôsledok konkurenčného tlaku v rámci cenovej vojny alebo túžbe získať čo najväčší trhový podiel. Výšku poskytnutej zľavy si dobre premyslite a prepočítajte s ohľadom na to, aká je vaša motivácia pre akciovú cenu.
Určite ste sa už stretli s rôznymi bombastickými 90 % zľavami, ktoré ale vychádzajú z umelo nafúknutých „nezľavnených“ cien, prípadne z odporúčaných maloobchodných cien. Hoci určite existuje skupina zákazníkov, ktorých takéto veľké zľavy prilákajú, veľa ľudí je už pri takto vysokých zľavách obozretná a skôr v nich uvidí vašu túžbu po senzácii. Vydajte sa preto skôr cestou férových a zmysluplných zliav.
Ako sme už spomenuli, akciové ceny sú šikovným nástrojom, ako dopredať staré zásoby, prípadne upriamiť pozornosť na nový tovar. Akcie však strácajú svoj efekt, ak trvajú príliš dlho, resp. sú rovno trvalé. Zákazníci si toto spravidla rýchlo všimnú. Šikovným riešením je využívanie odpočtu pri akciovej cene, ktoré oznamuje, kedy sa cena vráti „do normálu“. Platí teda, že akcie majú najväčší efekt vtedy, ak sú reálne a časovo obmedzené.
Aby ste efekt akciových cien ešte podporili, je vhodná ich ďalšia propagácia. Využiť pritom môžete rôzne formy, od PPC reklám až po vlastnú databázu e-mailov. O prichádzajúcich zľavách sa oplatí informovať s určitým časovým predstihom, avšak nie príliš skoro. Môže sa totiž stať, že vaši potenciálni kupujúci na akciové ceny buď zabudnú a celý efekt takejto propagácie bude veľmi slabý, alebo naopak, svoje nákupy odložia až budú platiť akciové ceny. Pri uvádzaní akciových cien je teda dôležité aj správne načasovanie.
Jednou z často používaní stratégií je uvádzanie akcií v konkrétny deň. Určíte si trebárs jeden alebo dva dni v týždni, kedy bude na vybranú skupinu produktov akcia. Na takéto pravidelne opakované akcie si vaši zákazníci relatívne rýchlo zvyknú a ide o veľmi dobrý spôsob, ako udržiavať záujem o vašu ponuku produktov a získavať si verných zákazníkov.
Ďalšou možnosťou sú akciové ceny na tzv. produkt dňa. Každý deň môžete dať akciovú cenu na iný produkt, ten následne spropagujete cez newsletter, prípadne ho necháte zobrazovať na úvodnej stránke e-shopu. Takéto „zľavy dňa“ výborne fungujú pri dopredávaní zásob, kedy vytvoríte časovo obmedzenú akciu na určitý produkt a celú túto zľavu vhodne spropagujete.
Napokon, akciové ceny môžete svojim zákazníkom ponúkať až po zadaní špeciálneho kódu. Tieto kódy je možné distribuovať prostredníctvom rôznych webových stránok, ktoré slúžia na zhromažďovanie promo kódov a zľavových kupónov. Tento spôsob je ideálny vtedy, ak chcete podvihnúť povedomie o vašom e-shope a nechcete sa spoliehať iba na vlastné marketingové kanály.
Na záver sa oplatí spomenúť, akým spôsobom nastavovať akciové ceny v e-shope. Shoptet ponúka pre nastavovanie akciových cien celý rad nástrojov. Už ten základný vám umožní nastavovať štandardnú a akciovú cenu, pričom nechýba možnosť nastavenia trvania. Akciové ceny si tak nebudete musieť strážiť „ručne“ a po uplynutí dátumu sa začne pri produkte opäť zobrazovať štandardná cena.
Pokročilým riešením je potom automatizácia akciových cien, na základe vopred stanovených podmienok. Ak chcete akcie ponúkať pravidelne, veľmi užitočným doplnkom je Akciová cena dňa, ktorý vám umožní vybrať a vložiť na hlavnú stránku widget s akciovou cenou na vybraný produkt s odpočtom času.
Využiť zároveň môžete aj samostatný doplnok Odpočet času, ktorý pri každom akciovom produkte bude odrátavať zostávajúci čas platnosti akciových cien. Nezabudnite samozrejme ani na možnosť nastavovať príznaky pri fotografii produktu, ktoré návštevníkov vášho e-shopu upútajú už na prvý pohľad.
Napísať komentár